... z czego żywopłot ?

1. Data: 2002-02-04 02:10:08

Temat: ... z czego żywopłot ?
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z czego "zrobić" żywopłot, wzdłuż płotu , jakieś 250 metrów ...

Taki żywopłot "bezobsługowy" tzn. bez koniecznego cięcia
nawet raz w roku. Słyszałem, że dobra jest Thuja Kórnik.
Cena za sadzonkę w pojemniku ok. 0,70 złotego. (poj. P7)
a z gołym korzeniem 0,20 złocisza.

Co jeszcze się da tu zastosowac ? Prosze o poradę ...

2. Data: 2002-02-06 20:58:48

Temat: Re: ... z czego żywopłot ?
Od: "Michał ŁŁąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
"Kórnik" jest dobrym pomysłem na "bezobsługowy" żywopłot; podobne
zastosowanie ma Th."Aureospicata" silnie rosnąca, o złocistych końcówkach
gałązek; z początku rośnie wolno, ale po kilku latach nadrabia tworząc
zwarte kolumny. Dobrym pomysłem jes tez popularny "Szmaragd". Bez cięcia nie
obejdzie się przy odnianach "Brabant" i " Golden Europ" ; w póżniejszym
okresie rosną silnie i mogą wymagać cięcia dwa razy do roku. Na nie cięte
żywopłoty nadaja sie też odmiany jałowca "Skyrocket" i " Blue Arrow"; o
wąskim kolumnowym pokroju; na nie osłoniente miejsca lepszy jest ten drugi
ma mocniejszy system korzeniowy i nie ulega wykrotom.
Pozdrawiam.
Michał

3. Data: 2002-02-09 09:44:10

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał ŁŁąpieś" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wąskim kolumnowym pokroju; na nie osłoniente miejsca lepszy jest ten drugi
> ma mocniejszy system korzeniowy i nie ulega wykrotom.

Niema przyszłości sugerowanie, ze 'Skayrocket' ulega wykrotom. Warto też
zwrócić uwagę na 'Kurnik'. Odmian o takiej nazwie jest kilka i posiadają
różną siłę wzrostu. Dodam jeszcze, że sadzonki pojemnikowane z P7 są bardzo
małe i nie nadają się do sadzenia wprost w charakterze żywopłotu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to
P.S. Michał, gratuluje dużej wiedzy.

oczko