'wakacyjny' ogrod dla leniwych

następny post »
From: "PP" <p...@d...depfa-it.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: 'wakacyjny' ogrod dla leniwych
Date: Wed, 23 Oct 2002 13:33:07 +0200

Witam.
Jestem tu poraz pierwszy i jestem kompletnym lamerem jesli chodzi o ogrody.
Sytuacja (o pieknym imieniu Agata) wymogla na mnie koniecznosc zadbania o
ogrodek (ok 800m2 teren gliniasty, wysoki poziom wod gruntowych) , ktory
bedzie otaczal nasz wspanialy domek. Dzialka sie miesci przy ulicy o uroczej
nazwie Wakacyjna i chcialbym zeby nasz ogrodek jak najbardziej do tej nazwy
pasowal. Na pierwszy rzut ma pojsc otulina naszego ogrodka ( w sumie ok
100m). Chcielibysmy aby:
- jak najszybcie zakryla plot odgraniczajacy nas od sasiadow.
- skladala sie z roznych gartunkow roslin kojarzacych sie z naturalna
roslinnoscia naszego kraju (co myslicie o iglakach, swiarkach, jodlach,
sosnach, jalowcach ..(wiem ze thuje podobno sa najlepsze ale mi sie troche
kojarza z nekropoliami :)). a moze jakies lisciaste gatunki? Podajcie jakie
gatunki sa warte uwagi
- nie wymagaly duzo pielegnacji - jestem potwornym leniem.

Chcemy rowniż zrobic trawnik, ktory nie bedzie wymagal specjalnej opieki,
moze przypominac lake albo gorska hale ale zeby roslinnosc nie siegala do
pasa, kolega powiedzial mi, ze sa jakies gatunki traw, ktore nie kwitna i
nie rosna za wysoko. Czy ktos z drogich grupowiczow wie cos na ten temat?
Jednoczesnie chcielibysmy kawalek naszej dzialeczki obsiac trawnikiem, ktory
(sik !) niestety :) trzeba bedzie od czasu do czasu podlewac i scinac, zeby
dwa male bzdace mialy gdzie kopac pilke.

Pytan, duzo, za wszelkie przekazane doswiadczenia i sugestie bede gleboko
wdzieczny
pozdrawiam serdecznie, Pawel.