watrobki z winogronami - recenzja

1. Data: 2002-10-15 13:20:25

Temat: watrobki z winogronami - recenzja
Od: "Bee Jay" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Grupę głównie czytuję i to ostatnio off-line, więc odpisywanie na posty po
dwóch tygodniach jest bez sensu. Tym razem jednak muszę podziękować Joli L-L
za ciekawy przepis na wątróbki z sokiem winogronowym. W nocy przeczytałem,
dziś po południu zrobione i zjedzone.
Wyszly rzeczywiście znakomicie i choć generalnie mięs i wędlin na słodko po
prostu nie lubię, ten lekko slodkawy posmak zupelnie nie przeszkadzał.
Smakowało też reszcie rodzinki, sąsiadce i jej kotce. :-)
W planach kolejna próba z lekką modyfikacją - dla zaostrzenia smaku
podsmażona cebulka pokrojona w kostkę. Zawsze jakoś wątrobka (i to chyba
każda) kojarzy mi się ze smażoną cebulą.

Bolek J. or Bee Jay
**************************************
E-mail: n...@k...net.pl (dopóki KKI nie zlikwiduje kont darmowych)

1. Data: 2002-10-16 08:31:46

Temat: Re: watrobki z winogronami - recenzja
Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

> W planach kolejna próba z lekką modyfikacją - dla zaostrzenia smaku
> podsmażona cebulka pokrojona w kostkę. Zawsze jakoś wątrobka (i to
> chyba
> każda) kojarzy mi się ze smażoną cebulą.
--------------
Ja wiem, czy zaostrza? Raczej... lagodzi:))) Ale wychodzi pychotka,
choc nie jest juz tak piekne jak z jabluszkami w lodeczki...
Gosia, ktora tez nie wytrzymala presji cebuli

1. Data: 2002-10-16 08:54:02

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bee Jay" <n...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Tym razem jednak muszę podziękować Joli L-L
> za ciekawy przepis na wątróbki z sokiem winogronowym. W nocy przeczytałem,
> [...]

Bolku, co tu duzo mowic, dziekuje za pochwale i ciesze sie ze smakowaly:)))

serdecznosci z Gdanska Jola L-L

1. Data: 2002-10-16 09:00:35

Od: "Waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=============
Moze przypomnisz przepis?

waldek
=============

1. Data: 2002-10-16 09:04:18

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podsmażona cebulka pokrojona w kostkę. Zawsze jakoś wątrobka (i to chyba
> każda) kojarzy mi się ze smażoną cebulą.

Szczerze mowiac, probowalam kiedys z cebula... i bylo nie takie, jak trzeba.
Ale ja robie (podstawowa wersja przepisu, haha) z winogronami wypestkowanymi
albo brzoskwiniami z puszki. Sprobuj z calymi owocami zamiast soku, moze
wtedy smak Cie zadowoli...

Wklejam moj kultowy przepis zatem:

Watrobki drobiowe (ok. 40 dkg) umyc,
odsaczyc. Obtarzac porzadnie w mace zmieszanej z pieprzem (ma byc szara). Na
patelnie rzucic 5 dkg drobno posiekanej wedliny (byle nie jakis baton
drobiowy, mam na mysli w miare prawdziwa szynke, boczek, bekon...) Na
tluszczu tym (mozna dolac troche oleju) obsmazyc wartobki, na ostrym ogniu,
z dwoch stron. Odlozyc zdjete z patelni watrobki, na patelnie rzucic: albo
pokrajane w plasterki brzoskwinie (najlepiej z puszki albo baaaardzo
dojrzale), albo wypestkowane winogrona pociete na polowki. Owocow ma byc z
10-15 dkg. Pobaziac je w goracym tluszczyku (ogien na pol gwizdka) ze trzy
minuty. Zalac bulionem (1/2 kostki w pol szklanki wody albo pol szklanki
rosolu). Jak pobulka chwile, dowalic z powrotem watrobki. Sos ma zgestniec.

Calosc wykonania zajmuje nie wiecej niz pol godziny, ale... ludzie! co za
smak! Kapituluja najwytrwalsi przeciwnicy watrobki(z wyjatkiem wegetarian).

Pozdrawiam

Margola

1. Data: 2002-10-16 09:12:08

Temat: Re: watrobki z winogronami- Przepis
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> =============
> Moze przypomnisz przepis?

Watrobki w soku winogronowym Joli L-L

watrobki drobiowe w soku/napoju winogronowym:
jest zupelnie inny smakowo od tego z boczkiem, bardzo delikatny i i subtelny

40 dek watrobek drobiowych
1 kartonik (200ml)- szklanka napoju z bialych winogron Tymbark( uwaga: 90
groszy)

Rozgrzewamy olej na patelni i smazymy watrobki obtaczane w mace na zloty
kolor. z obu stron. Posypujemy je pieprzem..Jak sa zlote dodajemy troche
masla, jak sie roztopi - wlewamy jeden kartonik (szklanka) napoju
winogronowego (jw), szczypte vegety i dusimy ok. 10 min. W trakcie duszenia
dolewamy wody, aby sosu bylo tyle - ile soku wlalismy. Sos dzieki obtoczeniu
w mace pieknie sie zagesci.
Cala robota - ot co. A jaka pychota! Jemy to z chlebem, aby moczyc w sosie.

Jak ktos chce jeszcze cos extra - to moze (tak ja ja wczoraj), na drugiej
patelni podsmazyc na masle cienkie lodeczki jablka ze skorka (ja robie z
Gali). Przed odwroceniem na druga strone oproszyc lekko cukrem. Podsmazyc
druga strone az cukier sie skarmelizuje. Ulozyc dekoracyjnie na brzegu
talerza z watrobkami.

goraco polecam Jola L-L

1. Data: 2002-10-16 09:18:22

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

==============
Dzieki.
Wlasnie dzisiaj bede to robil. Przepis jest prosty
i mozna go wykonac "na czuja", ale wolalem
sie upewnic

waldek
==============

1. Data: 2002-10-16 09:52:32

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Watrobki w soku winogronowym Joli L-L
[ciach przepis]

Czytałam kiedyś wcześniej, ale mnie jakoś nie zainspirował, jednak mnie
dzisiaj poruszyło - nie ma jak recenzja.
Z winogronami (jak w temacie) brzmi zdecydowanie lepiej niż na soku
winogronowym... i mam ochotę spróbować dodając całe bezpestkowe winogrona...
Jak sądzisz, dobry pomysł?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-16 10:02:44

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Jurczyszyn wrote:

> --------------
> Ja wiem, czy zaostrza? Raczej... lagodzi:))) Ale wychodzi pychotka,
> choc nie jest juz tak piekne jak z jabluszkami w lodeczki...

Smazona cebula jest slodkawa, wiec pasuje do kompletu,
ale rzeczywiscie nic nie zaostrza. Zawsze daje cebule do
watrobek z rodzynkami i platkami migdalow.

Krycha

1. Data: 2002-10-16 10:33:30

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:aojcvf$o2t$1@news.onet.pl...
> [...]
> Z winogronami (jak w temacie) brzmi zdecydowanie lepiej niż na soku
> winogronowym... i mam ochotę spróbować dodając całe bezpestkowe

sprobuj obydwa przepisy- ale oddzielnie, sa nieporownywalnie rozne,obydwa
smaczne, ten Margolci( buziaczki za inspiracje) z boczkiem wedzonym ma mocny
wedzonkowy, wiodacy smak,a smak watrobki jest drugoplanowy; a te z napojem
winogronowym sa delikatne, wspolgrajace, bardzo subtelne. Tamtych nie
solisz - bo sol z wedzonki i tak mocna, a winogrona podczas duszenia nie
wypuszczaja tak chetnie tego soku, chociaz byly przepolowione i wypestkowane
( nie rob z zamknietymi- bo przez 10 min. duszenia nie beda mialy szansy sie
rozsoczyc- ale wyszedl slowotwor :))).

Jola L-L

nappage do tarty
Naleśnikarki