wymiana plomby i ból zęba

1. Data: 2006-02-18 09:41:22

Temat: wymiana plomby i ból zęba
Od: "izab" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymieniałam niedawno plombe, starą amalgamatową. Zab nie dokuczał,
tylko estetyka mi nakazała wymienic wypełnienie. No i stało sie.. Po
wypełnieniu
(białym, plomba swiatłoutwardzalna) ząb zaczął reagowac na zimno i pobolewać
przy nagryzaniu. Zgłosiłam ten fakt Pani stomatolog i zaproponowała leczenie
zapobiegawcze laserem. jestem po dwóch seansach a poprawy nie widze.
Co robić? znów wiercić i wymieniac plombę?? Może jakies inne sugestie??

2. Data: 2006-02-18 10:41:01

Temat: Re: wymiana plomby i ból zęba
Od: "Woreczek" <n...@n...nima.pl> szukaj wiadomości tego autora

izab <i...@n...pl> napisal nam:

> [...]
> seansach a poprawy nie widze.
> Co robić? znów wiercić i wymieniac plombę?? Może jakies inne

przeswietlic? Zapytaj na forum dentonetu, no ja sie bym bal mojego
amalgamata ruszac (a cholera duzy jest, tylko ze z tylu... nie wiem czemu
tak robili :/), jeden zab mi umarl po malej dziurce i zwyklej "nowoczesnej"
plombie. Takie ruszanie moze doprowadzic do smierci miazgi...

http://www.forum.dentonet.pl/viewforum.php?f=1

3. Data: 2006-02-18 11:13:54

Od: "izab" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Woreczek" <n...@n...nima.pl> napisał w wiadomości
> izab <i...@n...pl> napisal nam:
>
> przeswietlic? Zapytaj na forum dentonetu,

> http://www.forum.dentonet.pl/viewforum.php?f=1

dziękuje :)

4. Data: 2006-02-18 15:19:48

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 18 Feb 2006 10:41:22 +0100, *izab*
<news:dt6q8p$re9$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
> zapobiegawcze laserem. jestem po dwóch seansach a poprawy nie widze.
> Co robić? znów wiercić i wymieniac plombę?? Może jakies inne sugestie??

Jeśli to zgorzel, to trzeba wywalić plombę.

--
Kaja

5. Data: 2006-02-18 20:41:29

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"izab" <i...@n...pl> wrote in message
> [...]
> zapobiegawcze laserem. jestem po dwóch seansach a poprawy nie widze.
> Co robić? znów wiercić i wymieniac plombę?? Może jakies inne sugestie??

moze wystarczy korekcja w zgryzie. niekiedy jesli polmba jest za
wysoka daje takie objawy.

iwon(k)a

6. Data: 2006-02-19 17:55:25

Od: "izab" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze wystarczy korekcja w zgryzie. niekiedy jesli polmba jest za
> wysoka daje takie objawy.

Niestety, to nie to, plomba nie jest za wysoka. Zawsze dbam by była
ciut niższa niz wskazane.

7. Data: 2006-02-19 18:18:08

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapobiegawcze laserem. jestem po dwóch seansach a poprawy nie widze.
> Co robić? znów wiercić i wymieniac plombę?? Może jakies inne sugestie??

To może byc zwykła nadwrażliwość pozabiegowa. Zdarza się i po jakimś czasie
przechodzi. Jeżeli boli na nagryzanie, to oszczędzaj ten ząb. Nie widzę
sensu kolejnej wymiany wypełnienia. Jeżeli Twoja pani stomatolog wymieniala
wypełnienie, a wymieniałaś tylko ze względów estetycznych i ząb wcześniej
nie sprawiał problemów, to na pewno pod wypełnieniem nic się nie dzieje.
Poza tym pamiętaj, że każda wymiana wypełnienia oznacza niewielką utratę
zdrowych takanek zęba (wiertło, nawet doskonale prowadzone, nie porusza się
idealnie w jednej niezmiennej osi)...
Pzdr.

8. Data: 2006-02-19 19:44:14

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"izab" <i...@n...pl> wrote in message

> Niestety, to nie to, plomba nie jest za wysoka. Zawsze dbam by była
> ciut niższa niz wskazane.

to moze to byc tzn nadwrazliwosc po zalozeniu wyplenienia
swiatloutwardzalengo. niekiedy trzeba nieco poczekac, a jeslisie
objawy nie zmniejsza mozna plombe wymienic, a ostatecznosc
to leczenie kanalowe.

iwon(K)a

okres, ból brzucha i migrena?
oddawanie moczu -> skórcz ?