xxxJak podwinąć kanwę na obrus

1. Data: 2006-03-06 13:32:57

Temat: xxxJak podwinąć kanwę na obrus
Od: "Misiek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Może ktoś wie jak podwinąć kanwę na obrus?? Nie ukrywam, że mam z tym wielki
kłopot:((((
Pozdrawiam
Misiek

2. Data: 2006-03-06 13:56:35

Temat: Re: xxxJak podwinąć kanwę na obrus
Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś wie jak podwinąć kanwę na obrus??

Przerabiałam to w sobotę, z tą różnicą że nie na obrus, a na ozdobną kokardę
wielkanocną, która zawiśnie na drzwiach. Najpierw żelazkiem zaprasowałam
brzeg kanwy podwijając ją 2 razy (2-3 kratki), późnij przeszyłam ten
zawinięty brzeg na maszynie. Wygląda b. dobrze, a zawinięcie jest na tyle
wąskie że można je - w przypadku obrusu - obrobić jeszcze na szydełku jakąś
ładną koronką.

--
Aga z Tychów
album

3. Data: 2006-03-06 14:05:58

Od: "skrzacik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Może ktoś wie jak podwinąć kanwę na obrus?? Nie ukrywam, że mam z tym
> [...]

Jeżeli nie chcesz ozdabiac brzegow szydelkowa lub frywolitkowa koronka to
najprostszy sposob obrębiania jest wowczas gdy brzegi obrusa przeszyjemy na
owerlocku lub sciegiem overlockowym na zwyklej maszynie, po czym zawniemy
obrąbek na szer 1 lub 1,5 cm i fastrygujemy. I teraz mamy dwie opcje szybka
i elegancka. Jesli wybierzesz szybka to szyjemy na maszynie sciegiem
stebnowym, a jesli elegancka to podszywamy ręcznie obrabek sciegiem ukrytym.
Wowczas z prawej i lewej strony nie widac szycia. Wyciagamy fastryge i
gotowe.
Jesli nie dysponujesz owerlockiem ani maszyna z takim sciegiem, najpierw
zawijamy tkanina na 0,5 cm fastrygujemy po czym zawniemy obrąbek na szer 1
lub 1,5 cm i ponownie fastrygujemy. Jestesmy w punkcie w ktorym decydujemy
sie na wersje elegancka lub szybka tak jak to wyzej opisalam.
Natomiast gdy chcesz wykończyć obrus szydelkowa lub frywolitkowa koronka,
wystarczy jego brzegi obrzucic overlockiem lub sciegiem overlockowym a przy
jego bracku wystarczy sciegiem zygzakowym o szerokosci 0,5 cm, ale malej
dlugosci sciegu pomiedzy nimi (na maszynie ustawiasz dlugosc sciegu na 2 -
2,5).
Teraz mozemy przystapic do robienia koronki szydelkiem przerabiajac wokol
calego obrusa polslupki. i dalej postepujac zgodnie z wybranym wzorem. Jesli
chcesz ozdobic obrus koronka frywolitkowa, to robimy ja wg wzoru laczymy z
obrusem pikotkami przy pomocy szydelka. W przypadku gdy ta koronka ma wecej
niz jeden rzad, dalej postepujemy zgodnie ze wzorlem lub opisem.
Ten sposob rowniez wystarczy gdy chesz obszyc gotowa koronka, kupiona w
pamanterii.

Serdecznie pozdrawiam

skrzacik

4. Data: 2006-03-07 11:18:55

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niz jeden rzad, dalej postepujemy zgodnie ze wzorlem lub opisem.
> Ten sposob rowniez wystarczy gdy chesz obszyc gotowa koronka, kupiona w

Ale niestety nie pamiętam jak wygląda ścieg ukryty:) No nic i tak już dużo
wiem jeszcze raz dziękuję:)

[druty] różowy zakładany z listkami
wojtek.com.pl
[szydełko] bolerko