wypadek na nartach

1. Data: 2007-02-13 17:21:36

Temat: wypadek na nartach
Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcialbym sie Was doradzic w pewnej sprawie. Moja kolezanka podczas jazdy na
nartach nieszczesliwie upadla tak, ze poczula ze cos jej w kolanie
strzelilo. Po paru godzinach kolano spuchlo. Na drugi dzien pojechala do
chirurga i ten sciagna jej krew z kolana a nastepnie zalozyl gips od uda po
kostke. Powiedzial ze gips sciagnie po 3 tygodniach i kazal nie obciazac
nogi. Zalecil cwiczenie miesni poprzez przyciaganie palcow. Powiedzial
jeszcze ze moglo stac sie cos z wiezadlami bo przy badaniu nie mogl tego
stwierdzic poniewaz obrzek byl zby duzy. Dlatego zwracam sie do Was z
zapytaniem, czy zakladanie gipsu przy tego typu urazach nie jest bledem??
czy kolezanka powinna natychmiast zwrocic sie do innego lekarza?? co w ogole
sadzicie o tym??
Dziekuje za kazda pomocna odpowiedz

Pozdrawiam
Sławek

2. Data: 2007-02-13 22:38:10

Temat: Re: wypadek na nartach
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" < > napisał w wiadomości

> [...]
> Was z zapytaniem, czy zakladanie gipsu przy tego typu urazach nie jest
> bledem?? czy kolezanka powinna natychmiast zwrocic sie do innego lekarza??

A co pokazywało zdjęcie rtg ?

Pozdrawiam
regen

PS. Oczywiście otrzymuje zastrzyki podskórne heparyny ?

3. Data: 2007-02-14 06:07:19

Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sławek" < > napisał w wiadomości

> A co pokazywało zdjęcie rtg ?
>
> Pozdrawiam
> regen
>
> PS. Oczywiście otrzymuje zastrzyki podskórne heparyny ?

rentgen nie wykazał jakiś złamań, zastrzyków nie dostaje....

4. Data: 2007-02-14 09:17:34

Od: "Kasia Livia" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> rentgen nie wykazał jakiś złamań, zastrzyków nie dostaje....

Jeśli Twoja koleżanka ma zerwane któreś z więzadeł, to na RTG faktycznie
tego nie widać...
Troszkę dziwi mnie ten gips - stabilizator jest przecież znacznie lepszym
rozwiązaniem, bo pozwala na śledzenie (i likwidowanie) ewentualnego krwiaka
i, jak napisał Regen, na zastrzyki z heparyny (przeciwzakrzepowe).
Na pewno należałoby zrobić USG i/lub rezonans magnetyczny - na tych
badaniach widać głębsze struktury kolana.

Pozdrawiam,

Kasia Livia

Ps. Nie jestem ortopedą, piszę jedynie z własnego "kolanowego"
doświadczenia.

5. Data: 2007-02-14 15:19:22

Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzicie o tym??
> Dziekuje za kazda pomocna odpowiedz
>

> Tak, zgadzam się z kasią.W takich wypadkach najlepiej USG lub
Rezonans.Oczywiście rezonans były najlepszy ale znając rzeczywistość...Co do
gipsu, to faktycznie spotkałam się z tego typu postępowaniem.Nie wiem czy
najlepsze z możliwych.Ja byłabym najpierw za dobrą a raczej dokładną
diagnozą.Ale jeśli noga jest już w gipsie, to na pewno ćwiczonka.Tyle,że
ruszanie palcami to raczej seria ćw. przeciwzakrzepowych.Wskazana jak
najbardziej.Ale tu trzeba by zająć się jeszcze czworogłowym poprzez
izometryczne napinanie mm. uda.Najlepiej w sriach po 10 powtórzeń.5 sekund
napiecie 5-10 sek. przerwa.To dosyć istotne ze wzgledu na to, iż później ten
mięśnień stabilizuje kolano.A po 3 tyg w gipsie siła mięsniowa spada.

Pozdrawiam Serdecznie
Monika

6. Data: 2007-02-14 16:33:44

Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ten
> mięśnień stabilizuje kolano.A po 3 tyg w gipsie siła mięsniowa spada.

Ja sam miałem zerwane więzadła i nigdy bym sobie w takim przypadku nie dał
gipsu założyć! Dlatego chciałem się Was doradzić. I czy warto teraz pójść do
innego lekarza czy czekac na sciągnięcie gipsu??

7. Data: 2007-02-14 16:39:26

Od: "TomeK." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chłopie ściągaj gips jeśli nie masz złamania i ku sobie stabilizator lub
porządnie wiąż bandarzem elastycznym
Mnie tak samo 3 lata temu konował kazał nosić gips i nosiłem 2 tygodnie
Po dwóch tygodniach dopadł mnie inny lekarz i powiedział co za idiota mi
kazał gips nosić i zmierzył mi obwód uda
Miałem mniej o 7 cm...potem sie okazało że mam naderwane wiązadło ACL i
wylądowałem na artroskopii diagnostycznej
dziś mija 3 lata i mam problemu z kolanem...mięśnia nie odbudowałem i
wybieram sie za tyodzieńdo ortopedy żeby pomyśleć o rekonstrukcji
Bo dopada mnie raz na jakiś czas kontuzja i wyskakuje mi kolano
mam nadzieje że skończy mi sie to dobrze i kaleką nie zostane
mam 28 lat

pozdrawiam i powodzenia

8. Data: 2007-02-14 17:11:46

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rentgen nie wykazał jakiś złamań, zastrzyków nie dostaje....

Brak zalecenia heparyny przy unieruchomieniu k.dolnej po urazie jest
czyms nietypowym. Proponowałbym skonsultowanie sie z ortopedą , który ma
pojęcie o leczeniu uszkodzonych kolan (pewnie prywatnie) a wcześniej z lek.
rodzinnym celem otrzymania recepty na heparynę drobnocząsteczkową.

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2007-02-15 11:11:15

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 14 Lut, 18:11, "regen" <r...@-...pl> wrote:
> Brak zalecenia heparyny przy unieruchomieniu k.dolnej po urazie jest
> czyms nietypowym.
Ale w praktyce zdarza się nie rzadko. Regen, może orientujesz się czy
jest jakaś szansa wywalczenia odszkodowania od lekarza, który nie
zapisał heparyny przy unieruchomieniu? Są na to jakieś standardy,
procedury? Zrobił się zakrzep w jednej z żył łydki.

UKG + kardiolog - gdzie? (Katowice/Śląsk)
serce?
Prośba o interpretacje wynikow-lekarz dopiera za 2 tyg
DE>PL tętniak rozwarstwiający aorty?
Badania wzroku