Proso a moze Mietlica lub jeszcze jakas inna trawka?

1. Data: 2007-09-08 20:51:36

Temat: Proso a moze Mietlica lub jeszcze jakas inna trawka?
Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprowadzilem z Holandii siewki trawki pod nazwa
Panicum virgatum Gold fountain .
Jednak pod ta nazwa nie udalo mi sie jej znalesc
ale udalo mi sie znalesc fotke tej trawki
na www.specialplants.net/seeds.html pod nazwa Agrostis 'Fibre Optics'
Dla porownania fotki tej trawki u mnie
http://trawki.pl/images/trawy/Panicum_gold
http://trawki.pl/images/trawy/Panicum_goldsadz1
Trawa ta byla reklamowana jako nowosc tego roku
i moze dlatego jeszcze nic o niej nie ma w sieci.
Podobniez miesiac czy dwa temu byla ona opisana w angielskim pismie
Garden (czy jako tak).
Za pomoc w ustaleniu badz potwierdzeniu nazwy
wysle gratisowo sadzoneczke jak na foto powyzej
Z pozdrowieniami i usmiechami
smal

2. Data: 2007-09-08 20:58:13

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Panicum virgatum Gold fountain .
> Jednak pod ta nazwa nie udalo mi sie jej znalesc
> ale udalo mi sie znalesc fotke tej trawki
:)
fotka ta byla zrobiona gdy zaczynaly sie pojawiac kwiatostany
teraz po okolo 2 tygodniach nad liscmi unosi sie mglielka
zlotawych precikow zakonczonych kuleczka
:)

3. Data: 2007-09-09 07:07:30

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał:

> Sprowadzilem z Holandii siewki trawki pod nazwa
> Panicum virgatum Gold fountain .
> Jednak pod ta nazwa nie udalo mi sie jej znalesc

Jest to według mnie jednoroczny gatunek: proso włosowate (Panicum capillare)
http://ipm.ppws.vt.edu/scott/weed_id/panca.htm
Odmiana `Gold Fountain`, podawana też jako `Fontaine`, `Goldfontain`
bywa w ofertach szkólkarskich niestety błędnie podawana, że jest z gatunku
Panicum virgatum.
Na podanym linku proso jest seledynowo zielone, jak na Twojej fotografii.
Proso włosowate u nas uprawiane, ma bordowy nalot na nasionkach.
Ta odmiana jest seledynowa.

> Za pomoc w ustaleniu badz potwierdzeniu nazwy
> wysle gratisowo sadzoneczke jak na foto powyzej

Dziękuję, nie trzeba, :-)

Pozdrawiam rozpoznawczo, ;-)

Zbyszek

4. Data: 2007-09-09 07:40:19

Od: "Mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> Sprowadzilem z Holandii siewki trawki pod nazwa
> Panicum virgatum Gold fountain .

Znajoma od kilku lat uprawia to we Wrocławiu. Jednoroczna.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2007-09-09 11:36:46

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Odmiana `Gold Fountain`, podawana też jako `Fontaine`, `Goldfontain`
>bywa w ofertach szkólkarskich niestety błędnie podawana, że jest z gatunku
:)
na optyke wyglada , ze masz racje
dziekuje
:)
w ofercie oprocz zmiany nazwy
byla trawka ta okreslona jako bylina
:)))))
zloze reklamacje i ciekaw jestem co mi odpisza
:)
>Na podanym linku proso jest seledynowo zielone, jak na Twojej fotografii.
>Proso włosowate u nas uprawiane, ma bordowy nalot na nasionkach.
>Ta odmiana jest seledynowa.
:)
Z nowymi dla siebie trawkami staram sie ekperymentowac :
te na fotce stoja pod cieniowka, intensywnie podlewane.
Te w pelnym sloncu sa bardziej 'gold' .
Przez pierwze 2-3 tygodnie ziarniaki sa w kolorze lisci
pozniej przebarwiaja sie na borda o ktorych wspominasz
:)
Podobnie zreszta ma sie z innymi prosami
np Panicum virgatum Cloud nine poki nie zacznie sie wybarwiac
ma takie seledynowo-stalowe licie i jest w tym czasie
przez 3-4 tygodnie przepiekne .
Poznie gdy dojrzewaja i ziarniaki robia sie czerwonawo-bordowe
traca na urodzie
:((((
Podobnie zreszta jest z Panicum virgatum Heavy metal
Natomiast P.virgatum Rehbraun i P.virgatum Rotstrahlbusch robia sie
najbardziej piekne jesienia
:)
Prosa to piekne trawy i szkoda, ze ten 'goldzik' jest jednoroczny.
:((((((

>Pozdrawiam rozpoznawczo, ;-)
:)
bardzo dziekuje i co sie odlecze to nie uciecze
a jak bedziesz okolicy Poznania to koniecznie zajedz
:)

6. Data: 2007-09-09 11:40:47

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> Znajoma od kilku lat uprawia to we Wrocławiu. Jednoroczna.
:)
jednorocznych zasadniczo nie uprawiam
tzn wrzucam do ziemi gdzies w kacie garsc czy dwie nasion
i co wzejdzie to wzejdzie
:)
troche nasion jednorocznych przyzywa tez w komposcie
i pozniej wschodzi mi w doniczkach
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

z czego optycznie "szczelny żywopłot" ?
Ligustr złoty na żywopłot - warto?
formowanie głogu szczepionego Paul's Scarlet
Nie wiem dlaczego od 3 lat nie ....
Bruk debowy ..