wisnie maraskino

1. Data: 2002-01-15 07:06:02

Temat: wisnie maraskino
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos wie co to za wisnie? w likierze jakims, w syropie?

Asia

1. Data: 2002-01-15 12:32:35

Temat: Re: wisnie maraskino
Od: "budzik" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w grappie i nie wisnie tylko czresnie i nie mrascino, tylko marasca
:)
budzik

1. Data: 2002-01-15 21:37:46

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> w grappie i nie wisnie tylko czresnie i nie mrascino, tylko marasca
> :)

Maraschino jest to likier wisniowy produkowany ze specjalnej odmiany wisni.
Marasca jest to wisnia pospolita i z odmiany tej wisni produkuje sie wlasnie
wspomniany likier. Slyszalam, ze maraschino jest produkowane na Sycylii i
uzycie tej nazwy jest zastrzezone tak jak nazwa szampan czy koniak tylko dla
okreslonego regionu i dla wytworcow spelniajacych odpowiednie normy. Grappa
produkowana jest z vinacce czyli resztek skorek, pestek i miazszu winogron,
pozostalych z produkcji wina, czeresnie lub wisnie jesli sa dodawane to
tylko jako "element" aromatyzujacy w grappe aromatizzate.]

Kasia L.

1. Data: 2002-01-16 04:43:57

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Spolsczone "Maraschino Cherries" sa to kandyzowane czeresnie czerwone lub
zielone o smaku "maraschino", dodaje sie do koktaili, tortow ciastek i
lodow.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2002-01-16 08:19:44

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia L." <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
dla
> okreslonego regionu i dla wytworcow spelniajacych odpowiednie normy.

Dziekuje bardzo. Pytam o te wisnie, bo mam ksiazke z przepisami na
ciasteczka, ktore kusza niesamowicie (sa zdjecia!) a wiele z nich zawiera
cyt."osączone wisnie maraskino" . Zastanawialam sie czy nasze, dajmy na to
mrozone - sie nadadza.
Jesli cos wyprobuje - dam znac. Na razie wklepalam przepis na ciastka z
dzemem - ten juz wyrobowany. I jeszcze jeden robilam - na ciastka
walentynkowe z twarogiem jako skladnik ciasta, w ksztalcie serc w polowie
oblanych czekolada. Tez fajne.
Aha - ksiazka to "Ciasteczka" z serii Kuchnie z Czterech Stron Swiata ASTRUM
Wroclaw 1993.

Asia

1. Data: 2002-01-16 11:22:18

Od: Marcin z Krakowa <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pozostalych z produkcji wina, czeresnie lub wisnie jesli sa dodawane to
>tylko jako "element" aromatyzujacy w grappe aromatizzate.]

Witajcie,
Prawie Wlochy, ale nie calkiem - maraschino (maraskino) to rodzaj
likieru robionego z wisni (rowniez z ich pestek), a specjalizuje sie w
tym trunku (oprocz oczywiscie pedzonej pokatnie rakijii ;) Chorwacja,
a dokladnie miasto Zadar. Nie wiem czy faktycznie Italia zastrzegla
sobie te nazwe, ale wiem na pewno ze przywiozlem ze soba z wakacji w
Chorwacji kilka butelek tego nektaru i wyciagam tylko na specjalne
okazje. Polecam, super rzecz na prezent z wakacji i oczywiscie do
osobistej konsumpcji :)
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2002-01-16 13:41:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dalmacja, miasto Zadar a likier nazywa sie - Luxardo i byl robiony od
1821r. Teraz Chorwacja ale marka jest wloska i robi sie go tez i we
Wloszech.
A te lokalne maja jakas nazwe?

> Witajcie,
> Prawie Wlochy, ale nie calkiem - maraschino (maraskino) to rodzaj

Mira (Wenecja) a likier nazywa sie - Drioli od 1820r. i tez byl robiony w
Zara.

Zreszta wszystkie Maraschino pochodza z regionu Zara.

Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2002-01-16 14:15:01

Od: "budzik" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oddaje honor - oczywiscie wisnie :) czeresnie to cilegie, rownie dobre w
wersji alkoholowejj. napislem o grappie, bo wlasnie w tej postaci dane mi
bylo jedne i druge spozywac

budzik

Sol
puchatkowe paleczki