Re: 'wakacyjny' ogrod dla leniwych

From: "PP" <p...@d...depfa-it.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: 'wakacyjny' ogrod dla leniwych
Date: Thu, 24 Oct 2002 12:42:51 +0200

> jest to jakies wyjscie
> ale nie cenimy rzeczy i spraw
> ktore nam lekko przyszly
> staly sie bez naszego udzialu i starania
> :)
> pamietasz dlaczego Maly Ksiaze tak kochal swoja roze
> ze byla ona dla niego jedyna
> niepowtarzalna i najpiekniejsza
> ?
> bo on ja wyhodowal
> on ja dogladal
> podlewal
> pielegnowal
> ochranial

wlasnie o to chodzi ja moze dodam do tego troche prozy zycia.
Jestem typem czlowieka , ktory bardziej sobie ceni wycieczki za miasto,
spacery, jazde rowerem niz przycinanie trawnika i pielenie grzadek. Poza tym
mi sie nie podobaja zadbane ogrody. Przed budowa na mojej dzialce byla
laka - piekna pachnaca i spiewaly skowronki, teraz jest rozdeptana gliniasta
maz a ptaki odlecialy :(.

Marto, dziekuje za konkretna odpowiedz, na pewno nie bede mial zadnych
oczek, wodnych , mostkow, kolorowych rybek, zywoplotu przycietego w figury
geometryczne, skalniaka (gory sa maja druga miloscia ale skalniak mi nijak
ich mi nie bedzie przypominac .. no moze gdzies w trawie zasadze kilka
dziewiecsilow bezlodygowych.
Wczoraj sobie wymyslilem ze w rogu dzialki sobie posadze las - po prostu
posadze kilkanascie albo moze kilkadziesiat sosenek a za kilka lat moze bede
mial mlodnik :) i moze grzybki wyrosna :) - czy to jest pomysl z ksiezyca
czy tez ktos to juz robil, wiem ze las rosnie 100 lat ale taki malutki na
dzialce - czy to nie byloby fajne.

A wracajac na ziemie to jakie iglaki polecacie na zywoplot a raczej otuline
dzialki poza zywotnikiem (tuja)? Czy tak jak Marta napisala wszystkie
gatunki lisciaste potrzebuja duzo pielegnacji, bardzo mi sie podoba grab ale
on chyba dlugo rosnie.

Co do zimy to obawiam sie ze nie tylko ogrod bedzie tematem moich przemyslen
ale rowniez : plytki, parkiet, wanna, baterie....

pozdrawiam serdecznie, Pawel.