z czego optycznie "szczelny żywopłot" ?

1. Data: 2007-09-08 18:20:25

Temat: z czego optycznie "szczelny żywopłot" ?
Od: "Miszaa" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

Chciałbym:
1) oddzielić się optycznie od sąsiada
2) stworzyć zaporę dla silnych wiatrów
3) nie rosnąć strasznie wysoko lub/i dać się łatwo przycinać i formować

w związku z tym musi to być coś zielonego przez cały rok...

Co proponujecie posadzić?

Thuje?
Cyprysy?
???

Serdecznie pozdrawiam
SMi

Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
(poprzedniej) korespondencji !!!

2. Data: 2007-09-08 19:34:26

Temat: Re: z czego optycznie "szczelny żywopłot" ?
Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miszaa" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 3) nie rosnąć strasznie wysoko lub/i dać się łatwo przycinać i formować
>
> w związku z tym musi to być coś zielonego przez cały rok...

wierzbe

3. Data: 2007-09-08 20:26:01

Od: "Miszaa" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wierzbe

Poważnie?

Nie znam się na tym, więc proszę nie żartujcie sobie...

Pozdr.

4. Data: 2007-09-08 22:21:36

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miszaa" <b...@m...pl> writes:

> [...]
> 3) nie rosnąć strasznie wysoko lub/i dać się łatwo przycinać i formować
>
> w związku z tym musi to być coś zielonego przez cały rok...

Świerki.

MJ

5. Data: 2007-09-09 01:45:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miszaa" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> Co proponujecie posadzić?
>
> Thuje?
> Cyprysy?

Cyprysy praktycznie nie udadza sie w Polsce. Mozna eksperymentowac z
najodporniejszymi gatunkami ale na pewno nikomu bym ich na zywoplot nie
sugerowal.
Mogles miec cos innego na mysli, np. cyprysiki. (moim zdaniem wiecej z nimi
problemu niz z zywotnikami i dlatego nie bede o nich pisal - niemniej
zywoplot z nich bylby rowniez gesty i ladny (na odpowiednim stanowisku)).
Zywotniki (np. z. zachodni) (tuje) jak najbardziej - sa odporne, sprawdzone,
geste gdy strzyzone.
Kieruj sie bardziej stanowiskiem przy wyborze roslin - jesli cien, to
zywotniki odpadaja a dobrym pomyslem beda np. cisy.
Zywoplot ze swierka pospolitego w slonecznym miejscu rowniez sie uda, wymaga
jednak wiekszej kontroli niz z zywotnikow.
Jesli jest tam sucho, efekty beda gorsze, bo rosliny przejrzystsze.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: temat ten jest popularny i byl juz omawiany; przejrzyj archiwum grupy.

6. Data: 2007-09-09 04:44:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in message
> Użytkownik "Miszaa" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

Jałowce.

7. Data: 2007-09-17 07:34:10

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Sep 2007 20:20:25 +0200, "Miszaa" <b...@m...pl> wrote:

> [...]
>3) nie rosnąć strasznie wysoko lub/i dać się łatwo przycinać i formować
>
>w związku z tym musi to być coś zielonego przez cały rok...

U mnie optycznie szczelnie sprawdziły się cisy...

8. Data: 2007-09-17 07:58:33

Od: "Miszaa" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie optycznie szczelnie sprawdziły się cisy...
> --

Hey !

A ile rosną / rok takie cisy?

W jakim rozstawie się je sadzi?

Ile to kosztuje?

Pozdr.
Mirek

Ligustr złoty na żywopłot - warto?
formowanie głogu szczepionego Paul's Scarlet
Nie wiem dlaczego od 3 lat nie ....
Bruk debowy ..
NAWIASEM