"wszystko albo nic "

1. Data: 2005-10-23 19:06:29

Temat: "wszystko albo nic "
Od: "Miko" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam poważne pytanie. W fizjologii jest pojęcie "wszystko albo nic", dotyczy
ono potencjału czynnościowego i zostało wprowadzone przez Hopkinsa i bodajże
Hunsleya. Skąd wzięło się to powiedzenie?

2. Data: 2005-10-23 19:07:28

Temat: Re: "wszystko albo nic "
Od: "Miko" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to jakiś cytat tylko skąd?

3. Data: 2005-10-23 20:13:39

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam poważne pytanie. W fizjologii jest pojęcie "wszystko albo nic",
> dotyczy ono potencjału czynnościowego

Tzn albo jest pobudzenie aksonu (po przekroczeniu progu) albo go nie ma. Cos
jak te slynne 1 i 0, wszytko albo nic. Akson nie moze byc pobudzony bardziej
lub mniej, jesli jest pobudzenie to sie rozprzestrzenia do konca. Sila
danego bodzca jest kodowana w tym przypadku czestotliwoscia tych pobudzen.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

Hormony
Zęby...