wysypka - do jakiego lekarza?

1. Data: 2006-09-06 05:47:40

Temat: wysypka - do jakiego lekarza?
Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam od tygodnia wysypkę, którą bym się może specjalnie nie przejmowała,
gdyby nie to, że mam rehabilitacje kolana i boją mi się przez tą wysypkę
robić jeden zabieg, ponoć dość ważny.

Wydaje się że wysypka - to do dermatologa, ale mi się to pojawiło pod
operowanym kolanem w momencie zejścia sińców i nie wiem czy to się jakoś
nie wiąże - tak sobie to tłumaczyłam, że ruszyła z tych sińców taka zastała
niedobra krew i stąd reakcja skórna. No i nie wiem, czy dermatolog powinien
się znać na tego typu zależnościach. Powinien? Może to jakaś normalna
typowa wysypka do leczenia maściami, ale wolałabym, żeby lekarz potrafił
patrzeć szerzej. Z powodu długich kolejek, będę musiała iść prywatnie i nie
chciałabym wyrzucić pieniędzy.

--
Sabina

2. Data: 2006-09-06 09:01:51

Temat: Re: wysypka - do jakiego lekarza?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
>
> Wydaje się że wysypka - to do dermatologa, ale mi się to pojawiło pod
> operowanym kolanem w momencie zejścia sińców i nie wiem czy to się jakoś

Sadze, ze dobrze wiazesz...
Niekoniecznie moze to byc "zwykla" wysypka, moze to byc np. TSS. Masz
jeszcze inne objawy? Podwyzszona temp.? nudnosci? Idz natychmiast do
chirurga.

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2006-09-06 12:24:59

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Sep 2006 11:01:51 +0200, Iwona_s napisał(a):

> Sadze, ze dobrze wiazesz...
> Niekoniecznie moze to byc "zwykla" wysypka, moze to byc np. TSS. Masz
> jeszcze inne objawy? Podwyzszona temp.? nudnosci?

Nie, raczej nie, generalnie czuję się dobrze. Tylko ta wysypka (wielka
czerwona plama z pęcherzykami) była gorąca. Teraz jest tylko trochę ciepła,
ale zaczęło mi się chyba robić to samo z tyłu kolana :(
Czy jest sens z tym iść do "ogólnego"?

> Idz natychmiast do chirurga.

Ale czemu do chirurga?

--
Dzięki za odzew, Sabina

4. Data: 2006-09-06 13:19:14

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabina napisał(a):

> Czy jest sens z tym iść do "ogólnego"?
Do ogólnego nie ma sensu. I tak odeśle cię do dermatologa, bo się na tym
nie zna (w każdym razie nie musi).

> Ale czemu do chirurga?
Bo to także należy traktować jako powikłanie po operacji - z twojej
wypowiedzi wnioskuję, że była niedawno. Mogło się wdać zakażenie i wtedy
leczy chirurg. Do poradni potrzebujesz skierowania. Powinien wystawić je
dermatolog, ale jak znam życie odeśle do rodzinnego :( .

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

5. Data: 2006-09-06 14:14:29

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Sep 2006 15:19:14 +0200, "Paweł W." napisał(a):

> Do ogólnego nie ma sensu. I tak odeśle cię do dermatologa, bo się na tym
> nie zna (w każdym razie nie musi).

Tak też myślałam.

> Bo to także należy traktować jako powikłanie po operacji - z twojej
> wypowiedzi wnioskuję, że była niedawno.

Ponad miesiąc temu. Czy po takim czasie może wyjść jakieś zakażenie?
Przed operacją przedstawiali pokrótce możliwe powikłania, ale nie mówili
czym się objawiają.
Pisałam do anestezjologa, który się mną tam opiekował i zajmował
papierkologią (prywatna klinika), do niego pisałam bo najbardziej
kontaktowy z nich wszystkich. No ale odpisał że raczej nie ma to związku z
operacją, ale że to powinien zobaczyć lekarz.

> Mogło się wdać zakażenie i wtedy
> leczy chirurg. Do poradni potrzebujesz skierowania. Powinien wystawić je
> dermatolog, ale jak znam życie odeśle do rodzinnego :( .

Jejkuś, dokoła wojtek... że z leczeniem kolana miałam kupę problemów natury
organizacyjnej - już się pogodziłam. Ale żeby taki problem z wysypką...
Czy chirurdzy też przyjmują prywatnie? Czy to może być lekarz typu "chirurg
ortopeda"? Do tego co mnie operował pewnie nie dojadę bo daleko i drogo,
ale może jakiś inny...

--
Dzięki, Sabina

Wzrok...