zainteresowanych kaktusami zapraszam

1. Data: 2006-08-09 09:55:03

Temat: zainteresowanych kaktusami zapraszam
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobaczcie mjego rekordzistę ;-)
(ma trzy zawiązki kwiatów, zakwitną wszystkie ?)
http://fotogalerie.pl/galeria/pithal14641
--

pozdrawiam :-) piotrh

2. Data: 2006-08-09 10:12:13

Temat: Re: zainteresowanych kaktusami zapraszam
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> Zobaczcie mjego rekordzistę ;-)
> (ma trzy zawiązki kwiatów, zakwitną wszystkie ?)
> http://fotogalerie.pl/galeria/pithal14641
> --

Mój ECHINOPSIS kwitł w tym roku już dwa razy i wkrótce
zakwitnie po raz trzeci. Kolejny pąk kwiatowy już się pokazuje.
Zimą przechowywałem bez podlewania w chłodnej piwnicy
zawinięte w gazety.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2006-08-09 10:51:29

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mój ECHINOPSIS

Dzięki za podpowiedź (nigdy nie mogę zapamiętać nazwy)

> [...]
> zakwitnie po raz trzeci. Kolejny pąk kwiatowy już się pokazuje.
> Zimą przechowywałem bez podlewania w chłodnej piwnicy
Oj pisaliśmy o tym swego czasu.Potwierdza się więc sposób
zimowania "z gołym korzeniem" ;-) Mój w gazetach nie był, bo świeżo
przesadzanego nie chciałem znowu "wyrywać" , stał za to bez podlewania
całą zimę na północnym oknie. Wiosną zaczął dzieci produkować
ale mu oberwałem, może dlatego zakwitł tak późno. Za to licznie ;-)
Ten drugi obok dalej dzieciaty, nawet parę posadziłem obok,
resztę oberwałem i więcej nie puszcza, może jeszcze zakwitnie
(jest sporo młodszy, z siewu i nie kwitł jeszcze)
--

pozdrawiam :-) piotrh

4. Data: 2006-08-09 13:56:23

Od: "Lori" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zobaczcie mjego rekordzistę ;-)
> (ma trzy zawiązki kwiatów, zakwitną wszystkie ?)
> http://fotogalerie.pl/galeria/pithal14641
> --
>
> pozdrawiam :-) piotrh

Wow! taki malutki a taki pompon dosłownie , nie kwiat dźwiga:-))))!!
gratulacje
Pozdrawiam wietrznie i słonecznie
Lori

5. Data: 2006-08-09 20:31:55

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrh napisał:
> Zobaczcie mjego rekordzistę ;-)
> (ma trzy zawiązki kwiatów, zakwitną wszystkie ?)
> http://fotogalerie.pl/galeria/pithal14641

Jak na to patrzę, to trochę mi żal,
że zrezygnowałam z kaktusów / z braku warunków do zimowania/.
Obejrzałam, bez pytania o zgodę :-),całą Twoją galerię.
Co to tak pięknie biało kwitnie ? -1036

Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2006-08-10 10:05:47

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Obejrzałam, bez pytania o zgodę :-),całą Twoją galerię.

Bardzo mi miło :-)

> Co to tak pięknie biało kwitnie ? -1036

Na 99,9% jest to dzwonek Campanula latiloba 'Alba',
w TaBazie :
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szczegolowo&tid=5056

Wymaga podpierania, niestety ja o tym nie pomyślałem wcześniej i pokładł się
co znacznie obniżyło jego wizualne walory ;-). Potem już było
za późno bo łodygi są dość kruche u podstawy.
--

pozdrawiam :-) piotrh

7. Data: 2006-08-10 20:25:11

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrh napisał:

> Na 99,9% jest to dzwonek Campanula latiloba 'Alba',

Może będziesz zbierał nasiona ?
Proszę.......
Że niekoniecznie będzie biały z siewu, nie szkodzi :-)

Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2006-08-10 21:44:46

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się
> co znacznie obniżyło jego wizualne walory ;-). Potem już było
> za późno bo łodygi są dość kruche u podstawy.

Nie potrzebuje podpory ,
kępę trzeba odmładzać(przerzedzić) ,
wtedy ma sztywniejsze łodygi .

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2006-08-10 23:26:56

Od: "Polnocny Wiatr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zobaczcie mjego rekordzistę ;-)
> (ma trzy zawiązki kwiatów, zakwitną wszystkie ?)
> http://fotogalerie.pl/galeria/pithal14641

Ale numer. Dziś dokladnie wujek mojego męża pokazywał nam zdjęcia ich
kaktusa. Dokładnie te same kwiaty. I kwiatów 23!!!!
Nawet sobie wydrukował takie jedno zdjęcie, bo jak o tym mówił w pracy, to
mu nie wierzyli. :)))

Pozdrawiam Hania

10. Data: 2006-08-11 10:36:22

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może będziesz zbierał nasiona ?
> Proszę.......
> Że niekoniecznie będzie biały z siewu, nie szkodzi :-)

Oooo! Po ptokach - już przekwitł parę tygodni temu a ja
zaraz kwiaty wycąłem by kłącza się lepiej rozrastały...
Sadzone były jesienią ub. roku, też otrzymane w prezencie :-)
Kilka kwiatków mikrych tam jeszcze widziałem, sprawdzę
czy zawiążą nasionka i spróbuję zebrać; jak nie, to w przyszłym sezonie
dopiero, może i kłączy przybędzie by podzielić :-)
Kolor powinien zachować bo żadnego gatunku do krzyżówek
w pobliżu nie ma, przynajmniej nie zauważyłem.
Jak by nie było, mam zaptaszkowane i postaram się odezwać ;-)

Teresa napisała też: "kępę trzeba odmładzać(przerzedzić) ,
wtedy ma sztywniejsze łodygi .."

U mnie powalił je deszcz i wiatr pomimo, że są właśnie młode
(sadzone jesienią), u osoby od której dostałem środek kępy
utrzymuje pion ale boki już się kładą (co zresztą ładnie
wygląda dla dużej kępy :-)
Najgorsze jest, że raz położone łatwo złamać przy podnoszeniu
tuż przy ziemi, gdzie z kłącza wyrasta, wyżej już są mocne
i bardzo dynamiczne - łatwo "gną" się do góry przez co
podnosząc je powodujemy w końcu że łodyga staje
się krzywą eską ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

Mapa