wąż 3/4 czy 1/2 ?

1. Data: 2010-04-25 06:53:12

Temat: wąż 3/4 czy 1/2 ?
Od: "marek" <m...@m...ma> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam na ogrodzie doprowadzenia wody rurą PE 3/4, sugerowano mi kupić wąż 3/4
ale w sklepie sprzedawczyni posiadająca swoj ogródek namawiała na1/2
teraz widze ,że sprzedano mi pistolet i wahadłowy nawadniacz z wejściem 1/2

Rura 3/4 -rozumiem ,że można podłączyć kilka odbiorników równolegle ale jaki
jest sens węża 3/4 jeżeli mamy takie wąskie przejściówki łączone szeregowo ?
Wąż 3/4 wydaje się być ciężki

Marek

2. Data: 2010-04-26 08:10:51

Temat: Re: wąż 3/4 czy 1/2 ?
Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zalezy jak duze cisnienie masz na wejsciu, jak daleki dystans. ogolnie 1/2
cala tez podlejesz - dobry bo lekki. Tyle ze troche mniej wody leci na
jednostke czasu:P (opory).

osobiscie polecam jednak 3/4 - moze z przyzwyczajenia, trudno powiedziec....
ja u siebie wszystko robie na 3/4

3. Data: 2010-04-26 08:54:12

Od: "marek" <m...@m...ma> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> osobiscie polecam jednak 3/4 - moze z przyzwyczajenia, trudno
> powiedziec.... ja u siebie wszystko robie na 3/4

No tak wszystko mam 3/4 ale złączki są wąskie - czy nie mamy efektu
najsłabszego ogniwa ?
Może mi ktoś to wyjaśnić ?

4. Data: 2010-04-26 10:01:04

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"marek" <m...@m...ma> wrote in message

> No tak wszystko mam 3/4 ale złączki są wąskie - czy nie mamy efektu
> najsłabszego ogniwa ?
> Może mi ktoś to wyjaśnić ?
>
> Pozdrawiam

Jeżeli złączki są 3/4 to wystarczy, przekroje powinny być takie same.
Przy odpowiednio małym ciśnieniu, małych przekrojach i dużej długości węża
przepływ może być zerowy (prawie) i wtedy będziesz z węża nalewał wodę do
konewki i podlewał ręcznie...
Moje węże magistralowe mają średnicę 52 mm, do podlewania 32, tyle, że
działki już nie mam.

5. Data: 2010-04-26 17:03:24

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

marek wrote:

> No tak wszystko mam 3/4 ale złączki są wąskie - czy nie mamy efektu
> najsłabszego ogniwa ?

Nazwij to raczej efektem "wąskiego gardła".
I tak, masz go.

moon

zasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ?
Targi w Krakowie
głębokość sadzenia
korować obrzeza ?
Szczypior, ale dziwny :)