zabawa w cmentarz

1. Data: 2006-01-28 21:09:54

Temat: zabawa w cmentarz
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj weszłam do pokoju mojej 5 letniej córki, a tam lalki poprzykrywane
różnymi pokrywami, na tych pokrywach klocki (lampki) i karteczki z
krzyżykami, na szafie krzyż z patyków i kartka z namalowanym grobem króla,
królowej i królewny. Moja córka ostatnio dość dużo mówi o śmierci, pyta się
i boi o to, że ja albo mój mąż umrzemy. Czy to jest normalne, czy Wasze
dzieci przechodziły taki etap, czy to jest coś czym powinnam się niepokoić?

Gosia

2. Data: 2006-01-28 22:23:56

Temat: Re: zabawa w cmentarz
Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i boi o to, że ja albo mój mąż umrzemy. Czy to jest normalne, czy Wasze
> dzieci przechodziły taki etap, czy to jest coś czym powinnam się

Cóż, umieranie jest częścią życia i uważam, że dziecko szczególnie w tym
wieku, kiedy ciekawość jest tak wielka ma prawo o tym mówić, jako o czymś,
co bardzo interesuje, bo jest niepoznane. Może mała usłyszała coś na
podwórku, w przedszkolu, telewizji itp. stąd pytania. Przede wszystkim nie
unikajcie tematu i starajcie się szczerze odpowiadać na jej pytania
odpowiednio do wieku, a po pewnym czasie fascynacja tematem opadnie.

D.

3. Data: 2006-01-29 23:21:48

Od: "dorra" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i boi o to, że ja albo mój mąż umrzemy. Czy to jest normalne, czy Wasze
> dzieci przechodziły taki etap, czy to jest coś czym powinnam się

zauważyłam że każdy kto o to się pyta ma dziecko w wieku 5 at, my też to
przechodziliśmy. Już przeszło ale teraz dziecko prawie 6 letnie często
uświadamia brata i jest świadoma umierania przez ludzi.

--
Serwis eKobieta zaprasza
http://ekobieta.com

4. Data: 2006-01-30 08:43:18

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dorra napisał(a):

> zauważyłam że każdy kto o to się pyta ma dziecko w wieku 5 at, my też to
> przechodziliśmy. Już przeszło ale teraz dziecko prawie 6 letnie często
> uświadamia brata i jest świadoma umierania przez ludzi.

Ja jestem opóźniona. Cmentarz much i komarów robiłyśmy z kuzynką w wieku
lat ośmiu (ja) i dziewięciu (ona) :-).

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

5. Data: 2006-01-30 14:01:34

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:drkjg1$pgb$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Elske z adresu <k...@o...pl> napisał(a):

> Ja jestem opóźniona. Cmentarz much i komarów robiłyśmy z kuzynką w
> wieku lat ośmiu (ja) i dziewięciu (ona) :-).

Ja miałam 8 a kuzyn 5, jak na wakacjach urządziliśmy cmentarz dla
biedronek. Zakopywaliśmy je w piasku a na kupce stawialiśmy nagrobki -
tu umarła biedronka lat ... (w zależności od kropek). :)

--
Chwilowo na starych śmieciach
Ewa (29), Julka (3.4), Zuza (1.5)

6. Data: 2006-01-30 15:00:40

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta napisał(a):

> Ja miałam 8 a kuzyn 5, jak na wakacjach urządziliśmy cmentarz dla
> biedronek. Zakopywaliśmy je w piasku a na kupce stawialiśmy nagrobki -
> tu umarła biedronka lat ... (w zależności od kropek). :)

Nam udało się też pochować kilka myszy i perkoza
(od niego się zaczęło). Potem skończyły nam się zdechlaki więc
zaczęłyśmy polować - wtedy na nagrobkach widniało np: "tu leży pięć
much, zmarłych tragicznie po nierównej walce". Cmantarz był w lesie
(wakacje na Mazurach) podzielony na część A (mojej kuzynki) i B (moją).

7. Data: 2006-01-30 16:50:31

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zona alberta" <r...@o...pl> wrote in message

> Ja miałam 8 a kuzyn 5, jak na wakacjach urządziliśmy cmentarz dla
> biedronek. Zakopywaliśmy je w piasku a na kupce stawialiśmy nagrobki - tu
> umarła biedronka lat ... (w zależności od kropek). :)

to ja 5 a siostra 7 kiedy prowadzilysmy na pochowek w pudelku
od zapalek, wyscielonego wata, biedronki. cmentarz nawet byl ladnie
zlokalizowany, pod orzechem w ogrodzie.

iwon(k)a

şŁÄĎČýŃÇÂĂÓÎ
przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły
pociecha dla zakurzajkowanych
prawo jazdy- czy ktos?
nudzi si