czy można robić zaczyn

1. Data: 2007-09-25 18:58:49

Temat: czy można robić zaczyn
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do praktyków,
czy można zrobić zaczyn z drożdży, wody i mąki w naczyniu z blachy
nierdzewnej. Zaczyn ten jest na chleb i pozostawiony jest na ok 12 godzin.
Babcia robi taki zaczyn w garnku emaliowanym i stąd moje pytanie.

Jędrek

2. Data: 2007-09-25 19:01:17

Temat: Re: czy można robić zaczyn
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:
> [...]
> nierdzewnej. Zaczyn ten jest na chleb i pozostawiony jest na ok 12 godzin.
> Babcia robi taki zaczyn w garnku emaliowanym i stąd moje pytanie.

Zawsze tak robię - po prostu w misce od robota. Potem dosypuję tam
resztę składników i voila - ciasto się wyrabia i wyrasta w tymże
naczyniu trzykrotnie. Blacha nierdzewna jest the best :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

3. Data: 2007-09-25 19:23:21

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zawsze tak robię - po prostu w misce od robota. Potem dosypuję tam
> resztę składników i voila - ciasto się wyrabia i wyrasta w tymże
> naczyniu trzykrotnie. Blacha nierdzewna jest the best :-)

no to super, uspokoiłaś mnie :), wlaśnie już rośnie i będę mógł spokojnie
zasnąć

Miłej nocy :)

Jędrek

4. Data: 2007-09-25 20:41:00

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:
> [...]
>>> godzin. Babcia robi taki zaczyn w garnku emaliowanym i stąd moje

> no to super, uspokoiłaś mnie :), wlaśnie już rośnie i będę mógł

Ha, miłej :-)

5. Data: 2007-09-25 23:11:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> nierdzewnej. Zaczyn ten jest na chleb i pozostawiony jest na ok 12 godzin.
> Babcia robi taki zaczyn w garnku emaliowanym i stąd moje pytanie.

Nie masz litrowego słoika?

6. Data: 2007-09-26 07:54:12

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Andrzej" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie masz litrowego słoika?

Po co brudzić dodatkowe naczynie? Wystarczy to, w którym będzie się
miesiło ciasto.

7. Data: 2007-09-26 07:59:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Po co brudzić dodatkowe naczynie? Wystarczy to, w którym będzie się
> miesiło ciasto.

Pomyliłem z zakwasem, zaczynem, rozczynem, bo w różnych stronach różnie
ludzie to nazywają...

8. Data: 2007-09-26 08:04:02

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> godzin.

> Pomyliłem z zakwasem, zaczynem, rozczynem, bo w różnych stronach różnie
> ludzie to nazywają...

Nie pomyliłeś. Zaczyn=rozczyn. Czyli tzw. masa startowa dla ciasta
drożdżowego :-)

9. Data: 2007-09-26 08:13:18

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pomyliłeś. Zaczyn=rozczyn. Czyli tzw. masa startowa dla ciasta
> drożdżowego :-)
>
> --
> XL wiosenna

różnie to widzę ludzie nazywają

Jędrek

10. Data: 2007-09-26 08:17:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie pomyliłeś. Zaczyn=rozczyn. Czyli tzw. masa startowa dla ciasta
> drożdżowego :-)

nie zupełnie - zakwas - to zaczyn - rozczyn to zakwas rozpuszczony w wodzie
z dodaną mąką - na dzień przed pieczeniem chleba. Zaczyn to także to, co
było tematem tego postu, z tym że wymieszanie drożdży z mąką, cukrem i
mlekiem to nie jest rozpuszczanie zakwasu.
No, jeszcze jest zacier...

Co na kolacje
DRUGIE SNIADANIE
Patelnia