więzy krwi- co to takiego?

1. Data: 2002-02-13 19:29:19

Temat: więzy krwi- co to takiego?
Od: misiczka - Lesława Ignaszewska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawialiście się czasem czym są więzy krwi? Co powoduje, że ludzie z
całych sił starają się odnaleźć swojego brata/siostrę, których np. nigdy w
życiu nie widzieli? A gdy się spotykają, to rzucają się sobie na szyję,
jakby się od lat znali?
Baaardzo mnie to ciekawi ;-)
Ja, też bym pewnie takiego nigdy niewidzianego rodzeństwa usilnie szukała...
A może to nie więzy krwi, tylko chęć posiadania "kogoś" do kochania, żeby
nie być samemu na tym podłym świecie?
Ciekawa jestem, co Wy na to? ;-)

--
misiczka
Kto kocha, panuje bez uciekania się do gwałtu

2. Data: 2002-02-14 09:03:16

Temat: Re: więzy krwi- co to takiego?
Od: DL <d...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj misiczka - Lesława Ignaszewska,
a teraz zobaczmy co napisałe(a)ś:

> [...]
>A może to nie więzy krwi, tylko chęć posiadania "kogoś" do kochania, żeby

Więzy krwi miały kiedyś większe znaczenie gdyż wiązały się silnie ze
sprawami majątkowymi, tytułami szlacheckimi itd.
Teraz jest to sprawa więzi psychicznej i odnalezienia swoich bliskich.
Moim zdaniem rodzeństwo to bardzo ważna "instytucja" gdyż pozwala mi
bardziej cieszyć się świadomością wspólnoty rodzinnej . Jest to ważne,
że na świecie jest osoba będąca w połowie mną - tak jak moje dzieci.
Piotr 'DL' Majkowski
z...@p...onet.pl
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy

3. Data: 2002-02-14 09:58:14

Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka - Lesława Ignaszewska <m...@w...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a...@m...org.invalid...
> [...]
szukała...
> A może to nie więzy krwi, tylko chęć posiadania "kogoś" do kochania, żeby

Hmmmm, moze jestem przewrotna, ale zawsze zastanawiam sie co bywa po "...i
zyli dlugo i szczesliwie..." - w ww. przypadku bardziej mnie interesuje, czy
tacy ludzie, po poczatkowej euforii, sa w stanie nauczyc sie zyc ze soba na
tyle blisko, jakby znali sie od dziecka, jak przecietne rodzenstwa..... Post
Misiczki przypomnial mi o ty, co sie mowi o programach tego typu nadaawanych
w jednej ze stacji TV - ze przed ekranem wszyscy sie godza, kochaja, a potem
to juz bywa roznie....

Historia z troche innej "bajki":
Jedyny syn mowi swojemu ojcu (baaaardzo katolicka rodzina, ale nie dewocka),
ze jego (syna) zona nie moze miec dzieci i ze w zwiazku z tym planuja
adopcje. Reakcja ojca? Stwierdza, ze jezeli zona syna nie moze miec dzieci,
to syn ma sie z nia rozwiesc, a jezeli mlodzi zaadoptuja dziecko, to on syna
wydziedziczy (naprawde byloby z czego, ale to nieistotne).
Dla tego goscia najwazniejsze byly faktycznie wiezy krwi i przedluzenie
nawiska WLASNYM wnukiem niz szczescie jego syna.....

Final: po jakims czasie owa zona jednak zaszla w ciaze. Urodzilo się
dziecko, zdrowe, pogodne, radosne. Reakcja wspomnianego ojca: OBRAZONY,
bo.... urodzila sie WNUCZKA....

Do dzis mi sie noz w kieszeni otwiera jak sobie o tym przypomne...... ;-(

pozdrawiam
anyia

4. Data: 2002-02-14 10:58:42

Od: "Quasar" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dla tego goscia najwazniejsze byly faktycznie wiezy krwi i przedluzenie
> nawiska WLASNYM wnukiem niz szczescie jego syna.....

Gdyby to mój Ojciec zrobił, to by se pewnie musiał innego syna poszukać
ale On naszczęscie jest rozsądny :)))

> Final: po jakims czasie owa zona jednak zaszla w ciaze. Urodzilo się
> dziecko, zdrowe, pogodne, radosne. Reakcja wspomnianego ojca: OBRAZONY,
> bo.... urodzila sie WNUCZKA....

A nie mówiłem... PAJAC. (bez obrazy)

5. Data: 2002-02-15 13:42:49

Temat: Re: więzy krwi (troche OT lepszy jednak syn ;))
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anyia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dla tego goscia najwazniejsze byly faktycznie wiezy krwi i przedluzenie
> nawiska WLASNYM wnukiem niz szczescie jego syna.....

Tu akurat jest juz przegiety przyklad, ale ja sie w takim pragnieniem
_meskiego_ potomka spotkalam we wlasnym domu :). Mojemu mezowi daleko do
idioty ale nigdy nie ukrywał ze najbardziej w swiecie chcialby miec synka.
Synka i tylko synka, ale dwoch :) Jest cos takiego w wielu mezczyznach, ze
chca miec potomka ktory potem (teoretycznie) przeniesie nazwisko i "rod" nie
zginie. Dla mnie to do nie do konca zrozumiale. Jest cos w tym z chorej
ambicji.

Pozdrawia Sasanka
( w domu rozkad sil 2:1 na kiekorzysc kobiet :) )

6. Data: 2002-02-15 21:05:26

Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sassanach <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4jsgb$20h$...@n...tpi.pl...
> [...]
> ambicji.
> Pozdrawia Sasanka
> ( w domu rozkad sil 2:1 na kiekorzysc kobiet :) )

Witaj Sasanko!
u mnie rozklad sil "niekorzystny" dla mnie (2:1 dla "miecza") wyrownuje kot
plci zenskiej ;-).
Chociaz nie wiem, czy niekorzystny, bedzie mial kto wynosic smieci i
odkurzac ;-)))))))

W opisanym przykladzie chodzilo o cos troszke innego niz sama chec
posiadania meskiego potomka i przedluzenia rodu (btw. moj ukochany tesc
ostatnio zdal sobie sprawe z tego, ze faktycznie MA "dziedzica"... oj co to
bylo.... ;-) ).
Chodzilo o to, ze mlodzi nie mogli miec dzieci.... a jak juz w koncu sie
udalo to zamiast skakac z radosci (zawsze przeciez ten chlopczyk moze sie
pojawic jako drugie dziecko ;-), bo juz wiadomo ze "sie da"), ze W OGOLE
moga miec dzieci, to ten wyjechal z pretensjami ze wnuczka zamiast wnuka.

BTW Opowiedzialam to kiedys moim tesciom, -z ciekawosci na ich reakcje - no
i byla dla mnie OK - "No to co ze adoptowane? Przeciez takie dzieciaczki tez
potrzebuja milosci a jak nie mozna inaczej to lepiej tak niz wcale...", Ja:
"mamo, a gdybysmy to MY nie mogli miec dzieci?....", Mama "NO TO CO TO
ZMIENIA????"
Byli kochani, naprawde..
(wlasciwie powinnam napisac, ze to wlasnie NORMALNE zachowanie...)

pozdrawiam cieplutko
Anyia

7. Data: 2002-02-15 22:45:07

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
wiem , wiem o co chodzilo dobrze to wyjasnilas . Dlatego napisalam "OT"
zdajac sobie sprawe ze ide troche w inna strone ;)

Ale u mnie rodzina meza wlasnie reagowala w sposob podobny jak tam
opisalas. U nas w sumie tez dziecko bylo dosc pozno ( jak na standardy mojej
tesciowej) , podejrzewano nas o nieplodnosc :) . gdy ju zbylo jasne ze
bedzie potomek, brat meza mu powtarzal wielokrotnie w zartach " mam nadzieje
ze sie sprawdziles etc " dajac do zrozumienia ze chlopiec jest bardziej
pozdany niz dziewczynka. Doprowadzalo mnie to szalu i po cichu mialam
nadzieje ze sie rozczarują :).
Wiem ze to dla wielu osob dziwne ale ja widzialam mine meza jak na USG
lekarz powiedzial mu " no to bedzie was dwoch w domu " :)

Pozdrawiam
Sasanka (sama wsrod samcow :) )

8. Data: 2002-02-16 00:30:04

Od: "Marek W." <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sassanach" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> ambicji.
>
> Pozdrawia Sasanka
> ( w domu rozkad sil 2:1 na kiekorzysc kobiet :) )

He he
Znam rodzinę, na wsi która polował na syna
.,,,,
trafili,,, za 7 podejściem ))))
Marek

9. Data: 2002-02-16 06:24:34

Temat: Odp: więzy krwi- co to takiego?
Od: "klio" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DL <d...@a...w.sygnaturce.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4fugg$q6h$...@n...onet.pl...
> [...]
> sprawami majątkowymi, tytułami szlacheckimi itd.
> Teraz jest to sprawa więzi psychicznej i odnalezienia swoich bliskich.

Wydaje mi się, że wiąże się to też z poszukiwaniem własnej tożsamości. Szuka
się rodziców lub rodzeństwa, żeby odpowiedzieć sobie na pytania : jaki
jestem, skąd pochodzę, kim jestem

Klaudia

10. Data: 2002-02-16 09:43:17

Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek W. <m...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> He he
> Znam rodzinę, na wsi która polował na syna
> .,,,,
> trafili,,, za 7 podejściem ))))
> Marek

znam dwie takie, ktore przestaly polowac po czterech "niedanych" probach
:-)))))
(i dwie, ktore po trzech "nieudanych" probach przestaly polowac na
dziewczynke.....)

pozdrawiam rowniez
anyia

Seks w Rodzinie