wypadający płatek przedni

1. Data: 2004-11-09 08:07:13

Temat: wypadający płatek przedni
Od: "Agata" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Mam 21 lat. Jako że od jakiegoś czasu odczuwałam ból w okolicy serca,
wczoraj wybrałam się na echo serca (EKG wcześniej nic nie wykazało).
Otrzymałam takie wyniki:

Zastawka mitralna:
skurczowe wypadanie płatka przedniego
DE 28 mm (20-30) [to norma?], EF 124 mm (50-150)
MnGRAD 1 mmHg MV AREA 4 cm2
Faza zwrotna śladowa

Zastawka aortalna:
ruch płatków prawidłowy
szer. pierścienia 28 mm (22-31), max. rozw. płatków 18 mm (15-27)
AoV Vmax 1,4 m/s, AoV PGRAD 8 mmHg, Ao MnGRAD 4 mmHg
Fala zwrotna brak

Zastawka płucna:
PV Vmax 1 m/s, PV PGRAD 4 mmHg, PV MnGRAD 2,5 mmHg
Fala zwrotna śladowa

Zastawka trójdzielna:
TR Vmax 2,3 m/s, TR PGRAD 22 mmHg, RVSP 32 mmHg
Fala zwrotna I stopnia

Lewy przedsionek: 35 mm (20-40)
Lewa komora: w skurczu 25 mm, w rozkurzu 42 mm (39-57)
Tylna ściana: w skurczu 15 mm (9-18), w rozkurczu 8 mm (8-11)
Przegroda: w skurczu 13 mm (11-18), w rozkurczu 8 mm (7-11)
Prawa komora: 22 mm (do 26)

Wnioski:
Prolaps przedniego zwłókniałego płatka mitralnego ze śladową falą zwrotną.
Wymiary jam serca grubość i kurczliwość ścian prawidłowe. EF 67%.

Tyle wyników. Pani robiąca badanie w szpitalu powiedziała, że nie mam co się
przejmować, że wiele osób ma podobne schorzenie. Mam jeść pomidory i magnez,
nie denerwować się, prowadzić spokojny tryb życia itp.
Z tym, że magnez (Magne B6 na przemian z Aspargin) łykam już dłuższy czas, a
obecność magnezu we krwi i tak mam niewielką (0,7 mmol/l). Ponadto ból coraz
częściej staje się nieznośny. Co powinnam robić, żeby te bóle ustały?
Poszperałam trochę w necie, najsensowniejszą stroną wydaje mi się ta:
http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=80&typ=
1&nazwa=kardiologia.
OK, z tym wypadającym płatkiem nie ma co walczyć, ale może jakoś ulżyć sobie
mogę?
Bardzo proszę o rady. Wizytę u kardiologa mam za miesiąc :/ (jako że badanie
nic nie wykazało...)

Dziękuję i pozdrawiam,
Agata