wiazadlo krzyzowe

1. Data: 2003-05-23 18:53:02

Temat: wiazadlo krzyzowe
Od: "Zoska" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
nadciagnelam sobie wiazadlo krzyzowe (czesciowe uszkodzenie - niewielki
stopien), ale kolano mam przyblokowane.
I teraz moje pytanie.

- czy moge intensywnie nozke cwiczyc?

- jak dlugo cos takiego sie goi , zebym mogla uzyskac pelny wyprost i
zgiecie nogi?

- czy proces gojenia mozna wspomoc jakos farmakologicznie, czy jest sens
faszerowac sie jakimis tabltekami (Zinaxin czy jakies homeopaty na urazy)
?????

pozdrawiam zoska

2. Data: 2003-05-23 21:48:37

Temat: Odp: wiazadlo krzyzowe
Od: "agnieszka" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
miałam podobnie:(. diagnozę lekarze postawili że tylko naciągnięte ( w tym
przypadku działa tylko oszczędzanie nogi). męczyłam się z tym dość długo i
każde krzywe stanięcie kończyło się opuchlizną i blokadą. w końcu trafiłam
do dobrego ortopedy, który postawił diagnozę - "kolano lata pani jak
szuflada". jedynym wyjście w tej sytuacji był przeszczep. poddałam się
zabiegowi. jestem już 1,5 roku po:).

pozdr
agnieszka

3. Data: 2003-05-24 07:23:40

Temat: Re: wiazadlo krzyzowe
Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zoska wrote:
> czesc
> nadciagnelam sobie wiazadlo krzyzowe (czesciowe uszkodzenie - niewielki
> [...]

zalezy, w jakim stadium leczenia jestes.
Rehabilitacja zaczyna sie od prostych cwiczen i intensywnieje z czasem.

> - jak dlugo cos takiego sie goi , zebym mogla uzyskac pelny wyprost i
> zgiecie nogi?

ok. 6-8 tygodni, ale mimo pelnego wyprostu nadal musisz wzmacniac
miesnie czworoglowy i dwuglowy - niestety to proces dlugotrwaly.

> - czy proces gojenia mozna wspomoc jakos farmakologicznie, czy jest sens
> faszerowac sie jakimis tabltekami (Zinaxin czy jakies homeopaty na urazy)
> ?????

raczej nie.
Tzn jezeli kolano jest obolale, masz jakis wysiek wewnatrz to mozesz
zastosowac zewnetrznie Diklofenak w postaci zelu, np. Olfen.

> pozdrawiam zoska

Rowniez,
Anka

4. Data: 2003-05-24 07:26:34

Temat: Re: Odp: wiazadlo krzyzowe
Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

agnieszka wrote:
> [...]
> do dobrego ortopedy, który postawił diagnozę - "kolano lata pani jak
> szuflada". jedynym wyjście w tej sytuacji był przeszczep. poddałam się

Nie strasz, jezeli rehabilitacja jest dobrze poprowadzona moze obyc sie
bez zabiegu - tym bardziej, jezeli wiezadlo jest tylko naciagniete a nie
zerwane.
Moj przypadek byl znacznie bardziej skomplikowany a mimo wszystko udalo
mi sie wykrecic od zabiegu, mimo, ze juz przestalam w to wierzyc.

Anka

5. Data: 2003-05-24 08:51:24

Temat: Odp: Odp: wiazadlo krzyzowe
Od: "agnieszka" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
> Moj przypadek byl znacznie bardziej skomplikowany a mimo wszystko udalo
> mi sie wykrecic od zabiegu, mimo, ze juz przestalam w to wierzyc.

Nie straszę:)) Ale zerwanego (słyszałam że nawet naciągniętego) więzadła nie
da się naprawić. Ćwiczenia są tylko forma doraźną, poprawiającą stabilność
nogi.
Trzeba się nastawić na ciągłe rehabilitowanie tej nogi:((
Zresztą pomimo zabiegu też muszę to robić.

agnieszka

CRP
Wątpliwości - kurzajki
kod choroby