wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!

1. Data: 2008-12-15 17:24:19

Temat: wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!
Od: "stud24" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam uciążliwe objawy:

1. brak możliwości skoncentrowania się; nie potrafię się uczyć; od jakiegoś
czasu mam problem z przeczytaniem, zrozumieniem i zapamiętaniem informacji z
codzinnej prasy i nie tylko. nie potrafię przeczytać, zrozumieć i z łatwością
(tak jak kiedyś) zapamiętać kilku bardzo prostych zdań zawartych w jakiś
artykule czy książce. to nie jest lenistwo. czuję blokadę w mózgu (brak
koncentracji), która uniemożliwia mi działanie. często nawet przez cały dzień
odczuwam tego typu blokadę w wyniku czego nie potrafię przyswoić żadnych
nowych informacji, co ma destrukcyjny wpływ na moje studia! nie muszę chyba
mówić jakie to koszmarne uczucie bezsilności!

czy to normalne? czy ktoś tak się czuł/czuje?

2. uczucie braku energi; brak energi w mięśniach; brak energi i chęci do
działania; zniechęcenie; depresja; wachania nastroju od totalnej euforii do
totalnej depresji, brak chęci do działania; brak chęci do podejmnowania nowych
wyznwań; brak chęci do stawiania nowych celów; napięty wyraz twarzy - ten
problem często ustępuje na pewien czas po wypiciu wody (najlepiej mineralnej)
i zdrzemnięciu się na kilknaście minut.

3. problem z poruszaniem się po mieście tzn. po dłuższym spacerze
(przyśpieszonym krokiem) czuję jakbym totalnie stracił koncentrację; wraz z
utratą koncentracji bardzo często mrugam oczami, właściwie raz za razem -
minimum kilkanaście razy na minutę! - ten problem przeważnie zawsze ustępuje
na pewien czas po wypiciu wody (najlepiej mineralnej) i zdrzemnięciu się na
kilknaście minut.

4. ostatnio brak chęci do wstawania; fizyczne zmęczenie rano; budzę się po 9
godzinach, czuję się wyspany, ale nie mogę wstać (czuję brak siły, witalności
rano, więc śpię dalej...)

wiek: 24l, waga w normie.
jem bardzo skromnie. śniadanie to głównie białka np. jajecznica z 2 jaj; obiad
- różnie, najczęściej talerz świeżej zupy; kolacja od czasu do czasu; od czasu
do czasu (często jeden owoc dziennie np. jabłko) spożywam warzywa/owoce. od
czasu do czasu (kilka razy w miesiącu) piję wodę mineralną. często woda z
kranu przefiltrowana.

często przekąski - niereagularnie, w różnych porach dnia i nocy. czekolada,
batonik itp. po dosyć sporej dawce czekolady czuję się nieco bardziej
skoncentrowany, lecz tylko na chwilę. po upływie kilkunastu minut, kilku
godzin moja koncentracja drastycznie spada; pojawiają się objawy jak w 1 punkcie.

nie spożywam używek typu kawa, herbata; nie piję alkoholu.

wizyty u lekarza chcę uniknąć. nie stać mnie na kosztowne badania.

1. co grupa zaproponuje?

2. czy to może być hipoglikemia
http://www.sfd.pl/Indeks_glikemiczny_%2B_tabela-t197
659.html ?

3. co jeść, kiedy jeść żeby dobrze odżywić mózg? chcę uniknąć drogiego
jedzenia - brak wystarczających środków finansowych (student).

4. przykładowe (tanie) posiłki zaproponowane przez grupę.

zrobiłem sobie domowy test. na śniadanie zjadłem duży posiłek z wysokim
wskaźnikiem IG (indeks glikemiczny). po ok. 2-3 godzinach pojawiły sie objawy
zawarte punkcie 1.

wykonałem test z Wikipedii: "Hipoglikemia. W przypadku hipoglikemii należy
podać/przyjąć słodki napój (np. sok z cukrem, nie słodzikiem!, coca-colę
zwykłą) lub glukozę (i popić), zaprzestać wysiłku i najlepiej się położyć, a
następnie spożyć cukier złożony (np. banan, jogurt, kanapka, obiad (ziemniaki))."

ja wypiłem pół szklanki wody przefiltrowanej z dodatkiem cukru trzcinowego i
położyłem się na ok. 10 minut. następnie zjadłem kanapkę z plasterkiem sera
zółtego. po ok. 20 minutach poczułem się trochę lepiej...

PzDr.

2. Data: 2008-12-15 18:56:33

Od: "ali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stud24 <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> mam uciążliwe objawy:

> wiek: 24l, waga w normie.
> jem bardzo skromnie.

przeczytaj to jeszcze raz i masz odpowiedź

jestem po 60-ce
i zdechłbym na takim żarciu

moje śniadanie
6 żółtek na boczku
mały pomidorek
pół kromki chleba z masłem
kawa ze swojską śmietaną

obiad
kawałek tłustego mięcha, raz w tygodniu ryba i wątróbka
niewiele ziemniaków na tłuszczu
surówka
podwieczorek
kawa ze śmietaną
kolacja nie zawsze
wątrobianka lub galaretka wieprzowa,kiełbasa , pół kromki chleba z masłem, ser
z masłem lub twaróg, śmietana

słodyczy unikam
owoców nie muszę

zgubiłem 15 kg nadwagi
i zapomniałem że kiedyś ciągle miałem pod górę

3. Data: 2008-12-17 19:47:05

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ali " <a...@g...pl> napisał

> [...]
>
> obiad
> kawałek tłustego mięcha, raz w tygodniu ryba i wątróbka
> niewiele ziemniaków na tłuszczu
> surówka
> podwieczorek
> kawa ze śmietaną
> kolacja nie zawsze
> wątrobianka lub galaretka wieprzowa,kiełbasa , pół kromki chleba z masłem,
> ser
> z masłem lub twaróg, śmietana
>
> słodyczy unikam
> owoców nie muszę
>
> zgubiłem 15 kg nadwagi
> i zapomniałem że kiedyś ciągle miałem pod górę

Ja tez jestem po 60 siatce i jem podobnie jak Ty opisales.
Czuje sie bardzo dobrze, przy wzroscie 184 mam ok 70 kg wagi.
Tez mysle ze zdechlbym na takim jedzeniu jak opisuje student.
Nie dziwie sie ze on ma problemy.
Byc moze jak osiagnie 60 zacznie sie odzywiac zdrowo.
W zakresie dietetyki istnieje tyle sprzecznych pogladow i interesow ze chyba
jedynie z wiekiem przychodzi wlasciwe rozwiazanie oparte na wlasnych
doswiadczeniach.
Zycze studentowi aby dotrwal do naszego wieku a potem bedzie juz z gorki.
--
Tomasz

4. Data: 2008-12-17 21:05:24

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> doswiadczeniach.
> Zycze studentowi aby dotrwal do naszego wieku a potem bedzie juz z gorki.

:)
...ale żeby było z górki, to najpierw trzeba na nią wejść ;)
I doświadczyć tych widoków... 8)
także tych, jak inni ją próbują zdobyć na skróty, z marnym skutkiem.

Krystyna
--
Do źródła trzeba iść pod górę.

5. Data: 2008-12-19 15:34:18

Od: " XXL" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

często przekąski - nieregularnie, w różnych porach dnia i nocy. czekolada,
batonik itp. po dosyć sporej dawce czekolady czuję się nieco bardziej
skoncentrowany, lecz tylko na chwilę. Nie spożywam używek typu kawa, herbata.

Odżywiasz się fatalnie !!! Co to jest jajecznica z 2 jaj na dorosłego faceta?
Ja jestem po 40-stce a jem jajecznicę na boczku lub z kiełbasą z 5 jaj.
Jesz zdecydowanie za mało białka. Gdzie sery, wędliny, mięso ?
Zupa na obiad to przygrywka, najważniejsze jest drugie danie (mięso, ryby,
warzywa, naleśniki z serem itp.)
Zamiast słodkich przekąsek zacznij jeść obfitsze posiłki. Namawiam Cię też do
aktywności fizycznej (basen, ruch na świeżym powietrzu, można ćwiczyć w domu z
hantlami, robić brzuszki).

Z takim odżywianiem jak do tej pory daleko nie zajedziesz. Powodzenia.

6. Data: 2008-12-19 19:59:19

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> domu z
> hantlami, robić brzuszki).
>
> Z takim odżywianiem jak do tej pory daleko nie zajedziesz. Powodzenia.

Odnośnie "szkodliwych" jajek - preparaty z nich będą działać leczniczo,
hehe... :P :)
Ciekawe ile bedą kosztować w wersji aptecznej? ;>

http://www.tvp.pl/informacje/teleexpress/wideo/19122
008-1700 - wiadomość
4:36

Krystyna
--
Wiara w autorytety powoduje, że błędy autorytetów przyjmowane są za wzorce.
Lew Tołstoj

7. Data: 2009-01-03 16:54:47

Od: " XXL" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ali <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> owoców nie muszę
>
> zgubiłem 15 kg nadwagi
> i zapomniałem że kiedyś ciągle miałem pod górę

Nasz młodszy kolega (autor wątku) chyba osłabł całkowicie od swojej
niskobiałkowej quasi-głodówki.
Kolego odezwij się i napisz czy zamierzasz zmienić swój fatalny jadłospis
z nowym rokiem czy masz zamiar dalej wyniszczać organizm?

Monty + trening na siłowni
Głodówka odchudzająca
Dieta 2.0
proszę POczytać
Czy szpik z kosci wolowych jest niebezpieczny??