zab

1. Data: 2005-01-04 20:12:27

Temat: zab
Od: "Esme" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze wytlumaczcie mi cos, bo mnie to przerasta.
poszlam do dentysty na przeglad- powiedzial ze dziura i wstawil plombe za
150 zeta. zab mnie zaczal bolec jeszcze na fotelu ale lekarz powiedzial ze
to staw boli od otwierania ust.
ale od tego minelo juz 50h i zab boli nadal- zadzwonilam do tego lekarza i
powiedzial ze pewnie mam zapalenie miazgi i w takim razie nalezy leczyc
kanalowo.
PYTANIE: czy po zrobieniu zdjecia lekarz nie jest w stanie zauwazyc ze
trzeba kanalowo leczyc??? dlaczego zalecil leczenie kanalowe dopiero po
zalozeniu zwyklej plomby? skoro ma w tych gabinetach taki super- hiper
sprzet to nie mogl zauwazyc tego wczesniej?

zalamana perspektywa wydania kolejnych kilkuset zlotych ania

2. Data: 2005-01-04 21:01:50

Temat: Re: zab
Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

150 zeta za wypełnienie to rozbój
ząb zaczął bolec na fotelu, bo komora została strepanowana
więc trzeba teraz faktycznie leczyć kanałowo
po zrobieniu zdjęcia nie zawsze da się to zauważyć, ale zazwyczaj
leczenie kanłowe będzie leczeniem powikłania - trepanacji komory w wyniku
opracowywania ubytku
nie zawsze da sie zauważyć przypadkową trepanację, ale nagły silny ból
nieustępujący po przerwaniu wiercenia jest sugerującym objawem

3. Data: 2005-01-04 21:52:30

Od: "Esme" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> napisał w
wiadomości news:crf09v$nqq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> nie zawsze da sie zauważyć przypadkową trepanację, ale nagły silny ból
> nieustępujący po przerwaniu wiercenia jest sugerującym objawem

dzieki za odpowiedz. zastanawia mnie jednak to: czy to ewidentna wina
lekarza ze komora została strepanowana czy to sie zdarza standardowo i nie
da sie tego przewidziec? chodzi mi o to czy powinnam sie teraz domagac zeby
mi to wyleczyl za darmo?
a.

4. Data: 2005-01-04 22:37:04

Od: "Zyper#Findler" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PYTANIE: czy po zrobieniu zdjecia lekarz nie jest w stanie zauwazyc ze
> trzeba kanalowo leczyc???

NIE ZAWSZE!!!! A najczęsciej nie!

dlaczego zalecil leczenie kanalowe dopiero po
> zalozeniu zwyklej plomby?

BO CHCIAŁ CI URATOWAĆ ZĘBA... i nie narazac cie na koszty leczenia
kanałowego!!!

skoro ma w tych gabinetach taki super- hiper
> sprzet to nie mogl zauwazyc tego wczesniej?

NIE!!!

OJ ludziska, ale z WAS buraki!!!!!

ZYperF

5. Data: 2005-01-04 22:39:42

Od: "Zyper#Findler" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 150 zeta za wypełnienie to rozbój

DLAZCEGO???? Mercedes za 300MLD zł to tez rozbój????? Kazdy sam sobie ustala
ceny. Ty masz WYBÓR!!!!!!!

> bo komora została strepanowana

A SKĄD TY to mozesz wiedziec???? siedzisz przed kompem!!!!! Jasnowidz???

> po zrobieniu zdjęcia nie zawsze da się to zauważyć,

BRAWO! Tu masz w koncu racje.

Ależ baranów na tym swiecie........
ZYperF

6. Data: 2005-01-04 22:42:41

Od: "Zyper#Findler" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki za odpowiedz. zastanawia mnie jednak to: czy to ewidentna wina
> lekarza ze komora została strepanowana czy to sie zdarza standardowo i nie
> da sie tego przewidziec?

To TY przszedłeś z dziura jak hoho, tak przypuszczam. Trza było myc zabki,
pretensje mozesz miec tylko do samego siebie! Albo trzeba było odwiedzac
dentyste czesciej.

chodzi mi o to czy powinnam sie teraz domagac zeby
> mi to wyleczyl za darmo?

:):)):):) heheheheh, idz do sklepu i wez cos za darmo, eh... szkoda słów.

ZYperFFFFF !!!!

7. Data: 2005-01-05 07:30:51

Od: "Profil1" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie zawsze da sie zauważyć przypadkową trepanację, ale nagły silny ból
> nieustępujący po przerwaniu wiercenia jest sugerującym objawem

*** nie tozbój tylko honorarium. Można zawsze wybrać tańszy gabinet lub
darmowy mający umowę z FZ.
Konieczność lecz. kanał. wynika z reakcji zęba na lecz. zachowawcze i nie
można jej wykluczyć na pierwszej wizycie.
Niekoniecznie jest tak "leczenie kanłowe będzie leczeniem powikłania -
trepanacji komory w wyniku opracowywania ubytku"
Nie jest prawdą, że " nie zawsze da sie zauważyć przypadkową trepanację, ale
nagły silny ból
> nieustępujący po przerwaniu wiercenia jest sugerującym objawem"]
Leczenie kanałowe jest skomplikowanym zabiegiem z zakresu mikrochirurgii
stomatologicznej, ma swoją wartość i jak najbardziej słusznie lekarz pobiera
za nie honorarium.

Opinia wyrażona przez "poradniawkamieniu" jest oględnie mówiąc mylna
(popularnie nazywa się to bzdurami)
MM

8. Data: 2005-01-05 09:04:56

Od: "tukan" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zyper#Findler" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
[ciach]
> OJ ludziska, ale z WAS buraki!!!!!

Obserwuję Cię już od kilku tygodni i mówiąc
szczerze Twoje zachowanie jest gorsze od
tego w jaki sposób wyrażasz się o innych
(patrz cytat powyżej).
Spójrz na http://www.pnj.pl/Netykieta.htm
a szczególnie podtytuł na samym dole "Inne
równie ważne", punkt drugi.

9. Data: 2005-01-05 12:11:22

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam się, po to się Esme pyta, bo nie wie

10. Data: 2005-01-05 12:26:12

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki za odpowiedz. zastanawia mnie jednak to: czy to ewidentna wina
> lekarza ze komora została strepanowana czy to sie zdarza standardowo i nie
> da sie tego przewidziec?

To nie jest wina stomatologa. Jeśli ubytek jest głęboki albo podskoczysz na
fotelu w trakcie wiercenia, to może dojść do takiego powikłania.
Nie da się tego przewidzieć. Zazwyczaj objawia się to z wystąpieniem nagłego
bólu, który może wręcz narastać po wypełnieniu materiałem.

>chodzi mi o to czy powinnam sie teraz domagac zeby
> mi to wyleczyl za darmo?

Nie powinnaś. Nie jest to błąd w postępowaniu. Jesli wyraźnie nie zgłosiłaś
na fotelu "że teraz to cie bardziej boli" to w ogóle nie ma sie o co
czepiać.
Niestety trzeba przeprowadzic leczenie kanałowe i to w trybie pilnym, bo
możesz stracić zęba.
Stosuj sie do późniejszych zaleceń i grzecznie chodź na wizyty kontrolne w
wyznaczonym terminie :)
A właściwie czy dalej boli? Czasami boli ząb po wypełnieniu kompozytem i po
pewnym czasie to mija nie wymagając leczenia.
Jesli boli bardzo, lub ból narasta, idź robić kanałówkę

Acha, poszukaj tańszego stomatologa (kanałówka tak na oko będzie 3x cena
wypełnienia...)

zlamana noga
pobieranie krwi
atopowe zapalenie skóry