wiosna na grupie

1. Data: 2000-03-12 06:59:27

Temat: wiosna na grupie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Biorąc pod uwagę ilości publikowanych na grupie listów, mamy wiosnę.
Chociaż niesłusznie, ale wiąże się z tym przycinanie roślin a także
(bardziej słusznie) przesadzanie.
Są to najradykalniejsze, obok np. usuwania roślin, czynności przeprowadzane
w ogrodzie.
Z tymi czynnościami kojarzą mi się dwie postawy ogrodnicze.
Pierwsza reprezentuje pogląd, że lepiej ciąć mniej albo w ogóle, nie usuwać
raz posadzonych roślin, nie przesadzać roślin aby ich nie męczyć.
Druga postawa.
Co masz przyciąć jutro, przytnij dzisiaj. Lepiej przyciąć więcej aby
szybciej osiągnąć zamierzony efekt. Usuwać rośliny mniej ładne a w to
miejsce sadzić nowe, cieszące nas, nabytki. Często "przestawiać" rośliny
dochodząc w końcu do ideału.
Prawdopodobnie odpowiecie że:
-skrajne postawy należy odrzucić
-prawda leży gdzieś pośrodku.
-jest to sprawa indywidualna
To wszystko wiem.
Ja skłaniam się w stronę radykalniejszych działań.
Czy dobry ogrodnik powinien być radykalny?
Czy miłośnik powinien być, z samej definicji, zachowawczy?

1. Data: 2000-03-12 15:57:54

Temat: Re: wiosna na grupie
Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomości:
<8affav$gr5$6@aquarius.webcorp.com.pl>..

>Czy dobry ogrodnik powinien być radykalny?
>Czy miłośnik powinien być, z samej definicji, zachowawczy?
>
>Nie wiem czy dobry ogrodnik powinien byc radykalny. Wiem natomiast, ze z
roku na rok cos przesadzam i zawsze sobie mowie: wreszcie znalazlem
odpowiednie miejsce. Mam w ogrodzie sporo iglakow, kiedys zalezalo mi na
szybkim wzroscie, teraz juz nie i jestem pewien, nalezy ciac, ciac ile sie
da i jeszcze troche. Byc moze, ze doszedlem do pulapu, przy ktorym wolalbym,
aby rosliny juz nie rosly. Napewno tez nigdy nie wyrzucilem rosliny, dlatego
ze mi sie nie podobala. Kazda ma swoj urok, choc wcale nie musi byc
wyeksponowana na pierwszym planie.

PS. Jak tylko moje brzozy omszone wypuszcza liscie, to sie pochwale jakie
zrobilem z nich odmiany "Globosa". Bedzie to dowod, ze mocno tne.
Jurek

1. Data: 2000-03-12 22:18:53

Temat: Odp: wiosna na grupie
Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też czuję wiosnę! Słoneczny błękit nieba nad Krakowem rozpromienia mój
uśmiech :)
Co do radykalności ogrodników to uważam, że trzeba myśleć (marzyć i śnić).
Kiedy mamy jakiś nowy BOMBOWY pomysł trzeba się nad nim chwilę zastanowić i
kiedy tylko widzimy w nim więcej plusów niż minusów (w takich sytuacjach
nigdy nie widzę minusów :-) przechodzimy do czynów. Ogród chyba po to jest
żeby wyrażał nasze uczucia- powinien odzwierciedlać nasz styl. Po ogrodzie
poznasz ogrodnika! (czy jest takie przysłowie?). Najważniejsza w tym
wszystkim jest chyba wiara w swoje możliwości (najczęściej nieograniczone) i
wiara w OGRÓD.

To tylko moje zdanie...
Staszek

1. Data: 2000-03-13 07:22:03

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> Czy dobry ogrodnik powinien być radykalny?

Smiem postawic teze, ze stopien radykalnosci ciecia swiadczy o
"zaawansowaniu ogrodowym".

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-03-13 09:25:36

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisal:

> Smiem postawic teze, ze stopien radykalnosci ciecia swiadczy o
> "zaawansowaniu ogrodowym".

A w którą stronę? Zaawansowany tnie więcej? :-)

Krycha (prawie zaawansowana, z odciskiem na łapie)

P.S. Gdzie w Warszawie lub okolicy ostrzą sekatory?

1. Data: 2000-03-13 10:10:04

Temat: Odp: wiosna na grupie i cięcie
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...ci.uw.edu.pl...

Niestety nie zawsze, mam przykład ujemny parę domów dalej - facetka tnie
wszystko "jak leci" i efekty są fatalne, tym bardziej, że z jakimś oślim
uporem zostawia stare, grube, uschnięte gałęzie, a wycina wszelkie świeże.

> Krycha (prawie zaawansowana, z odciskiem na łapie)
>
> P.S. Gdzie w Warszawie lub okolicy ostrzą sekatory?

Przyczynkowo dodam, że ostrzenie sekatorów można niestety prowadzić tylko do
pewnego czasu. Właśnie wczoraj skonstatowałam, że jedna tnąca częśc sekatora
jest już o 8 mm krótsza od drugiej części i powoli dojrzewam do kupna
nowego.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-13 11:50:42

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Ja sie sklaniam raczej do przyjmowania postawy pierwszej...ogrod to nie
mieszkanie, ktore mozna bez przerwy przemeblowywac...
Dorota

Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-13 13:29:41

Temat: Re: wiosna na grupie i cięcie
Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisala:

> [...]
> uporem zostawia stare, grube, uschnięte gałęzie, a wycina wszelkie świeże.

Bo świeże łatwiej :-))

> [...]
> jest już o 8 mm krótsza od drugiej części i powoli dojrzewam do kupna

Wczoraj diabli mnie zanieśli do OBI i obejrzałam sobie ceny sekatorów
- może one były ze złota, może to automaty i same tną, ale to jest
horror. Kupiłam nasiona jakiejś innej cukini i to było wszystko, co mogę u nich
kupić:-(

Krycha

1. Data: 2000-03-14 06:30:10

Temat: Re: wiosna na grupie-ciecie
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy akurat ilosc wykonanaych ciec swiadczy o zaawansowaniu
ogrodniczym, ale jesli o cieciach to:
- moje ostatnie doswiadczenie: chcialem radykalnie przebudowac korone
brzoskwinii, gdyz rozrosla sie i przeszkadzala (zbyt nisko galezie, nie byla
cieta cale lata). Teraz wyglada b. biednie i zapewne nie bedzie w tym roku
owocowac. Zobaczymy. Drugie drzewo zostawilem na przyszly rok, a moze nawet
na pozniej (troche przycialem);
- pytanie: kiedys bylo o cieciu jalowcow, ale: ja mam problem z jalowcami
plozacymi, ktore rozrosly sie szybciej niz przypuszczalem i zarastaja
chodnik i skalniak. Albo sie bedzie po nich deptac, albo trzeba mocno
przycinac brzegi (bede sie szybciej rozrastaly...), albo - przesadzic.
Z moich doswiadczen wynika, ze jednak czasami trzeba ciac i przesadzac.
pik

1. Data: 2000-03-14 15:51:22

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krzysztof Koterba - stopien radykalnosci ciecia swiadczy o "zaawansowaniu
ogrodowym".

dobrze, że to przeczytałem. już mi lepiej, jak kiedyś zacząłem obcinać to
ani się obejrzałem jak sąsiadowi prześwietliłem forsycję...
pozdrowienia, jerz

nasiona dyni pastewnej kupię
Orzechy laskowe spadaja :(( -HELP !
Ogród zamkowy
A jednak wiosna!
wymienię, sprzedam, a nawet oddam w czyste i dobre ręce