wykonanie mebli patynowanych

1. Data: 2005-02-03 12:52:55

Temat: wykonanie mebli patynowanych
Od: "asia.kopiczynska" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałabym sama zrobic sobie patynowane fronty do mebli kuchennych.
Ale nie wiem czy to mozliwe.
Chciałam kupic fronty drzwi sosnowych classena i póżniej spórbowac je
spatynowac.
Czy da sie samemu tak spatynowac te fronty, tak zeby otrzymac podobne
do patynowanych mabli w Ikeii?
Czym najlepiej należy patynować?

Pozdrawiam i dziekuję za pomoc
Aska

2. Data: 2005-02-04 07:28:15

Temat: Re: wykonanie mebli patynowanych
Od: "Sbook" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia.kopiczynska" <a...@N...pl> napisał w
wiadomości news:ctt6it$3k9$1@shodan.interia.pl...
> [...]
> spatynowac.
> Czy da sie samemu tak spatynowac te fronty, tak zeby otrzymac podobne do

Witam
Jest w sprzedaży coś takiego co nazywa się ług. Maluje sie tym podłogi
drewniane i inne elementy wykończenia wnętrz. Daje efekt jakby pobielonego
drewna. Nie wiem czy o to Ci dokładnie chodzi...?

pozdr
Sławek

3. Data: 2005-02-08 14:50:57

Od: Kuba <r...@n...mielonki.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia.kopiczynska wrote:
> [...]
> spatynowac.
> Czy da sie samemu tak spatynowac te fronty, tak zeby otrzymac podobne

Sugeruję kombinacje nastepujacych czynności:
1. nalozyc bejce w ciemnym tonie.
2. po wyschniecu, lekko wypolerować papierem ściernym
3. nalozyc bejce w jasnym tonie.
4. po wyschnieciu lekko wypolerowac welna stalowa (taka jak do
czysczenia zelazek), albo bardzo delikatnie papierem sciernym
5. pokryc woskiem.
6. wypolerowac szmatka.

Najlepiej wczesniej poprobowac na jakiejs sosnowej desce rozne warianty
i zobaczyc co wychodzi. Np sprobowalbym zamienic punkty 1 i 3, uzyc
roznych ilosci warstw itp.

pozdrawiam,
Qbk

4. Data: 2005-02-09 18:44:13

Od: <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

w Ikei kupisz taką właśnie bejcę do patynowania w puszce. Na próbniku efekt
był zadawalający ale zawsze możesz dla pewności zapytać kogoś z obsługi na
"półkowym" dziale - na pewno poradzą

pozdrawiam - yewka
wroclaw

Wspólnota mieszkaniowa w upadającej SM