urlop zdrowotny dla nauczyciela na hashimoto...

1. Data: 2005-02-23 19:13:06

Temat: urlop zdrowotny dla nauczyciela na hashimoto...
Od: "ewa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do lekarzy, mam 45 lat,od 5 lat choruje na Hashimoto,ostatnio
czuję się podle choć hormony mam w normie -biorę Letrox 100. Mam kłopoty z
pamięcią, nerwami,koncentracją, leukopenię (białych ciałek mam około 3500),
bóle głowy, czy to wystraczy aby dostać roczny urlop zdrowtny..
Dziękuję serdecznie za rady
Ewa

2. Data: 2005-02-23 21:02:58

Temat: Re: urlop zdrowotny dla nauczyciela na hashimoto...
Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" napisała ...

> [...]
> 3500),
> bóle głowy, czy to wystraczy aby dostać roczny urlop zdrowtny..

Nie jestem lekarzem, ale z tego co wiem, to roczny urlop zdrowotny
nauczyciel może dostać jedynie na choroby bezpośrednio związane
z wykonywanym zawodem. Czyli albo na gardło albo na głowę. ;-)
Znaczy to tyle, że problemy hormonalne niewiele tu mają do rzeczy,
ale można pobróbować w związku z kłopotami z pamięcią i koncentracją
oraz ogólną nerwicą.

Pozdrawiam !
Mała Mi

3. Data: 2005-02-23 21:23:31

Od: "Wes" <i...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

urlop zdrowotny dla podratowania zdrowia nie musi być zwiazany z choroba
zawodową nauczycieli. Ja przebywałam na takim urlopie pierwszy raz po
operacji nerki a w tej chwili po operacji kręgosłupa. Nie będzie klopotu z
jego dostaniem w Twoim przypadku.

Iwona

4. Data: 2005-02-23 21:56:18

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wes" napisała ...

> [...]
> zawodową nauczycieli. Ja przebywałam na takim urlopie pierwszy raz po
> operacji nerki a w tej chwili po operacji kręgosłupa. Nie będzie klopotu z

Nie byłabym tego taka pewna.
Z prawnego punktu widzenia masz zapewne rację,
w praktyce nie jest to takie proste.
Wnioski o urlop zdrowotny w związku ze schorzeniami
nie mającymi związku z pracą są na ogół odrzucane.
Poważne operacje są bywają wyjątkiem. I to też nie zawsze.
Jak ktoś jest niezdolny do pracy, to przysługuje mu zwolnienie
lekarskie, ale niekoniecznie 10-miesięczny urlop.

Pozdrawiam !
Mała Mi

5. Data: 2005-02-23 22:33:08

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie byłabym tego taka pewna.
> Z prawnego punktu widzenia masz zapewne rację,
> w praktyce nie jest to takie proste.

w praktyce tez nie jest trudne ;)

> Wnioski o urlop zdrowotny w związku ze schorzeniami
> nie mającymi związku z pracą są na ogół odrzucane.

problemy z pamięcią, koncentracja i nerwowością to już jednak moga byc
związane z pracą ;) negatywnie moga się takie problemy odbic na pracy i
podejściu do ucznia - i urrlop zdrowotny dl apodratowania zdrowia sądze ze nie
powinno byc z tym problemów

> Poważne operacje są bywają wyjątkiem. I to też nie zawsze.
> Jak ktoś jest niezdolny do pracy, to przysługuje mu zwolnienie
> lekarskie, ale niekoniecznie 10-miesięczny urlop.

poza tym urlop zdrowtny pierwszy raz mozna dostac po konkretnej liczbie
wypracowanych lat itd ( jeden z warunków, chyba ze sie cos zmieniło w tej
kwestii )

sądzę ze próbowac trzeba zawsze ;)

Pozdrawiam

Aska

6. Data: 2005-02-24 07:23:30

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" napisała ...

> problemy z pamięcią, koncentracja i nerwowością to już jednak moga byc
> związane z pracą ;)

Przecież o tym pisałam.
Że problemy z koncentracją itp. jak najbardziej,
natomiast hormonalne już niekoniecznie.

> poza tym urlop zdrowtny pierwszy raz mozna dostac po konkretnej liczbie
> wypracowanych lat itd ( jeden z warunków, chyba ze sie cos zmieniło w tej
> kwestii )

Po siedmiu. Kiedyś było po pięciu.

> sądzę ze próbowac trzeba zawsze ;)

Nie przeczę. I to jak najszybciej, bo lada chwila tych urlopów
po prostu już nie będzie.

Pozdrawiam !
Mała Mi

Zmetnienie ciala szklistego