Czas na cos slodkiego - placek ze sliwkami

1. Data: 2007-09-25 20:42:41

Temat: Czas na cos slodkiego - placek ze sliwkami
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak robicie placek drozdzowy ze sliwkami?

Moja Babcia robila ciasto geste, do rozwalkowania, ktorym wykladala
blache, na to sliwki przecieciem do gory. Po wyrosnieciu sypala
kruszonka i do pieca. Ja zwykle robie ciasto rzadkie z duza iloscia
masla, ubijane lyzka, a do kruszonki dodaje zoltko. Gdy uzywam to
rzadkie ciasto, sliwki klade na wierzch po wyrosnieciu ciasta. Troche
bardziej sie zatapiaja w tym rzadszym ciescie, ale ciasto jest
delikatniejsze. A Wy?

Magdalena Bassett

2. Data: 2007-09-25 20:56:18

Temat: Re: Czas na cos slodkiego - placek ze sliwkami
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:
> Jak robicie placek drozdzowy ze sliwkami?
>
> Moja Babcia robila ciasto geste,

W USA robią inaczej.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

3. Data: 2007-09-25 23:17:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
> [...]
> rzadkie ciasto, sliwki klade na wierzch po wyrosnieciu ciasta. Troche
> bardziej sie zatapiaja w tym rzadszym ciescie, ale ciasto jest

A moja babcia robila takie jak w opisie, ale tez o wiele czesciej nie
drozdzowe, a kruche. Taki spód, ze mogla nalozyc na to jablka posiekane w
cienkie platki, które nie zamienialy sie w braje, polówki sliwek,
wydrylowane wisnie, badz marmolade czy powidlo, albo tylko sama kruszonke.
Wtedy na kolacje (jako dzieciak) zjadalem pare kawalków tego placka
zapijajac goracym mlekiem lub bawarka - te najczesciej lipowa

4. Data: 2007-09-26 04:46:58

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie podobnie jak Twoja babcia, lecz bez kruszonki. Ciasto
walkowane, sliwki ciete na cwiartki i ukladane na ciescie skorka do
ciasta "na zakladke", jak gonty. Posypane mielonym cynamonem i
gozdzikami i cukrem.

5. Data: 2007-09-26 18:37:20

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13fism56o315580@corp.supernews.com...
> Jak robicie placek drozdzowy ze sliwkami?

Ja robie ciasto drozdzowe dosc rzadkie, zostawiam do wyosniecia, ukladam
duzo sliwek nacieciami w góre i posypuje gesto kruszonka. Sliwki zatapiaja
sie w ciescie. Pycha!!!

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

6. Data: 2007-09-27 15:54:43

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> duzo sliwek nacieciami w góre i posypuje gesto kruszonka. Sliwki zatapiaja

Tak wlasnie zrobilam. Mam dosc duza blache, wiec czesc ciasta zostala na
drugi dzien. I okazalo sie, ze na drugi dzien jest lepszy, niz zaraz po
upieczeniu.

MB

7. Data: 2007-09-27 18:22:18

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13fnki4cl26s432@corp.supernews.com...
> Tak wlasnie zrobilam. Mam dosc duza blache, wiec czesc ciasta zostala na
> drugi dzien. I okazalo sie, ze na drugi dzien jest lepszy, niz zaraz po
> upieczeniu.

Ja tez pieke na duzej blasze, ale najczesciej nie ma szans doczekania dnia
nastepnego. Jednak to, co uda sie uratowac faktycznie jest lepsze. Bardzo
lubi lekko wilgotne ciasta...
Hmm, juz za mna chodzi ten placek :-) Chyba jutro kupie sliwki.
A powiedz, prosze, robilas kiedys kruche ciasto ze sliwkami? Czy wystarczy
na warstwe kruchego ciasta rozlozyc owoce? Posypac kruszonka, czy tylko
cukrem?
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

8. Data: 2007-09-27 18:30:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message

> A powiedz, prosze, robilas kiedys kruche ciasto ze sliwkami? Czy wystarczy
> na warstwe kruchego ciasta rozlozyc owoce? Posypac kruszonka, czy tylko
> cukrem?

Grubym cukrem kryształem i cynamonem.

9. Data: 2007-09-27 19:06:23

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:
> [...]
> na warstwe kruchego ciasta rozlozyc owoce? Posypac kruszonka, czy tylko

Zrób półkruche, podpiecz na jasno, na to śliwki, znowu podpiec, na to
piana z cukrem i cukrem wniliowym dobrze ubita - zapiec na złoto. Boskie.

10. Data: 2007-09-27 20:05:31

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zrób półkruche, podpiecz na jasno, na to śliwki, znowu podpiec, na to
> piana z cukrem i cukrem wniliowym dobrze ubita - zapiec na złoto. Boskie.

W lecie często robiłam ciasto kruche, na to kwaśne owoce (np. porzeczki) i
na to piana z białek z cukrem - pycha!!!
Ale zastanawia mnie takie ciasto typowo kruche z owocami bez piany.
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

Tradycyjny, polski bialy ser
czy można robić zaczyn