uprawa ziól w domu - wymiana informacji

1. Data: 2006-05-27 17:50:59

Temat: uprawa ziól w domu - wymiana informacji
Od: "Grecki_Chór" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

tej wiosny dostalam totalnej zajawki na punkcie ziól, uprawianych od
ziarenka.

W doniczkach kielkuja: bazylia zwykla, cynamonowa i czerwonolistna,
rukola, tymianek, mieta, oregano, majeranek, rozmaryn.

Najwieksza juz jest bazylia.

Mam teraz problem. Nie wiem jak rozsadzac ziola, zeby mi ladni rosly.
co robic z bazylia. po ile sztuk wsadzac do doniczki.

ciekawa jest tez rukola. ma juz z 6 listkow, ale nie przypominaja one
tych sprzedawanych w sklepach.

nie moge sie juz doczekac, az wyrosna i moja kuchnia sie pieknie
zazieleni.

jezeli ktos z was, tez uprawia w domu, prosze niechaj sie przylaczy -
bedziemy sie wymieniac informacjami.

pozdrawiam!

2. Data: 2006-05-27 18:24:01

Temat: Re: uprawa ziól w domu - wymiana informacji
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>co robic z bazylia. po ile sztuk wsadzac do doniczki.

>ciekawa jest tez rukola. ma juz z 6 listkow, ale nie przypominaja one
:))))
troche to dla mnie dziwne
ze rowno wysiane bazylia jest wieksza od rucoli
:)
rucole uprawiaj lekko w cieniu
wtedy dluzej zachowa ona swiezosc i mlodosc
a im mlodsze liscie tym smaczniejsze i mniej gorzkie
:)
prowadzi sie na dwa sposoby
wyrywajac mlode roslinki
lub przycinajac raz na 7-10 dni
bo w tym czasie osiaga ona wysokosc okolo 12-15 cm
:)
jest kilka odmian rucoli
te mniej postrzepione sa bardziej pierwotne
bardziej ostre w smaku
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2006-05-27 19:12:54

Od: "Grecki_Chór" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli ze teraz, jak maja juz z 4 zm i z 5 listkow to mam je przyciac?
czy jeszcze poczekac?

4. Data: 2006-05-27 19:59:25

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grecki_Chór napisał:

> ciekawa jest tez rukola. ma juz z 6 listkow, ale nie przypominaja one
> tych sprzedawanych w sklepach.

Właśnie dzisiaj widziałam rukolę o liściach bardzo głęboko powcinanych.
Piękna. Podobno ostrzejsza w smaku od tej "normalnej".

Posiej też kolendrę. Ładnie rośnie w doniczce.

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2006-05-27 20:18:49

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Właśnie dzisiaj widziałam rukolę o liściach bardzo głęboko powcinanych.
Piękna. Podobno ostrzejsza w smaku od tej "normalnej".

raczej lagodniejsze bo forma wyjsciowa
jest najbardziej ostra
:)

6. Data: 2006-05-27 20:32:37

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:

> Właśnie dzisiaj widziałam rukolę o liściach bardzo głęboko powcinanych.
> Piękna. Podobno ostrzejsza w smaku od tej "normalnej".

> [...]

Tak mi powiedziała właścicielka a jakoś nie wypadało
skubać czegoś tak pięknego. Sprawdzę przy najbliższej okazji :-)

Pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2006-05-28 08:35:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Tak mi powiedziała właścicielka a jakoś nie wypadało
skubać czegoś tak pięknego. Sprawdzę przy najbliższej okazji :-)
u mnie Rucola sie juz sama wysiewa
i nawet jak wysiewam te uszlachetnione wersje
(nasiona dostaje zWloch)
to samosiewki z nich sa juz dzikusami
:)
wysiewalem kilka odmian Rucoli z nasion opisanych jako 'hybrid'
byly one lagodniejsze ale rownie prawdopodobne jest
ze sa odmiany o smaku ostrzejszym niz forma podstawowa
i wtedy ta Pani mogla miec racje
:)))))
z pozdrewieniami i usmiechami
smal

8. Data: 2006-05-28 09:25:46

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:

> u mnie Rucola sie juz sama wysiewa

Ja posiałam raz i w następnych latach miałam w różnych miejscach, jak
koper. Tym razem nie.
Wzeszła tylko ta, którą posiałam z nasion zebranych "na wszelki wypadek"

> i nawet jak wysiewam te uszlachetnione wersje
> (nasiona dostaje zWloch)
> to samosiewki z nich sa juz dzikusami

Czyli nie warto sępić nasion.
A szkoda :-(, bo piękna i na miejscu

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2006-05-28 10:10:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]

Taka rośnie u mnie, nasiona ze sklepu.

10. Data: 2006-06-01 18:02:28

Od: "Grecki_Chór" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

zapobieganie nasionnicy trzesniowce
grzyb-co mi urosło?
ile kosztuje kompost w sklepach ogrodniczych?
Poszukiwany powojnik "Kardynał Wyszyński"
Wasze opinie na temat niemarkowych kos spalinowych