czytanie sylabami a całymi słowami

1. Data: 2006-01-29 18:38:57

Temat: czytanie sylabami a całymi słowami
Od: "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytałam o to z 10 dni temu - na prawdę nikt nie wie?

Ewa

2. Data: 2006-01-29 21:41:47

Temat: Re: czytanie sylabami a całymi słowami
Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Jan 2006 19:38:57 +0100, Ewap <e...@b...wroc.usun.to.pl>
wrote:

> Pyta?am o to z 10 dni temu - na prawd? nikt nie wie?

Chyba nie widziałem postu - możesz przypomnieć o co chodziło?

Tak bardzo ogólnie i zgadując o co mogło Ci chodzić - można uczyć tak,
można uczyć tak, są zwolennicy jednej i drugiej metody. Nic nie wiem o
tym, żeby udowodniono że któraś jest lepsza, ale mogę być nie na czasie.
Czytać można nauczyć na oba sposoby.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj

3. Data: 2006-01-29 22:20:28

Od: "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> napisał w
wiadomości news:op.s35s7xrg26l578@borek...

> Chyba nie widziałem postu - możesz przypomnieć o co chodziło?

Szkolna pani logopeda (przy okazji innego badania) oceniła, że 7-latek czyta
słabo (czyta słowo w myślach i dopiero je wypowiada). Nakazała trenowania
czytania sylabami. Pytałam o celowość takich ćwiczeń (ferie sprawiły, że
logopedę zobaczę dopiero za 5 dni), tym bardziej, że znajome dziecko chodzi
do Poradni, gdzie prowadzi się naukę czytania całymi słowami (omiatanie
tekstu wzrokiem?).

Ewa

4. Data: 2006-01-29 23:45:28

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Jan 2006 23:20:28 +0100, Ewap <e...@b...wroc.usun.to.pl>
wrote:

> Szkolna pani logopeda (przy okazji innego badania) oceni?a, ?e 7-latek
> czyta
> s?abo (czyta s?owo w my?lach i dopiero je wypowiada). Nakaza?a trenowania
> czytania sylabami. Pyta?am o celowo?ae takich aewicze? (ferie sprawi?y, ?e
> logoped? zobacz? dopiero za 5 dni), tym bardziej, ?e znajome dziecko
> chodzi
> do Poradni, gdzie prowadzi si? nauk? czytania ca?ymi s?owami (omiatanie
> tekstu wzrokiem?).

Zapytałem logopedy z drugiego pokoju ;)

Jest jak pisałem - są dwie metody, jedni wolą jedną, drudzy drugą, obie
działają albo nie działają w dokładnie takim samym stopniu - a w każdym
bądź razie nic nie wiemy o wynikach badań stawiających jedno podejście
wyżej od drugiego.

Najwyraźniej szkolny logopeda jest przedstawicielem jednej szkoły, a
poradniany drugiej.

Moja druga połowa przy ćwiczeniu płynności czytania korzysta z jeszcze
innej metody - bliższej metodzie sylabowej. Nazywa się to "metoda
wykropkowanych samogłosek".

Weź tekst na którym będziecie ćwiczyć i narysuj kropki pod wszystkimi
samogłoskami. Każ dziecku czytać do samogłoski a potem przeciągać ją
wymawiając ją nieco dłużej niż zwykle, aż przeczyta następny kawałek
tekstu do następnej samogłoski. Buzia zostaje przy kropce, oczy biegną do
przodu :)

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj
http://www.bpp.com.pl/?left=dyslektyk-2&right=dyslek
tyk-2

pokrowiec na fotelik
zabawa w cmentarz
şŁÄĎČýŃÇÂĂÓÎ
przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły
pociecha dla zakurzajkowanych