wątpliwości, a za 2 tygodnie egzamin (mianowanie)

1. Data: 2006-08-09 21:56:42

Temat: wątpliwości, a za 2 tygodnie egzamin (mianowanie)
Od: "zarze" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

pomozcie mi rozwiac watpliwosci, wynikle z lektury przepisów (brrrr) i
obserwacji codzinnosci :)

problem 1

w jednym z postów (autorstwa Krisk), przeczytałam: "Poszedłem, poopowiadałem
co zrobiłem poza lekcjami, z 5 minut mówiłem. Zadali jakieś śmieszne pytania
jak stawiam stopnie i dlaczego taki wybrałem podręcznik. Ogólnie bardzo
przyjemnie i dostałem 10 pkt od każdego".

W związku z powyższym, jak również z zapisami w Rozporzadzeniu MENiS w
sprawie uzyskiwania stopni...:

a) Komisja egzaminacyjna przeprowadza egzamin, w czasie którego nauczyciel
kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego:
*) dokonuje prezentacji dorobku zawodowego;

*) odpowiada na pytania członków komisji.

b) Komisja kwalifikacyjna i komisja egzaminacyjna podejmują rozstrzygnięcia
w obecności co najmniej 2/3 składu swoich członków. Każdy z członków komisji
ocenia spełnianie przez nauczyciela wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia
awansu zawodowego, w punktach według skali od 0 do 10. Na podstawie liczby
punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji oblicza się
średnią arytmetyczną punktów, z tym że jeżeli liczba członków komisji jest
większa niż 3, odrzuca się jedną najwyższą i jedną najniższą ocenę punktową.
Nauczyciel uzyskał odpowiednio akceptację komisji kwalifikacyjnej lub zdał
egzamin przed komisją egzaminacyjną, jeżeli obliczona średnia arytmetyczna
punktów wynosi co najmniej 7.

mam takie pytanie: czy komisja ocenia (przyznaje punkty) tylko za spełnienie
przez nauczyciela wymagań (wg punktu b i pierwszej * w punkcie a) czy
równiez za odpowiedzi na pytania (wg drugiej * punktu a i wypowiedzi Kriska)
?

2 problem.

W KN napisano: "Komisje kwalifikacyjne lub egzaminacyjne, podejmują
odpowiednio postępowanie kwalifikacyjne lub egzaminacyjne na wniosek
nauczyciela skierowany odpowiednio do dyrektora szkoły lub właściwego
organu. Komisje kwalifikacyjne lub egzaminacyjne, przeprowadzają odpowiednio
postępowanie kwalifikacyjne lub egzaminacyjne w styczniu i lutym oraz w
maju, czerwcu i lipcu".

A ja dostałam zawiadomienie, ze egzamin odbedzie sie 21 sierpnia. Jak to sie
ma do powyższej cytaty??

3 problem.

Czy na ewentualne pytanie komisji "co zapewnia system oswiaty?" mam
odpowiedzieć:
a) system oswiaty zapewnia .... i tu wymienic 16 podpunktów, których sie w
zyciu nie naucze, czy
b) jest to szczególowo wyjasnione/opisane/wymienione w UoSO, Rozdzial 1, art
ktorystam
?

chodzi mi o to ze mam glowe :) aby z niej korzystac, a nie aby ja
"zaśmiecac" :)

4 problem

W UoSO napisano: "Rok szkolny we wszystkich szkołach i placówkach rozpoczyna
się z dniem 1 września każdego roku, a kończy - z dniem 31 sierpnia
następnego roku."

Jak się ma do tego rozpoczęcie roku szkolnego 2006/2007 w dniu 4 września??

prosze, pomozcie mi to zrozumiec
pozdrawiam
iza

ps. kobieta, jak nie ma juz zadnego problemu, to z pewnością jakis sobie
wymysli... :)

2. Data: 2006-08-10 05:37:13

Temat: Re: watpliwosci, a za 2 tygodnie egzamin (mianowanie)
Od: JMM <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Aug 2006 23:56:42 +0200, "zarze" <t...@g...pl> w
wiadomości <ebdlmr$6tm$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
>następnego roku."
>
>Jak się ma do tego rozpoczęcie roku szkolnego 2006/2007 w dniu 4 września??

Nic się nie zmieniło w tym zakresie. Rok szkolny nadal zaczyna się 1
września (tak samo jak kończy się 31 sierpnia następnego roku a nie w
momencie wręczenia dzieciom świadectw). To zajęcia
dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się 4 września.
http://www.men.waw.pl/prawo/wszystkie/rozp_404.php

--
Z wyrazami szacunku
Jan M. Mayer <j_m_mayer (_a_) poczta.onet.pl>

3. Data: 2006-08-10 06:25:12

Od: karina <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zarze napisał:

> [...]
> równiez za odpowiedzi na pytania (wg drugiej * punktu a i wypowiedzi Kriska)

Biorą pod uwagę i twoją prezentację i odpowiedzi na pytania.

> A ja dostałam zawiadomienie, ze egzamin odbedzie sie 21 sierpnia. Jak to sie
> ma do powyższej cytaty??

Ja miałam egzamin w listopadzie :-) Jak widać, ma się nijak do cytatu.

> [...]
> ktorystam
> ?
>
> chodzi mi o to ze mam glowe :) aby z niej korzystac, a nie aby ja

No niestety, ja byłam tak przerażona, że zawalę, że nauczyłam się na
pamięć... Ale tak do końca to nie jestem pewna, czy wystarczyłoby
powiedzieć tylko gdzie można to znaleźć. Proponuję nauczyć się chociaż
paru punktów, żeby pokazać, że coś jednak konkretniej wiesz.

> ps. kobieta, jak nie ma juz zadnego problemu, to z pewnością jakis sobie
> wymysli... :)

No ba :-)

Pozdrawiam,
Karina

4. Data: 2006-08-10 07:32:05

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMM" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> momencie wręczenia dzieciom świadectw). To zajęcia
> dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się 4 września.
<...>
FAJNIE DZIECI I RODZICE?
Nie wiadomo kiedy przyjść. Trzeba poszukać znaczenia:
"...zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się..".
Dla mnie "dydaktyczno"; to nauka z udziałem dzieci? Więc 4-go,
-wychowawcze; można i 1-go; -może koniec wakacji, początek wojny?!
Uf..dla celów zatrudnienia administracji ( na pewno dla nauczycieli i
personelu)
początek roku szkolnego to 1.09.2006.
Ale jw. to nie wiem chyba ustawodawca też(?).
IMHO Przydałby się jeden dzień na załatwienie formalności w spokoju?
RomanO

5. Data: 2006-08-10 07:57:58

Od: "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> organu. Komisje kwalifikacyjne lub egzaminacyjne, przeprowadzają
> odpowiednio postępowanie kwalifikacyjne lub egzaminacyjne w styczniu i

To jest już nieaktualne. Teraz mamy ust 3:
"Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie odpowiednio postępowania
kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku,
właściwy organ, o którym mowa w ust. 4, wydaje decyzję o nadaniu lub o
odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 sierpnia
danego roku."
3a:
"Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie odpowiednio postępowania
kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku,
właściwy organ, o którym mowa w ust. 4, wydaje decyzję o nadaniu lub o
odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia
danego roku."
Tekst ujednolicony KN można znaleźć np tutaj:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0674.htm.
Dobre miejsce do wyszukiwania aktów prawnych w sieci to:
http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

Ja tez mam egzamin 21 sierpnia, życzę powodzenia :)
pozdrawiam
Grzesiek

6. Data: 2006-08-10 09:36:10

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zarze" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> równiez za odpowiedzi na pytania (wg drugiej * punktu a i wypowiedzi Kriska)

Jeżeli komisja ocenia spełnienie przez kandydata na mianowanego warunków
wymaganych do awansu, a jednym z warunków jest zanie egzaminu, więc naturalnym
jest, że komisja ocenia również egzamin (czyli odpowiedzi na zadawane
kandydatowi pytania).

> [...]
> zyciu nie naucze, czy
> b) jest to szczególowo wyjasnione/opisane/wymienione w UoSO, Rozdzial 1, art

Ja wymieniłbym kilka - moim zdaniem najważniejszych - elementów, a do reszty
odesłał do UsSO.

> [...]
> następnego roku."
>
> Jak się ma do tego rozpoczęcie roku szkolnego 2006/2007 w dniu 4 września??

To nie jest problem tylko "no problem". Pomyliłaś tu pojęcie roku szkolnego z
okresem zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Rok szkolny zawsze trwa od 1 września
do 31 sierpnia roku następnego. Jest to zapisane w akcie wyższego rzędu jakim
jest ustawa (UoSO). Natomiast do zadań ministra odpowiedniego do spraw edukacji
należy określenie terminu rozpoczęcia i zakończenia zajęć
dydaktyczno-wychowawczych w danym roku szkolnym. Aktualne rozporządzenie o
organizacji roku szkolnego - z jego ostatnią zmianą - określa, że zajęcia
dydaktyczno-wychowawcze zaczynają się 1 września, a w przypadku gdy 1 września
wypada w piątek, sobotę lub niedzielę - w najbliższy po 1 września poniedziałek.
Ponieważ w tym roku 1 września wypada w piątek, więc dlatego zajęcia zaczną się
4 września.

7. Data: 2006-08-10 12:09:14

Od: NoName <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Aug 2006 11:36:10 +0200, locke napisał(a):

> Ja wymieniłbym kilka - moim zdaniem najważniejszych - elementów, a do reszty
> odesłał do UsSO.

Sądzę, że wystarczy mówić o tym swoimi słowami i niekoniecznie podawać
szczegółowo, który paragraf, punkt, podpunkt. W końcu nikt, nawet prawnicy,
nie ma obowiązku znać całych ustaw/rozporządzeń/itp na pamięć. Nie dajmy
się zwariować.

--
Moon

8. Data: 2006-08-10 14:43:26

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NoName" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> nie ma obowiązku znać całych ustaw/rozporządzeń/itp na pamięć. Nie dajmy

No to też właśnie napisałem.

9. Data: 2006-08-10 21:04:17

Od: "zarze" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam ponownie

bardzo dziekuje za odpowiedzi na moje pytania
wiedzialam, ze na doswiadczonych kolegów moge zawsze liczyc :)
wszystkim ktorzy sa jeszcze przed egzaminem zycze powodzenia
obiecuje ze z nastepnymi problemami uderze równiez do Was

pozdrawiam serdecznie
iza

Biologia czy ochrona środowiska?
Biologia czy ochrona środowiska?