'wakacyjny' ogrod dla leniwych

1. Data: 2002-10-23 11:33:07

Temat: 'wakacyjny' ogrod dla leniwych
Od: "PP" <p...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jestem tu poraz pierwszy i jestem kompletnym lamerem jesli chodzi o ogrody.
Sytuacja (o pieknym imieniu Agata) wymogla na mnie koniecznosc zadbania o
ogrodek (ok 800m2 teren gliniasty, wysoki poziom wod gruntowych) , ktory
bedzie otaczal nasz wspanialy domek. Dzialka sie miesci przy ulicy o uroczej
nazwie Wakacyjna i chcialbym zeby nasz ogrodek jak najbardziej do tej nazwy
pasowal. Na pierwszy rzut ma pojsc otulina naszego ogrodka ( w sumie ok
100m). Chcielibysmy aby:
- jak najszybcie zakryla plot odgraniczajacy nas od sasiadow.
- skladala sie z roznych gartunkow roslin kojarzacych sie z naturalna
roslinnoscia naszego kraju (co myslicie o iglakach, swiarkach, jodlach,
sosnach, jalowcach ..(wiem ze thuje podobno sa najlepsze ale mi sie troche
kojarza z nekropoliami :)). a moze jakies lisciaste gatunki? Podajcie jakie
gatunki sa warte uwagi
- nie wymagaly duzo pielegnacji - jestem potwornym leniem.

Chcemy rowniż zrobic trawnik, ktory nie bedzie wymagal specjalnej opieki,
moze przypominac lake albo gorska hale ale zeby roslinnosc nie siegala do
pasa, kolega powiedzial mi, ze sa jakies gatunki traw, ktore nie kwitna i
nie rosna za wysoko. Czy ktos z drogich grupowiczow wie cos na ten temat?
Jednoczesnie chcielibysmy kawalek naszej dzialeczki obsiac trawnikiem, ktory
(sik !) niestety :) trzeba bedzie od czasu do czasu podlewac i scinac, zeby
dwa male bzdace mialy gdzie kopac pilke.

Pytan, duzo, za wszelkie przekazane doswiadczenia i sugestie bede gleboko
wdzieczny
pozdrawiam serdecznie, Pawel.

2. Data: 2002-10-23 21:04:35

Temat: Re: 'wakacyjny' ogrod dla leniwych
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PP" <p...@d...depfa-it.com> napisał w wiadomości

- jestem potwornym leniem.

Jak jesteś leniem to zleć zaprojektowanie i założenie ogródka
specjalistycznej firmie.
Ja...cki

3. Data: 2002-10-23 21:57:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - jestem potwornym leniem.
> Jak jesteś leniem to zleć zaprojektowanie i założenie ogródka
> specjalistycznej firmie.

Znam kilku bardzo pracowitych leni.
Naprawdę.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

4. Data: 2002-10-24 00:36:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2002-10-24 06:19:49

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z trzech rzeczy musisz zrezygnować:
z wypielęgnowanego trawnika
z oczka wodnego
ze skalniaka.
Te rejony ogrodu wymagają sporo pracy i czasu.
Zrezygnuj też z dużych rabat, ogródka warzywnego i ziołowego, krzewów
owocowych.
Większość drzew iglastych nie wymaga specjalnych zabiegów, liściastym trzeba
poświęcić więcej czasu.
Regularny żywopłot z jednego gatunku liściastego wymaga systematycznego
przycinania (świetny do tego jest grab np.)
Pomyśl o żywopłocie mieszanym, wyznacz sobie co rok odcinek i gatunki, które
będziesz tam sadził. Odpuść sobie delikatne gatunki, które wymagają
okrywania na zimę.To powinno ułatwić pracę. Ja w pierwszej kolejności
posadziłam wyższe gatunki, te od strony sąsiada. Powoli dosadzam niższe.
Można to zrobić w trakcie jednego lata, ale na to potrzeba i czasu i
pieniędzy. By praca przyniosła jakieś efekty musisz jednak trochę poczytać,
przejrzeć katalogi z roślinami, by poznać ich wymagania. Idzie zima.
Wykorzystaj więc na to długie wieczory.

Pozdrawiam

Marta

6. Data: 2002-10-24 10:42:51

Od: "PP" <p...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> staly sie bez naszego udzialu i starania
> :)
> pamietasz dlaczego Maly Ksiaze tak kochal swoja roze

wlasnie o to chodzi ja moze dodam do tego troche prozy zycia.
Jestem typem czlowieka , ktory bardziej sobie ceni wycieczki za miasto,
spacery, jazde rowerem niz przycinanie trawnika i pielenie grzadek. Poza tym
mi sie nie podobaja zadbane ogrody. Przed budowa na mojej dzialce byla
laka - piekna pachnaca i spiewaly skowronki, teraz jest rozdeptana gliniasta
maz a ptaki odlecialy :(.

Marto, dziekuje za konkretna odpowiedz, na pewno nie bede mial zadnych
oczek, wodnych , mostkow, kolorowych rybek, zywoplotu przycietego w figury
geometryczne, skalniaka (gory sa maja druga miloscia ale skalniak mi nijak
ich mi nie bedzie przypominac .. no moze gdzies w trawie zasadze kilka
dziewiecsilow bezlodygowych.
Wczoraj sobie wymyslilem ze w rogu dzialki sobie posadze las - po prostu
posadze kilkanascie albo moze kilkadziesiat sosenek a za kilka lat moze bede
mial mlodnik :) i moze grzybki wyrosna :) - czy to jest pomysl z ksiezyca
czy tez ktos to juz robil, wiem ze las rosnie 100 lat ale taki malutki na
dzialce - czy to nie byloby fajne.

A wracajac na ziemie to jakie iglaki polecacie na zywoplot a raczej otuline
dzialki poza zywotnikiem (tuja)? Czy tak jak Marta napisala wszystkie
gatunki lisciaste potrzebuja duzo pielegnacji, bardzo mi sie podoba grab ale
on chyba dlugo rosnie.

Co do zimy to obawiam sie ze nie tylko ogrod bedzie tematem moich przemyslen
ale rowniez : plytki, parkiet, wanna, baterie....

pozdrawiam serdecznie, Pawel.

7. Data: 2002-10-24 11:32:23

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy tez ktos to juz robil, wiem ze las rosnie 100 lat ale taki malutki na

BRAWO!!!!
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Rozumiem, że przy tak sensownym sposobie myślenia planujesz rownież kilka
krzewów winorośli :-))))
J.

8. Data: 2002-10-24 13:18:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"PP" <p...@d...depfa-it.com> wrote in message
> [...]
> no moze gdzies w trawie zasadze kilka
> dziewiecsilow bezlodygowych.

Z takimi pomyslami uwazaj. Po pierwsze bedziesz mial klopoty ze
strzyzeniem trzwy w tym miejscu, po drugie jesli zechcesz chodzic
boso, mozesz nie zauwazyc.

> gatunki lisciaste potrzebuja duzo pielegnacji

Zalezy jaka masz koncepcje zywoplotu. Czy ma byc rowniutko przyciety,
czy "puszczony na zywiol".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2002-10-24 13:19:52

Od: "PP" <p...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

> Zalezy jaka masz koncepcje zywoplotu. Czy ma byc rowniutko przyciety,
> czy "puszczony na zywiol".

puszczony na zywiol (jak w temacie)
pozdr, Pawel.

10. Data: 2002-10-24 13:51:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> puszczony na zywiol (jak w temacie)

A wiec z zalozenia nie bedzie przy nim pracy :-)
Wtedy pewnie, jak ktos radzil, mieszny lisciasty bedzie
dobry. Byle sie tak nie rozrosl, ze nie zostanie juz
miejsca w ogrodzie na co innego :-) Poza tym, powinny
to byc wtedy krzewy, a nie drzewa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

Czarne tulipany
Przycinanie żywopłotu
wierzba płacząca
cedr syberyjski
Hibiskus - jak przechowywac I Jaskry amerykanskie