wkład kominkowy- wyłapanie sadzy

1. Data: 2018-06-02 17:05:12

Temat: wkład kominkowy- wyłapanie sadzy
Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jestem po odnowieniu pokoju z kominkiem.
Macie może jakiś patent, aby nad drzwiczkami umieścić jakiś "filtr" (coś co
wyłapie sadze) aby owe, warciu drzwiczek, po ot nie szły za obudowę i nie
wylatywały kratką zaczerniając sufit?
Musi to być coś odporne na temperaturę, aby się nie zapaliło od
promieniowania wkładu i albo do wymiany, albo do czyszczenia tak, coby nie
strząsać za bardzo tej sadzy.
Pozdrawiam.
T.

2. Data: 2018-06-02 21:33:06

Temat: Re: wkład kominkowy- wyłapanie sadzy
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-02 o 17:05, Tomek pisze:
> [...]
> Musi to być coś odporne na temperaturę, aby się nie zapaliło od
> promieniowania wkładu i albo do wymiany, albo do czyszczenia tak, coby

Powinieneś chyba poprosić kominiarza, wygląda na skopany komin. Sadze
nie mają prawa wracać z komina.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

3. Data: 2018-06-04 06:28:33

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Powinieneś chyba poprosić kominiarza, wygląda na skopany komin. Sadze nie
> mają prawa wracać z komina.

Komin czyszczę sam. Mam kulę, szczotę, wycior. Komin nie ma dużego
przekroju, ale tu rura dedykowana dla kominów- ona się b.dobrze czyści.
Może źle się wyraziłem- to nie sadza, ale stałe fragmenty z dymu (lub
przypalonego kurzu) wydostajace się kratką na sufit.
T.

4. Data: 2018-06-04 23:08:41

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.06.2018 o 06:28, Tomek pisze:

> [...]
> Może źle się wyraziłem- to nie sadza, ale stałe fragmenty z dymu (lub
> przypalonego kurzu) wydostajace się kratką na sufit.

Pomyśl o jakimś odsysaniu powietrza znad drzwiczek.

--
Kaczin

5. Data: 2018-06-05 09:51:26

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-04 o 06:28, Tomek pisze:

> [...]
> Może źle się wyraziłem- to nie sadza, ale stałe fragmenty z dymu (lub
> przypalonego kurzu) wydostajace się kratką na sufit.

Chyba nieistotne jest co wylatuje na sufit, albowiem nic nie powinno
wylatywać. Wszystko musi wylatywać kominem, tylko w jedną stronę! Nic w
przeciwną. Jeśli z komory spalania coś wylatuje do pokoju, to nie
poprawią sytuacji żadne filtry. Takie widoczne zanieczyszczenie to
zresztą najmniejszy problem. Gorsze jest to, co wylatuje niewidoczne.
Tlenku węgla (czadu) nie powstrzymają żadne filtry.
U mnie z paleniska wszystko ulatuje kominem, nie było przypadku, żeby
coś się cofnęło. Nic nie leci do pokoju, cug jest prawidłowy.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

6. Data: 2018-06-05 17:34:56

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przy paleniu drewnem doprowadzenie do sytuacji w ktorej wytworzy sie tlenek wegla w
ilosciach mogacych zabic jest malo prawdopodobne. Trzeba sie mocno postarac.

Filtr do oczyszczacza - samoróbka
Odpadł kawałek tynku z balkonu czym zalepic ?
domek dla dzieci - na czym podstawic
zabezpieczenie wodomierza przed mrozem
sklepienie nad piwniczką