woda mineralna a problemy z żołądkiem??

1. Data: 2005-06-19 10:34:19

Temat: woda mineralna a problemy z żołądkiem??
Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy to juz bylo poruszane, ale spytam

zauwazylam ze gdy pije wiecej wody mineralnej (tzn gdy to ona zaczyna
dominowac w moich plynach codziennych a nie np soki czy herbata/kawa)
powracaja mi problemy z zoladkiem, zwlaszcza gazy.

czy to ma jakis zwiazek? czy moze mam szukac powodu gdzies indziej?

Lamia_

PS aha woda zarówno gazowana, sredniogazowana i niegazowana.. każda; woda z
cytryną też :)

--
"Piekne kobiety zostawmy mezczyznom bez wyobrazni"

2. Data: 2005-06-19 12:03:25

Temat: Re: woda mineralna a problemy z żołądkiem??
Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia_ wrote:

> PS aha woda zarówno gazowana, sredniogazowana i niegazowana.. każda; woda z
> cytryną też :)

A to ciekawe. Bo powszechnie wiadomo, że napoje gazowane sprzyjają
wzdęciom. Na pewno niegazowana powoduje takie same efekty?

Piszesz, że pijesz "mineralną" (jest jeszcze źródlana), a te zawierają
przeważnie sporo anionów HCO3 - nie znam się na biochemii, ale może to
one zostają w żołądku przekształcone do CO2 i powodują gazy.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

3. Data: 2005-06-19 13:36:05

Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lamia_" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dominowac w moich plynach codziennych a nie np soki czy herbata/kawa)
> powracaja mi problemy z zoladkiem, zwlaszcza gazy.

ja unikam jak ognia takiej wody Żywiec z kajzerem na nalepce w niebieskiej
marszczonej butelce. Jak przez pomylke wypije to mam zgage tysiaclecia.
Natomiast o dziwo lepiej toleruje wody gazowane np. Muszyna lub Aqua
minerale.

4. Data: 2005-06-19 13:41:31

Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hm zauważyłam to jakoś kilka miesięcy temu

w ogóle wtedy miałam problemy żołądkowo-brzuszne. straszny ból brzucha,
którego nie dawało się zlokalizować, a że nie pozwoliłam na gastroskopię to
po 2 tygodniach (które przyczyniły się do niejedzenia i ubytku na wadze)
przeszło.

i od tej pory wszystko jest na odwrót. jak jem zdrowo - warzywa, zero
smażonego i woda (obojętnie jaka, może być też i źródlana i najróżniejsza)
to właśnie mam takie problemy, a jak nie szanuję żołądka i całej reszty i
jem na szybko na smażono na tłusto i popijam hektolitrami kawy... to jest
optymalnie - tzn wtedy of kors wzdęcia i chwilowe problemy żołądkowe jak
lekko przesadzę, ale nie ma problemów np z gazami.

a i prócz gazów cały czas mi się odbija.. tak dziwnie bo nie zgagowo, po
prostu jakby jakiś dwutlenek czy coś (jeju nie znam się na tym.. mhh) chciał
wyjść ze mnie.

mój lekarz twierdzi, że on nie wie i nie ma zielonego pojęcia a bieganie po
całym mieście i konsultacje mi się nie uśmiechają....

jesu czy ja jestem jakaś zmutowana?:)

Lamia_

5. Data: 2005-06-19 14:27:01

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia_ wrote:

> jesu czy ja jestem jakaś zmutowana?:)

A może masz jakieś drożdże w tym żołądku i stale coś Ci tam fermentuje? ;)

Jeśli jesz dużo jabłek to spróbuj ograniczyć ich ilość i nie mieszaj ich
z innymi posiłkami. Podobnie z cytrusami. Możesz w ogóle ograniczyć
owoce i zastąpić je warzywami.

Jedz wcześniej i na spokojnie kolacje. Powinny być lekkostrawne. Białka
wymagają więcej pracy przy trawieniu niż tłuszcze i węglowodany, błonnik
spowalnia trawienie, a cukry w ogóle powodują nagły zastrzyk energii, co
przed snem nie jest wskazane. Raz na jakiś czas możesz np. wypić pół
śmietanki kremówki 30% zamiast kolacji.

6. Data: 2005-06-19 23:58:18

Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jadam już jabłek.
na kolacje nie mam czasu

a kremówka?? hmm nie tykałam jej od prawie 7 lat.. :)

Lamia_

owłosienie
zastrzezenia odnosnie uslug medycznych
Srodek na dobre trawienie dla kobiety w ciazy !
davercin
Utrata przytomnosci