wysiewanie nasion

1. Data: 2006-03-07 11:38:37

Temat: wysiewanie nasion
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, postanowiłam dostarczyć Wam trochę rozrywki,
a jak przestaniecie się już śmiać to odpowiedzcie.
Dlaczego wszędzie jest napisane, żeby nasiona, na przykład pomidorów,
wysiewać i jak siewki osiągną odpowiednią wielkość przepikowywać.
Czy nie można mozolnie wysiewać nasion po jednym bezpośrednio do
właściwego pojemnika w którym będzie rósł, aż do wysadzenia do gruntu?
michalina

2. Data: 2006-03-07 11:57:02

Temat: Re: wysiewanie nasion
Od: leo <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 napisał(a):
> [...]
> Czy nie można mozolnie wysiewać nasion po jednym bezpośrednio do
> właściwego pojemnika w którym będzie rósł, aż do wysadzenia do gruntu?
jak dla mnie są przynajmniej dwa powody:
a) praktyczny - będziesz przez długi czas maił maleńkie bździnki w
ogromniastych donicach -> nieekonomiczne gospodarowanie limitowaną
przestrzenią na parapetach/w szklarni
b) biologiczny - podczas pikowania w pewnym stopniu uszkodzeniu ulegają
korzenie co stymuluje rozwój bardziej rozgałęzionego systemu
korzeniowego. poza tym z reguły podczas pikowania sadzi się głębiej -
efekt podobny (korzenie przybyszowe z pędu,bardziej rozbudowany system
korzeniowy, lepsza stabilizacja roślinki w podłożu)
pozdrawiam
leo

3. Data: 2006-03-07 13:22:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:440d71b2$0$1467$f69f905@mamut2.aster.pl leo
<y...@g...pl> napisał(a):

> jak dla mnie są przynajmniej dwa powody:
> a) praktyczny
> b) biologiczny

Hejka. Święta prawda leo. :-) Natomiast ja zastosowałem wariant
mieszany. Wysialem po 2-3 nasionka do maciupeńkich doniczek a później
przesadzę siewki do doniczek o właściwych rozmiarach. :-) Jak na złość ;-)
100% nasion pomidorów wykiełkowało i teraz mam embarras de richesse.
Pozdrawiam przybytkowo Ja...cki

4. Data: 2006-03-07 18:19:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"leo" <y...@g...pl> wrote in message

> jak dla mnie są przynajmniej dwa powody:
> a) praktyczny [...]
> b) biologiczny [...]

Dodalbym jeszcze trzeci powod: selekcje.
Nie wszystkie nasiona wzejda. Niektore siewki moga byc rachityczne.
Podczas pikowania wybierze sie rosliny zdrowe, dobrze rosnace (lub
dodatkowo o innych oczekiwanych cechach).

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-03-08 11:44:13

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):

> [...]
> Podczas pikowania wybierze sie rosliny zdrowe, dobrze rosnace (lub
> dodatkowo o innych oczekiwanych cechach).

To utwierdza mnie w przekonaniu, że wysieję raz a dobrze i wybiorę tylko
te dobrze rosnące. Parapetów mam dużo (nie licząc parapetu kota) będzie
tego ze 10m długości z wystawą południową i zachodnią.
Doczytałam też takie rozwiązanie tu:
http://www.odr.net.pl/publikacje/0128.pdf
Pozdrawiam
michalina

6. Data: 2006-03-08 18:42:42

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
złość ;-)
> 100% nasion pomidorów wykiełkowało i teraz mam embarras de richesse.

A producentem jest ????
:-)
Pozdrawiam ciekawsko
skryba

7. Data: 2006-03-08 18:54:55

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dun8i8$s8a$1@news.onet.pl skryba <z...@o...pl>
napisał(a):

> A producentem jest ????
> :-)

Hejka. Nasiona Bekas F1 z PNOS Ożarów Maz. oraz nasiona pozyskane z
pomidrów, które same wyrosły w szklarni. :-) Podłoże: "KRONEN ziemia do
siewu i pikowania"
Pozdrawiam szczegółowo Ja...cki

8. Data: 2006-03-08 19:08:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Nasiona Bekas F1 z PNOS Ożarów Maz. oraz nasiona pozyskane z
> pomidrów, które same wyrosły w szklarni. :-) Podłoże: "KRONEN ziemia do
> siewu i pikowania"
> Pozdrawiam szczegółowo Ja...cki

ACE 55 VF - tę odmianę będę uprawiał w tym roku.

9. Data: 2006-03-08 19:17:02

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pozyskane z
> pomidrów, które same wyrosły w szklarni. :-) Podłoże: "KRONEN

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Niechcący też takie kupiłem.
Telepatia czy niewielki wybór producentów?
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

10. Data: 2006-03-09 09:56:42

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> >
> Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
> Niechcący też takie kupiłem.
> Telepatia czy niewielki wybór producentów?
Też mam te same - chyba kwestia wyboru :-)
Mam jeszcze parę z serii ptaków ale o cenach
też muszę wspomnieć : cenią się ;-) Może przekłada
się to na jakość ?
Za to ogórki mam własne - Soplica - swietne
do świeżego spożycia , na przetwory słabe .
--

pozdrawiam :-) piotr

Canna "Cleopatra"
Cykas (sagowiec) chyba zmarzl