wyciąg dla dzieci

1. Data: 2006-02-01 07:17:27

Temat: wyciąg dla dzieci
Od: "Sylwia P." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś z Was może polecić jakiś fajny wyciąg dla dziecka (5 lat), które
dopiero uczy się jeździć na nartach?
Zależy mi głównie na okolicach Beskidu Śląskiego i Żywieckiego.

Pozdrawiam

Sylwia

2. Data: 2006-02-01 07:51:09

Temat: Re: wyciąg dla dzieci
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia P." <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś z Was może polecić jakiś fajny wyciąg dla dziecka (5 lat), które
> dopiero uczy się jeździć na nartach?
> Zależy mi głównie na okolicach Beskidu Śląskiego i Żywieckiego.

Dla rodziny z dzieckiem całkiem fajnym miejscem sa wyciągi na Cieńkówku w
Wiśle-Malince. Jest prawie całkiem płaska ośla łączka dla zupełnych maluchów
z parunastometrowym "wyciągiem", trochę poważniejsza , sztucznie dośniezana
i oświetlana do późna ośla łączka z niewielkim wyciągiem siodełkowym, a na
później i dla rodziców wyciąg orczykowy z którego w dół prowadzą 2 czerwone
i jedna niebieska trasa . Można tez kombinować i zjeżdżać z trasy na trasę -
tez odśnieżane i z oświetleniem po zmierzchu. Wszystko świetnie zadbane i
wyrównywane ratrakami nawet kilka razy dziennie. W okolicy parunastu minut
piechotą są jeszcze 2 nieduże wyciągi nadające się dla malucha.
Dodatkowym bonusem jest to - że można się dogadać z właścicielami
pensjonatów i wynająć przez nich opiekunkę do dziecka, na kilka godzin
dziennie.

Ciekawym miejscem dla rodziny z dzieckiem jest tez Czantoria - można wjechać
i zjechać z dzieckiem wyciągiem krzesełkowym na jej szczyt, a w koło u stóp
góry są mniejsze wyciągi siodełkowe i orczykowe nadające się dla dzieci.
Niestety główny wyciąg na Czantorii zamyka się przed zmierzchem - ok 16tej.
Na Cienkówku mozna jeździć do późna w nocy i na dużych trasach i na oślej
łączce.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

3. Data: 2006-02-01 08:09:00

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Feb 2006 08:51:09 +0100, Sowa napisał(a):

> Użytkownik "Sylwia P." <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dla rodziny z dzieckiem całkiem fajnym miejscem sa wyciągi na Cieńkówku...

Dodać należy chyba, że w tym ośrodku narciarskim istnieje szkoła jazdy na
nartach. Czasami aż śmiech brał, jak jechał sobie taki instruktor a za nim,
w rzędzie jak małe pisklaki, dzieciaczki takie 5-6 letnie:-).
Godzina instruktarzu - 50 zł.

puchaty

4. Data: 2006-02-01 08:39:35

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty <p...@g...pl> napisał(a):

> Czasami aż śmiech brał, jak jechał sobie taki instruktor a za nim,
> w rzędzie jak małe pisklaki, dzieciaczki takie 5-6 letnie

5-6 to już stare wyjadacze :)
W Austrii na lodowcu widziałam dwulatka (wiem, zapytałam, bo mi
szczęka opadła) i całe stada trzylatków. To dopiero jest odlot.

A z miejsc narciarskiech -- polecam Krynicę. Ośle łączki są w samej
Krynicy (dwa wyciągi na Czarnym Potoku) i na Słotwinach. Ale
najfajnieszy baby-lift jest na samym szczycie Jaworzyny. Zielony dla
zupełnie zielonych i sympatyczny niebieski dla trochę umiejących.
Wjeżdża się z dzieciakiem gondolką, dzieciak idzie z instruktorem się
uczyć, a rodzic na FISa, albo do knajpy z widokiem na Tatry -- do
wyboru.
Nie mam pojęcia ile kosztuje instruktor.

--
s i w a
z dzieckiem, które na czarnym FISie na Jaworzynie

5. Data: 2006-02-01 09:48:19

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dopiero uczy się jeździć na nartach?
> Zależy mi głównie na okolicach Beskidu Śląskiego i Żywieckiego.

Pewnie nie przebiję Sowio-puchatej propozycji, ale co tam :-)

W Korbielowie jest wyciąg dziecięcy - linka z prostopadłymi patykami na
oślej łączce, patyki są na wysokości dziecięcych tyłków i tak jakby pchają
dziecko do góry. Dorosłemu słabo się jeździ na tym bo patyki są na wysokości
kolan :-) Obok jest orczyk i troszkę większa górka - jak już dziecko coś
załapie. Ta traska jest naśnieżana i oświetlana. To wszystko jest pod
Pilskiem, na skrzyżowaniu dróg - jedną jedzie się do granicy, drugą do
wyciągów na Pilsko, trzecią przyjeżdża się z Polski :-)

Jest jeszcze prawdziwy orczyk dziecięcy na szczycie Skrzycznego. Tam 4,5
letnia Paulina nauczyła się obsługiwać orczyk, żeby ... zjeżdżać ze
Skrzycznego, bo przecież nie będzie jeździć po oślej łączce jak dziecko :-)

Moi znajomi jeżdżą z dziecmi do Białki i Bukowiny i bardzo sobie chwalą, ale
nie podam Ci szczegółów, bo nie byłam tam.

Pod Nosalem w Zakopanym jest dużo orczyków na oślich łączkach. Nie pamiętam
czy są dziecięce, ale to propozycja dla jeżdżących rodziców - jedno z
dzieckiem na dole, drugie na Nosalu.

A teraz coś mało patriotycznego. Najfajniej jeździło nam się z dzieckiem w
Austrii. Super przygotowane trasy, mnóstwo orczyków na dole, na oślich
łączkach. Obsługa zwalnia orczyk, jak widzi, że srel sobie nie radzi.
Cierpliwie wyplątuje dziecko z węzełka - orczyk, narty, kijki, 4 kończyny
zainteresowanego :-) jak się już dzieciak wyłoży (zdarzyło mi się, że
warczeli na dziecko w Polsce, choć to się powoli zmienia). Można dziecko
zabrać na trudniejszą trasę bez stresowania go stromym orczykiem, bo
wszędzie są krzesełka. No i nawet jak się na zmianę kibluje przy dziecku, i
tak jeździ się calkiem sporo, bo nie stoi się w tych cholernych kolejkach.
Amen :-)

Aga, Paulina (9l 8m), Filip (4l 8m)

6. Data: 2006-02-01 10:43:58

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> z dzieckiem, które na czarnym FISie na Jaworzynie
> osiąga prędkości, przy których ja tracę komfort jazdy

Może Bysiek ma tak jak Mierzwik - 'nie mogę jeździć wolniej, bo nie umiem
skręcać' :-)

Ja w zeszłym roku zjeżdżałam z Pauliną w Alpach z jakiejś oblodzonej,
całkiem stromej czerwonej. Stanęłam na górze i zastanawiałam się jak tu
zjechać, żeby Paulina się nie przestraszyła. A Paulik - to może teraz ja
pierwsza i sru. I tyle ją widzieli :-)

Aga

7. Data: 2006-02-01 10:59:38

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baranska <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Może Bysiek ma tak jak Mierzwik - 'nie mogę jeździć wolniej, bo nie umiem
> skręcać' :-)

Gorzej -- skręca tak, że przyspiesza :)
Jego p.o. ojciec go tego nauczył...

> [...]
> całkiem stromej czerwonej. Stanęłam na górze i zastanawiałam się jak tu
> zjechać, żeby Paulina się nie przestraszyła. A Paulik - to może teraz ja

A skacze na muldach? Mnie mdli jak widzę młodego w powietrzu... Ale on
lubi mocne wrażenia.
Jedno, czego pilnuję, że żeby mieć go z przodu. Jak jest za mną to na
mur-beton będę go potem szukała przez 15 minut...
Mam juz zaklepany Tux na koniec marca i już się cieszę :)

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

8. Data: 2006-02-01 12:32:32

Od: "Sylwia P." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie informacje.
Wiedziałam, że na Was mogę liczyć.

Pozdrawiam
Sylwia

9. Data: 2006-02-01 14:43:21

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skacze na muldach?

Ciii ... za to Mierzwik skacze, więc pewnie niedługo :-)

> Mam juz zaklepany Tux na koniec marca i już się cieszę :)

Ja pod koniec marca do Albervil jadę. A właściwie lecimy całą czwórką. Też
się cieszę, bo wstyd przyznać, ale w tym sezonie jeszcze nie jeździłam.
A z Tuxa właśnie wrócili znajomi - super zadowoleni. Dostałam wino (z
nakrętką ;-)) za podpowiedź gdzie mają jechać :-) Bylam tam dwa razy, w tym
raz w maju :-) Bardzo fajne miejsce.

Aga

10. Data: 2006-02-01 21:53:19

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baranska <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ciii ... za to Mierzwik skacze, więc pewnie niedługo :-)

No, to powodzenia. Persen sobie kup ;)

> Ja pod koniec marca do Albervil jadę. A właściwie lecimy całą czwórką. Też
> się cieszę, bo wstyd przyznać, ale w tym sezonie jeszcze nie jeździłam.

Ja przegoniłam dziecko po Jaworzynie. Miło tam nawet, ale tak na 3 dni
:)

> A z Tuxa właśnie wrócili znajomi - super zadowoleni. Dostałam wino (z
> nakrętką ;-)) za podpowiedź gdzie mają jechać :-) Bylam tam dwa razy, w tym
> raz w maju :-) Bardzo fajne miejsce.

Byłam i dlatego wracam... Bedzie ciepło i długie dni...
Tylko narty muszę jakieś kupić, bo jeżdżę na jakichś kapciolotach, po
tym jak mi w zeszłym roku moje Fischery ukradli... :(

--
.:: JID:s...@j...org ::.

wrzaski rodzinne
obowiązki dzieci w domu ...