Tolerancja

1. Data: 2002-02-13 08:43:22

Temat: Tolerancja
Od: "Quasar" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

abstrahując od tematu: [Ślub] Protestant i katoliczka

Chociaż nie powiem tego o tej grupie!

To wyraźcie proszę, opinię skąd się bierze
w ludziach brak tolerancji dla innych wyznań?

2. Data: 2002-02-13 09:40:20

Temat: Re: Tolerancja
Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Feb 2002 09:43:22 +0100, podpisując się jako "Quasar"
<N...@i...pl>, napisałeś (aś) :

>abstrahując od tematu: [Ślub] Protestant i katoliczka
>
>Chociaż nie powiem tego o tej grupie!
>
>To wyraźcie proszę, opinię skąd się bierze
>w ludziach brak tolerancji dla innych wyznań?

powodów może byćwiele od prozaicznych do całkiem poważnych np.

1. bo się jest zdewociałym katolikiem
2. bo ludzie boją siętego czego nie są w stanie zrozumieć
3. bo sięjest nietolerancyjnym dla innych ras - i od razu przy okazji
dla innych wyznan

liste mozna pewnie ukladac w nieskonczonosc - kto chce to moze jeszcze
pare powodow wypunktowac - mi w tej chwili nic do glowy nie przychodzi
poza wizja zdewocialej kobiety w srednim wieku, wymalowanej jak swieżo
odnowiony fronton budynku, pedzacej do kosciolka na msze po to aby:
pokazac nowe szalowe futro, zachwycic otaczajace ja jej podobne
dewotki nowa super fryzura a wracajac oplotkowac z sasiadka zachownie
innej sasiadki (bo wieczorem...Pani wie.....to bylo slychac u nich
krzyki....tak, tak, pewnie rodzina pijaca, bo dziecko takie blade. Tak
na pewno zle odzywione i pewnie ciezko
chore....bla.bla...........bla..........)

Marzena

3. Data: 2002-02-13 09:46:14

Od: Alex Jańczak <o...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marynatka <m...@f...net> w artykule
news:cpck6ugahrpahevkmkrjtnm782npi96qq1@4ax.com napisał...
> [...]
> pokazac nowe szalowe futro, zachwycic otaczajace ja jej podobne
> dewotki nowa super fryzura a wracajac oplotkowac z sasiadka zachownie

Nie masz wrażenia, że Twoja wizja również jest niebezpiecznie
bliska nietolerancji?

Olka
--
**/|_/|*********************************************
***********

4. Data: 2002-02-13 09:55:07

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Feb 2002 10:46:14 +0100, podpisując się jako Alex Jańczak
<o...@z...com.pl>, napisałeś (aś) :

>Nie masz wrażenia, że Twoja wizja również jest niebezpiecznie
>bliska nietolerancji?

Nie.
Ja mam pewnośc - jestem nietolerancyja w stosunku do kazdego rodzaju
dewotyzmu.

Ale od wiekszosci ludzi nietolerancyjnych rozni mnie to ze otwarcie
umiem sie przyznac do swojej nietolerancji.
Walcze na przyklad ze swoja nietolerancja dla obcych (nie polakow)
studentow na naszych uczelniach - ale to inna historia i nie w
temacie.
W kazdym razie prawie mi sie udalo - zabic ten moj koszmar
nietolerancyjnej Marzeny dla obcojezycznych studentow.

Marzena

5. Data: 2002-02-13 11:21:39

Od: DL <d...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Quasar,
a teraz zobaczmy co napisałe(a)ś:

>To wyraźcie proszę, opinię skąd się bierze
>w ludziach brak tolerancji dla innych wyznań?

Nietolerancja religijna jest stara jak religia (chociażby 24 sierpnia
1572) i właściwie należałoby się odnieść do przyczyn kulturowych
(braku kultury) niż do założeń religii.
Myślę, że w Polskim wydaniu ma to podłoże w powszechnej ksenofobii.
Zwykle pojęcie obcego wiąże się również z "innowiercą" czyli
protestantem (Niemiec), prawosławnym (Rosjanin) czy Żydem.
Piotr 'DL' Majkowski
z...@p...onet.pl
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy

6. Data: 2002-02-13 13:29:05

Od: "Quasar" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DL" <d...@a...w.sygnaturce.pl> napisał w wiadomości
> Witaj Quasar,

> Nietolerancja religijna jest stara jak religia

Prawda ale czy to nie dziwne w "cholernym" XXI wieku?

również pozdrawiam...
czasem się boję dożyć czasów (nieobrażając nikogo) polskich-talibów :)))))
(nie żebym czuł się jakoś specjalnie prześladowany :))) to tylko dyskusja )

7. Data: 2002-02-14 00:58:18

Od: "Bozena" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mowicie tu tylko o nietolerancyjnych katolikach.A ja niedawno goscilam u
siebie w domu kolezanke,ktora fascynuje sie religia zydowska i nie toleruje
niczego co jest inne od judaizmu.
Mieszka na stale teraz w Kanadzie.
Po jej wizycie doszlam do wniosku,ze nasza polska nietolerancja to nie jest
nic odosobnionego.

Moze bierze sie stad ze
1)boimy sie czegos czego nie znamy,
2) w niektorych przypadkach to moze wrecz fanatyzm religijny.

8. Data: 2002-02-14 07:40:08

Od: "Jacek R" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo można lepiej nami manipulować,
mamy być zjednoczeni w obliczu TEGO złego

Jacek

Wojny domowe
Powitanie
Rozdział majątkowy