wino mi buzuje :(

1. Data: 2003-09-24 09:35:51

Temat: wino mi buzuje :(
Od: "wiaktor" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam problem. Wczoraj zrobiłem wino gronowe zgodnie z przepisem tzn. sok z
winogron, woda, cukier, matka drożdżowa i pożywka dla drożdży. Dzisiaj wino
zaczeło tak pracować, że zaczynam mieć ściany w kuchni w kolorze winnym.
Baniak odkorkowałem, ale wino nadal buzuje. CO MAM ROBIĆ?? POMOCY!!!

Pozdro. Wiaktor.

1. Data: 2003-09-24 10:13:25

Temat: Re: wino mi buzuje :(
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> CO MAM ROBIĆ?? POMOCY!!!
=======
Przypomina mi się moje pierwsze wino... :-}}}
Taka bardzo burzliwa fermentacja trwa może dobę. Jak zaczniesz przelewać
możesz zniszczyć moszcz. Może lepiej postawić butlę na jakiejś folii, a
szyjkę nakryć kubkiem lub małym garczkiem, aby ściekało w dół, a nie na
ściany. Jak przestanie uciekać - spowrotem nałożysz korek.
A przy następnym winku zostaw więcej wolnego miejsca w środku.

waldek
=======

1. Data: 2003-09-24 11:23:42

Od: "KasiaO" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiaktor" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaczeło tak pracować, że zaczynam mieć ściany w kuchni w kolorze winnym.
> Baniak odkorkowałem, ale wino nadal buzuje. CO MAM ROBIĆ?? POMOCY!!!

eeee... co to będzie za wino??? Woda??? Wody się nie dodaje do dobrych
win... wino jest z soku, a nie z napoju...
Kasia

1. Data: 2003-09-24 11:28:46

Od: Sebastian Jedruszczak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaczeło tak pracować, że zaczynam mieć ściany w kuchni w kolorze winnym.
> Baniak odkorkowałem, ale wino nadal buzuje. CO MAM ROBIĆ?? POMOCY!!!

nie ma rady musisz to przeczekac nastepnym razem zostawiaj wiecej
miejsca w baniaku
chytry dwa razy traci :)

mialem podobna sytuacje
zakryj wylot gaza owiń jakimś sznurkiem badz gumka zeby nie spadla gaza
ja oblozylem dodatkowo baniak szmatami zeby wino nie dostalo sie do
trocin ale moze masz baniak w plastikowej obudowie to poukladaj te
szmaty pod baniakiem bedziesz mial mniej sprzatania
w zadnym razie nie zatykaj baniaka korkiem z rurka bo w najleprzym
przypadku korek wystrzeli ci i bedziesz mial pamiatke na suficie
po 2 maksymalnie 3 dniach powinno sie uspokoic i mozesz wtedy zatkac
galon korkiem i wsadzic rurke przy tak burzliwej fermentacji wino nie
powinno sie zepsuc przez te dni mi sie nie zepsulo :)
zycze udanego wina

--
pozdry
AGMS jondro

1. Data: 2003-09-24 11:31:29

Od: Sebastian Jedruszczak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> eeee... co to będzie za wino??? Woda??? Wody się nie dodaje do dobrych
> win... wino jest z soku, a nie z napoju...
> Kasia

hehe to jak zrobic wino z ryzu??
przeciez tez moze byc dobre

--
AGMS jondro

1. Data: 2003-09-24 17:39:45

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaO" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> eeee... co to będzie za wino??? Woda??? Wody się nie dodaje do dobrych
> win... wino jest z soku, a nie z napoju...

do win z krajowych winogron dodaje sie wody i cukru, gdyz roznia sie one
bardzo od winogron "poludniowych". odsylam do literatury

pzdr
marta, co sie dzis za robienie wina bierze

1. Data: 2003-09-24 17:55:49

Od: "Darek grupowicz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> do win z krajowych winogron dodaje sie wody i cukru, gdyz roznia sie one
> bardzo od winogron "poludniowych". odsylam do literatury

w mojej literaturze jest by do winogron generalnie nie dodawac cukru ani
wody, chyba ze wyjatkowo kwasne, cukier i wode dodaje sie do win z owocow
takich jak jablka albo sliwki... wiec nie dodalem w tym roku...
Do ubieglorocznego dodalem cukru i wody z czego wyszlo bardzo slodkie i mocne
wino a jestem wielbicielem win wytrawnych.

na zdrowie Darek

1. Data: 2003-09-24 21:09:56

Od: " Prohu" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiaktor <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> zaczeło tak pracować, że zaczynam mieć ściany w kuchni w kolorze winnym.
> Baniak odkorkowałem, ale wino nadal buzuje. CO MAM ROBIĆ?? POMOCY!!!

Slyszalem ze podobno pomaga schlodzenie winka (wstawienie balonu do zimnej
wody na jakis czas) wtedy fermentacja nie bedzie taka burzliwa.

Pozdrowionka

1. Data: 2003-09-25 10:51:59

Od: "KasiaO" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek grupowicz" <d...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bkslr5$c6v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
mocne
> wino a jestem wielbicielem win wytrawnych.

No właśnie.... aż mi się głupio zrobiło i zajrzałam do tej literatury....
moja też jest chyba jakaś trefna, bo nie mówi nic o wyjątkowości polskich
winogron w produkcji dobrego wina... Nadal twierdzę, że do soku z winogron
nie dodaje się wody.
Kasia

1. Data: 2003-09-25 14:28:50

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> winogron w produkcji dobrego wina... Nadal twierdzę, że do soku z winogron

no zeby nie bylo ze sobie z palca wyssalam
http://wino.art.pl/frames/index2.htm
http://winna.strona.fm.interia.pl/w_swiez.html
http://www.republika.pl/jgancarz/przepisy/winogron.h
tm
http://drozdzewiniarskie.webpark.pl/index.html

pod pierwszymi dwoma adresami podany jest powod dodawania wody i cukru.
ponadto na tej pierwszej stronie jest genialne forum z ktorego mozna sie tez
dowiedziec czemu wode i cukier

pzdr
marta

Mięso mielone