watpliwosci nt. krupniku...

1. Data: 2002-07-10 13:44:23

Temat: watpliwosci nt. krupniku...
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chlop meczy i meczy... a chce zjesc krupniczku.
No ok, ugotuje mu, co mi tam! Kupie kurczaczka, wloszczyzne, kasze,
ziemniaki, znajde suszone grzyby.

Ale.. pojawiaja sie watpliwoscie.
Zaczynam z gotowaniem kurczaczka. Potem dodam grzyby, przyprawy (dodaje
pieprz w ziarenkach, listek laurowy i sol). Gotuje, potem dodaje kasze
perlowa. Gotuje, potem dodaje ziemniaki pokrojone w kostke.

A gdzie warzywa??? W przepisie jest, ze na koncu.... Dziwne....

Niech ktos mi powie co i jak i rozwieje moje watpliwosci.

Magda

1. Data: 2002-07-10 13:48:32

Temat: Re: watpliwosci nt. krupniku...
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Razem z ziemniakami - mniej więcej tyle samo czasu się gotują.
No a w jakims przepisie czytalam, ze czekac az sie ugotuja ziemniaki... stad
te watpliwosci.. Poza tym teraz bylam na innej stronie i tam to juz w
ogole... Warzywa dodac PRZED kasza i ziemniakami (ktorze wrzucic razem)....
Och, zgrozo..... na co mi przyszlo...

Magda

1. Data: 2002-07-10 13:49:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-07-10 13:57:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> te watpliwosci.. Poza tym teraz bylam na innej stronie i tam to juz w
> ogole... Warzywa dodac PRZED kasza i ziemniakami (ktorze wrzucic

Magda wyluzuj! krupnik to najprostsza zupa pod słońcem.
Jedyna trudność polega na wsypaniu odpowiedniej ilości kaszy. IMO jest to
łyżka stołowa na każdy talerz zupy.

1. Data: 2002-07-10 13:59:37

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Magda wyluzuj! krupnik to najprostsza zupa pod słońcem.
> Jedyna trudność polega na wsypaniu odpowiedniej ilości kaszy. IMO jest to

To ja tu gotuje wszystkie zupy ;-)) Ale nie gotowalam krupniku ;-))))

Magda

1. Data: 2002-07-11 07:00:42

Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krupnik na kurczaku????? eeee.... na kosciach schabowych, na kosciach!
Ugotowac kosci z warzywami ( klasyczna wloszczyzna, z kapusta)i
przyprawami, wyjac kosci i warzywa, a do wywatru dac kasze i grzyby i potem
ziemniaczki."Na wydaniu" dołożyć pokrojona marchewke, a jak kto lubi to
całą włoszczyzne z wywaru. Śmietana surowa kwaśna na talerzu, albo słodka ,
albo - jak jadała moja babcia - mleko . Smacznego, magduniu ( ale chyba
poczekaj na chlodniejszy dzien z tym krupnikiem) Qd

1. Data: 2002-07-11 07:32:20

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

KRUPNIK ZE SMIETANA?????????????
Sorki za wrzask, ale czegos takiego to moja sterana glowa nie zniesie....

Magda

1. Data: 2002-07-11 07:35:04

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krupnik na kurczaku????? eeee.... na kosciach schabowych, na kosciach!

Ja tam za krupnikiem nie przepadam, ale na kurczaku z tego co wiem jest
delikatniejszy i jasny, a na kościach czasami wychodzi taki w kolorze jakby
był gotowany na ścierce od podłogi.

Gośka z Lublina

1. Data: 2002-07-11 08:31:59

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Śmietana surowa kwaśna na talerzu, albo słodka ,
> albo - jak jadała moja babcia - mleko .

No i masz babo placek. Nigdy w zyciu nie jadlam krupniku ze smietana. A moj
starszy synalek dolewa smietane do wszystkich zup, lacznie z krupnikiem. Nie
wiem jak na to wpadl, dotychczas patrzylam na niego jak na dziwolaga.
Uratowalas mu reputacje ;-)
Co wiecej, do nastepnego krupniku i ja sobie troche doleje coby poznac ten
smak ....
AniaK
PS. Do rosolu sobie na razie nie dolewa smietanki moj synek ;-)

1. Data: 2002-07-11 08:36:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> KRUPNIK ZE SMIETANA?????????????
> Sorki za wrzask, ale czegos takiego to moja sterana glowa nie zniesie....

Można, ale każdy nakłada sobie prosto do talerza - to nie chodzi o
zabielanie do gara.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl