wafle

1. Data: 2002-10-10 09:58:04

Temat: wafle
Od: "edward" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam andruty suche i nie wiem jak zrobić jakąś masę do nich Bardzo proszę o
jakiś przepis

AGA

1. Data: 2002-10-10 10:38:44

Temat: Re: wafle
Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "edward" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam andruty suche i nie wiem jak zrobić jakąś masę do nich Bardzo
proszę o
> jakiś przepis

Puszka mleka skondesowanego slodzonego, robisz dziurke i wstawiasz do
wrzatku (tak zeby sie nie nalewalo do srodka) gotujesz godzine i
otwierasz. Jak jeszcze sie nie zrobilo takie krowkowate mazidlo, to do
gara i jeszcze gotujesz, az sie zrobi. Nastepnie mozna samym tym mazac
wafle, albo (lepsze) wymieszac z rozgnieciona chalwa (ok 100-150g na
puszke mleka) i wtedy rozmazac po waflach. Przyciskasz czyms ciezkim i
zostawiasz na godzine-dwie. Potem mozna polac czekolada. Dobre!
:-))))))

> AGA
I zdecyduj sie Aga czy Edward ;-)

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2002-10-10 20:07:46

Od: "Kachna" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

edward napisal(a):

> Mam andruty suche i nie wiem jak zrobić jakąś masę do nich Bardzo
> proszę o jakiś przepis
1. Masa kakaowa
Utrzec razem:
- 1 kostka margaryny (masla)
- 1 szklanka cukru
- 1 jajo
- 1 cukier waniliowy
- 2 kopiaste lyzki kakao
- 2 lyzki alkoholu

2. Masa kaimakowa
- 1 kg cukru
- 1 l mleka
Gotowac na minimalnym ogniu mieszajac, az sie zrobi geste i brazowe (kropla
na spodku twardnieje). Uwaga! Moze sie przypalic!
Utrzec 1 kostke margaryny, powoli dodawac wystudzony kaimak.

1. Data: 2002-10-12 12:05:05

Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "edward" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam andruty suche i nie wiem jak zrobić jakąś masę do nich
> [...]

Witam!
Siedzę sobie w sobotnie popołudnie przy kompie, trę czerwone
od ślipienia w przestarzały monitorek oczka czytam grupę i
ślinka mi cieknie od czasu do czasu też coś klepnę.

a oto i przepis:

PISCHINGER
C.K. kuchnia
? 5÷6 wafli
? 10 dag gorzkiej czekolady
? 15 dag, masła
? 10 dag cukru
? 2 żółtka
? 10 dag orzechów lasko-wych bądź włoskich
Polewa:
? 10 dag czekolady
? 5 dag masła
Masło ucieramy na pianę, dodajemy utarte z cukrem żółtka,
startą czekoladę i posiekane orzechy masą tą smarujemy
wafle, po czym kładziemy jeden wafel, na drugim. Całość
przyciskamy deseczką, obciążamy i zostawiamy w chłodzie.
Czekoladę wkładamy do naczynia skrapiamy wodą, dodajemy
masło i rozgrzewamy na parze, rozcierając na gładką masę.
Polewę wylewamy na torcik i rozsmarowujemy nożem, maczanym w
gorącej wodzie.

Pozdrawiam grupowiczów
wasz ---

--- miłośnik gotowania, Austro-Węgier i Franciczka Józefa
(NIECH ŻYJE!!!)

--
Rafał
GG #95230