wiosna na grupie

1. Data: 2000-03-14 15:55:12

Temat: Re: wiosna na grupie i cięcie
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

w selgrosie ostatnio były takie proste fiskarsa ok. 20PLN, starczą i dla
wnuków, bez ostrzenia.
Pozdrawiam, jerz

> Wczoraj diabli mnie zanieśli do OBI i obejrzałam sobie ceny sekatorów
> - może one były ze złota, może to automaty i same tną, ale to jest
> horror. Kupiłam nasiona jakiejś innej cukini i to było wszystko, co mogę u
nich
> ku
:-

1. Data: 2000-03-14 16:05:35

Temat: Re: wiosna na grupie-ciecie
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - moje ostatnie doswiadczenie: chcialem radykalnie przebudowac korone
> brzoskwinii, gdyz rozrosla sie i przeszkadzala (zbyt nisko galezie, nie
byla
> cieta cale lata). Teraz wyglada b. biednie i zapewne nie bedzie w tym roku
> owocowac. Zobaczymy. Drugie drzewo zostawilem na przyszly rok, a moze
>nawet na pozniej (troche przycialem);
coś się obawiam, że za 2 lata będziesz zmuszony ciąć jeszcze bardziej
radykalnie;

> - pytanie: kiedys bylo o cieciu jalowcow, ale: ja mam problem z jalowcami
> plozacymi, ktore rozrosly sie szybciej niz przypuszczalem i zarastaja
> chodnik i skalniak. Albo sie bedzie po nich deptac, albo trzeba mocno
> przycinac brzegi (bede sie szybciej rozrastaly...), albo - przesadzic.
> Z moich doswiadczen wynika, ze jednak czasami trzeba ciac i przesadzac.
jeżeli to nie są mikrusy, to ciąć, przesadzać, kopać, szarpać, wyrzucać...
ufff... wróciłem do miniatur, przepraszam - karłowych.
pozdrawiam, jerz

1. Data: 2000-03-14 19:25:42

Temat: Re: wiosna na grupie
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

Witam
Zawsze uwazalam, ze moj maz przesadza z przycinaniem, dopoki sama nie
wzielam sekatora do reki. To rzeczywiscie wciaga.
Ale nie jestem zwolenniczka radykalnego ciecia, nie wymieniam i nie
przesadzam czesto swoich roslin. Wynika to chyba troche z wygody i lenistwa,
bo jest przy tym troche roboty.
Pozdrawiam Wiesia Karpowicz

1. Data: 2000-03-14 22:32:04

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy dobry ogrodnik powinien być radykalny?
>Czy miłośnik powinien być, z samej definicji, zachowawczy?

Dobry ogrodnik powinien wiedzieć, że:
Jeśli przytniemy za bardzo - rośliny będą wyglądać jak rozczochrane,
krótkowłose czarownice (diagnoza - ogrodnik z nowym sekatorem), trzeba też
wiedzieć co ciąć i kiedy, żeby kwitło lub uzyskało porządany rozmiar nie
zatracając pokroju.
(powtarza się zasada, że nie sprzęt czyni ogrodnika zaawansowanym, a
radykalny ogrodnik nie musi być automatycznie dobrym - oczywiście poznajemy
to po efektach jego pracy:-))

Co do przesadzania - trzeba obserwować rośliny, a każda jest inna. Nie
wystaczy mieć dobrą łopatę i chęć zmian. Niektóre rośliny potrafią się
przystosować do ciasnego sąsiedztwa i złych warunków, inne nie.

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-14 22:33:56

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>wszystko "jak leci" i efekty są fatalne, tym bardziej, że z jakimś oślim
>uporem zostawia stare, grube, uschnięte gałęzie, a wycina wszelkie świeże.

To właśnie daje efekt rozczochranej czarownicy:-) (nie jestem antyfeministą)
Może sąsiadka chce mieć suchy pień - jin?

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-15 07:14:44

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie w 100-u %, sa swietne. Mam go juz ze trzy lata, a wyglada jak
nowy, nie wspominajac ze sie nie tepi. Ladny, najtanszy z fikarsow (obok
lezal za 88 PLN).
Super
pozdrowka
Jarek

> [...]

> - może one były ze złota, może to automaty i same tną, ale to jest
> horror. Kupiłam nasiona jakiejś innej cukini i to było wszystko, co mogę u
:-

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-15 08:48:20

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

At 17:05 00-03-14 +0100, you wrote:
>byla

Przeciez literatura podaje ze brzoskwinie tnie sie krotko.Nie powinno byc zle.

>jeżeli to nie są mikrusy, to ciąć, przesadzać, kopać, szarpać, wyrzucać...

Tak wyrzucac,najlepiej od razu do mnie.
Jeszcze prosciej -dac znak sam przyjade i wykopie.
Pozdrawiam
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-15 11:05:03

Temat: Odp: wiosna na grupie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8amh5k$ef8$...@a...webcorp.com.pl...

Dziękuję wszystkim którzy zabrali głos w temacie tego wątku.

Zaproponowałem go dlatego aby dąć do myślenia osobom prezentującym jedną z
postaw. Chodzi mi tu o nadmierną ostrożność względem roślin.
Nie tak rzadko zdarzają się osoby obawiające się np. cięcia roślin po
przesadzeniu, bo może to roślinom zaszkodzić. Obawiają się samego
przesadzania w obawie o stan rośliny.
Takie postawy, bywają dla roślin szkodliwe a źle świadczą o zdecydowaniu
ogrodników :-).

Przypominam, że ogrodnik nie musi być profesjonalistą, a nawet, nie musi
posiadać wiedzy ogrodniczej.
Dobry ogrodnik to nie musi być ogrodnik z wiedzą ogrodniczą. Dobry ogrodnik
to także, ogrodnik dobry (w znaczeniu ludzki) dla swoich roślin :-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-03-15 18:02:49

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości:
<8amh5k$ef8$4@aquarius.webcorp.com.pl>..

> [...]
>wiedzieć co ciąć i kiedy, żeby kwitło...
>
>Przypomniales mi tesciowa, ktora w czasie mojego pobytu poza domem, wyciela
na wiosne cala hortensje, przy samej ziemi.
Mialem za to lisci, ho ho.
Jurek

1. Data: 2000-03-15 18:03:12

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości:
<8amh5l$ef8$5@aquarius.webcorp.com.pl>...

>To właśnie daje efekt rozczochranej czarownicy:-) (nie jestem
antyfeministą)
>Może sąsiadka chce mieć suchy pień - jin?

A moze co grubsze, to lepsze.

>Pozdrowienia
>p...@r...pl
>

>--
>Szukasz pracy ? Znasz rynek IT (Internet) ? - http://webcorp.pl/praca/

nasiona dyni pastewnej kupię
Orzechy laskowe spadaja :(( -HELP !
Ogród zamkowy
A jednak wiosna!
wymienię, sprzedam, a nawet oddam w czyste i dobre ręce