witamina b12

1. Data: 2002-01-25 21:02:30

Temat: witamina b12
Od: "Hadaar" <h...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Pomozcie mi prosze w gnebiacym mnie od dluzszego czasu problemie - mam
pytanie dotyczace mozliwosci przedawkowania witaminy B12 - czy jest to
mozliwe a jesli tak to czym grozi.

Chodzi mi dokladnie o napoj energetyzujacy zwany Red Bullem: w 100 gramach
(puszka zawiera 250 gram) znajduje sie witamina B12 w ilosci pokrywajacej
200% dziennego zapotrzebowania. Latwo wiec obliczyc ze w jednej puszcze
znajduje sie ilosc pokrywajaca 500% dziennego zapotrzebowania. Co sie moze
stac, jesli pije sie takich RB 2 dziennie (czyli 1000%) i to przez dluzszy
czas?

Oczywiscie jesli znacie jakies inne nieciekawe skutki uboczne takiego
beztroskiego poczynania sobie ze swoim organizmem - rowniez bede bardzo
wdzieczna za info. Bardzo ciekawilyby mnie informacje o glukoronolaktonie i
taurynie (co to jest i jak dziala na organizm, zwlaszcza w takich
nadmiernych ilosciach). W skladzie jednej puszki znajdziemy takze: 250%
dziennego zapotrzebowania na witamine B6, ponad 100% dziennego
zapotrzebowania niacyny, prawie 100% dziennego zapotrzebowania kwasu
pantotenowego.

Najbardziej niepokoi mnie jednak ta ogromna ilosc B12, choc oczywiscie
rozumiem jej obecnosc w napoju energetyzujacym.

Z gory dziekuje,

Serdecznie pozdrawiam,
Isis