Ochrona drzewek przed zimą

1. Data: 2002-10-23 13:41:55

Temat: Ochrona drzewek przed zimą
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może doradzić jak i kiedy zabezpieczyć drzewka przed zimą.
Mam posadzone na wiosnę drzewka owocowe i kilka ozdobnych (grab buk dąb itp)
Miejsce jest narażone na silne wiatry - teren odkryty.

Może jakaś strona ?

Krzysztof
Poznań

2. Data: 2002-10-23 20:38:04

Temat: Re: Ochrona drzewek przed zimą
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@p...onet.pl> writes:

> Czy ktoś może doradzić jak i kiedy zabezpieczyć drzewka przed zimą.

Owinąć papierem/włókniną/czymkolwiek? Ewentualnie, dodatkowo,
zabezpieczyć siatką przed zającami i sarnami?

> Może jakaś strona ?

Może jakakolwiek książka sadowniczo/ogrodnicza?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Rzekł uzdrawiacz, goszcząc we wsi Sędziwuje:
,,Ból złudzeniem jest i tak też go traktuję.

3. Data: 2002-10-24 08:49:14

Od: "Beti" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drzewka należy zabezpieczyć na zimę wtedy gdy tempeatura na zewnątrz
ustabilizuje się na stałe poniżej zera.

4. Data: 2002-10-25 08:45:33

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za poradę - mam 5 drzewek więc kupię sobie na wszelki wypadek 12
książek sadowniczych żeby w razie czego znaleźć co potrzebuję i wyłącze się
z listy bo po co tracić czas na czytanie ogłoszeń.
A tak w ogóle to na kade pytanie z tej listy można odpowiedzieć - "kup
książkę i sam sobie przeczytaj".

A miałem nadzieję, że listy dyskusyjne służą wymianie doświadczeń.

Krzysztof
Poznań

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1lm4oyjpv.fsf@sapijaszko.net...

5. Data: 2002-10-25 09:07:57

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in news:apb0bs$nut$1@news.onet.pl:

> [...]
> książkę i sam sobie przeczytaj".
> A miałem nadzieję, że listy dyskusyjne służą wymianie doświadczeń.

Sluza, przeciez Ci napisali kiedy i czym, prawda? A Grzesiek ma racje, ze
trzeba troche poczytac, bo rozne rzeczy sa wrazliwe w roznym stopniu,
niektore trzeba potrzymac w owijakach dluzej.
Najlepsze sa chocholy ze slomy albo mat slomianych, ale skad je brac? Przy
kostkowym przerobie slomy i cenach ksiezycowych w punktach ogrodniczych...
Samego papieru raczej nie polecam, bo bardzo latwo namaka w czasie odwilzy.
A jesli chodzi o sarny i inne zajace, to musisz owinac dosc wysoko, zeby
nie siegnely. Tutaj uwzglednij mozliwa grubosc pokrywy snieznej, bo zajac
gora chodzi :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2002-10-25 09:33:07

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Drzewka należy zabezpieczyć na zimę wtedy gdy tempeatura na zewnątrz
> ustabilizuje się na stałe poniżej zera.
> Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> itp)

Skoro chcesz stronę ...
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_25_09.asp
Może to nie wyczerpuje tematu ale w sumie...

Pozdro
Jack

7. Data: 2002-10-25 10:14:02

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@p...onet.pl> writes:

> Dzięki za poradę - mam 5 drzewek więc kupię sobie na wszelki wypadek
> 12 książek sadowniczych żeby w razie czego znaleźć co potrzebuję i
> wyłącze się z listy bo po co tracić czas na czytanie ogłoszeń.

Wystarczy jedna. Ogólna[1]. Tam, oprócz sposobów zabezpieczania na
zimę, będie opisany sposób prowadzenia/przycinania, nawożenia,
wymagania. Bo za chwilę się zorientujesz, że nic nie wiesz o
cięciu. Że chciałbyś dosadzić jeszcze kilka odmian jabłoni/grusz/czy
czego tam jeszcze, i nie wiesz, którą wybrać...

> A tak w ogóle to na kade pytanie z tej listy można odpowiedzieć -
> "kup książkę i sam sobie przeczytaj".

Oczywiście.

> A miałem nadzieję, że listy dyskusyjne służą wymianie doświadczeń.

Jak to mówią, nadzieja matką wynalazków. Oczywiście. I nie unoś się
tak, nie warto.

Pozdrawiam,
Grzesiek

[1] Ot, chociażby: ,,Działka moje hobby'', PWRiL, Warszawa.
--
Pewien Malcolm, co był z Liverpoolu,
Nancy zgwałcić chciał kiedyś na ulu.

8. Data: 2002-10-25 10:18:47

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Sluza, przeciez Ci napisali kiedy i czym, prawda? A Grzesiek ma
> racje, ze trzeba troche poczytac, bo rozne rzeczy sa wrazliwe w
> roznym stopniu, niektore trzeba potrzymac w owijakach dluzej.

Wiecie co, tak mnie naszło: może, dla tych, którzy nie lubią czytać
lub nie mają czasu/książek/chęci to wartoby jakąś help-linie otworzyć?
Dogadać się z TPSA i jakiś 0-700-dzialka uruchomić? Powiedzmy, po 2 zł
(+VAT) za minutę?

> Najlepsze sa chocholy ze slomy albo mat slomianych, ale skad je
> brac?

Topinambur... :-> I kosa. Rośnie wysoko, słoma z niego byłaby długa...

> A jesli chodzi o sarny i inne zajace, to musisz owinac dosc wysoko,
> zeby nie siegnely. Tutaj uwzglednij mozliwa grubosc pokrywy
> snieznej, bo zajac gora chodzi :-)

Nie dość, że górą, to, skubany, na tylnych nogach potrafi stanąć.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz inżyniera upił gin w sztok,
Więc zwalił się jak kłoda w rynsztok,

9. Data: 2002-10-25 11:23:52

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> wrote in

> [...]
> lub nie mają czasu/książek/chęci to wartoby jakąś help-linie otworzyć?
> Dogadać się z TPSA i jakiś 0-700-dzialka uruchomić? Powiedzmy, po 2 zł

I jakos sie z nimi porozumiec co do podzialu zyskow, a zyski wykorzystac na
grupowe podroze ogrodnicze :-)))

> Topinambur... :-> I kosa. Rośnie wysoko, słoma z niego byłaby długa...
Wrrrrrrrrrrr!
Grzegorzu, przemysl ten ...pi.... topinambur trzykrotnie!
Pozdrowienia - Ewa Sz.

10. Data: 2002-10-25 13:15:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A miałem nadzieję, że listy dyskusyjne służą wymianie doświadczeń.
> Krzysztof
> Poznań

A Ty jakimi doświadczeniami się z nami chcesz wymienić?
Ja...cki

'wakacyjny' ogrod dla leniwych
Czarne tulipany
Przycinanie żywopłotu