duża jasnozielona goasienica!

1. Data: 2006-08-08 08:14:06

Temat: duża jasnozielona goasienica!
Od: "sylvia" <s...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanko do szanownych grupowiczów. Wybaczcie pytanie laika w tej
dziedzinie ale nawet nie wiem jak szukać tego "coś" w google. Otóż wczoraj
zauważyłam że na moim małym krzaczku bzu nie ma liści. Sprawdziwszy co też
się z nimi stało zauważyłam przyczepioną na łodyżce długą około 10cm
gąsienicę koloru jasnozielonego i grubości około 1-1,5 cm. Sprawcę juz widzę
tyle tylko że nie mam pojęcia czy też z tego "coś będzie jakieś pożyteczne
stworzonko czy tez jak najszybciej pozbyć się owego pożeracza. Niestety nie
mogę zrobić zdjęcia gdyż szanowny małżonek zabrał cyfrę do pracy. Liczę na
jakies informacje za które będę bardzo wdzięczna.

Pozdrawiam
Sylwia

2. Data: 2006-08-08 09:43:13

Temat: Re: duża jasnozielona goasienica!
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sylvia" <s...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

> się z nimi stało zauważyłam przyczepioną na łodyżce długą około 10cm
> gąsienicę koloru jasnozielonego i grubości około 1-1,5 cm. Sprawcę juz
widzę

Podziwiaj, takie nie często się widuje ;-)
Potem zrób jak ja, kiedy podobne braki na moich bzach odkryłem
i część liści zwiniętych w rurki: pozgniatałem owe rurki palcyma,
odtąd liści przestało ubywać. Z racji wielkości możesz użyć obcasa ;-)
No i pamiętaj, że to się porusza, zanim coś postanowisz może "jej"
już tam nie być a liści będzie gdzie indziej ubywać, może cenniejszych ..
--

pozdrawiam :-) piotrh

3. Data: 2006-08-08 09:49:16

Od: "@sica" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

sylvia napisał(a):

> zauważyłam że na moim małym krzaczku bzu nie ma liści. Sprawdziwszy co też
> się z nimi stało zauważyłam przyczepioną na łodyżce długą około 10cm
> gąsienicę koloru jasnozielonego i grubości około 1-1,5 cm.

Takie duże, grube i zielone to gąsienice zawisaków. A jeśli ma jeszcze z
tyłu taki róg to może to jest zawisak tawulec, pasowałby ten lilak:

http://www.lepidoptera.bai.pl/show.php?ID=176&countr
y=PL

> Sprawcę juz widzę
> tyle tylko że nie mam pojęcia czy też z tego "coś będzie jakieś pożyteczne
> stworzonko czy tez jak najszybciej pozbyć się owego pożeracza.

Jeśli to ona to teraz będzie żarła liście ale potem będzie "robić za
kolibra" :-)

Joanna

4. Data: 2006-08-08 09:55:15

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@sica" <m...@W...pl> napisał w wiadomości

> Takie duże, grube i zielone to gąsienice zawisaków. A jeśli ma jeszcze z
> tyłu taki róg to może to jest zawisak tawulec, pasowałby ten lilak:

http://www.republika.pl/bangr/klucz_g.htm
To klucz do oznaczania wg wyglądu gąsienic :-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

5. Data: 2006-08-08 10:02:01

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> [...]
> i część liści zwiniętych w rurki: pozgniatałem owe rurki palcyma,
> odtąd liści przestało ubywać. Z racji wielkości możesz użyć obcasa ;-)

Ja bym nie zabijał. Zawisaki to wciąż u nas ciekawostka. Jak szkoda CI
lilaka
to podrzuć larwę sąsiadowi ;-)

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

6. Data: 2006-08-08 10:02:06

Od: "@sica" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):

> http://www.republika.pl/bangr/klucz_g.htm
> To klucz do oznaczania wg wyglądu gąsienic :-)

Ja jej nie widziałam, ale bym nie ubijała, ona też "cenna" jest :-)

Joanna

7. Data: 2006-08-08 10:03:28

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sylvia" <s...@W...o2.pl> writes:

> [...]
> stworzonko czy tez jak najszybciej pozbyć się owego pożeracza. Niestety nie

Będzie z tego motyl, pewnie jakiś zawisak, bo one mają duże gąsienice.
Może ten? http://republika.pl/bangr/sl.htm
Jak nie chcesz zabijać, to przeprowadź...

MJ

8. Data: 2006-08-08 10:16:42

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Podtrzymuję w odniesieniu do hord nie wiadomo czego co zżera co roku
wszystko zielone: mszyc, larw wszelakich małych i dużych itd
Z_Wyłączeniem_Zawisaków ;-)
Jeżeli to zawisak (ma kolec) to zgadzam się na ułaskawianie ich.

> Ja bym nie zabijał. Zawisaki to wciąż u nas ciekawostka. Jak szkoda CI
> lilaka
> to podrzuć larwę sąsiadowi ;-)

Nie o lilaka szło ale nieważne: zawisaki to jednak rzadkość i za mało
ich by zaszkodzić, to w końcu nie śmietka czy bielinek czy inna jabłkóweczka
;-)

--

pozdrawiam ułaskawieniowo :-) piotrh

9. Data: 2006-08-08 10:32:15

Od: "sylvia" <s...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie duże, grube i zielone to gąsienice zawisaków. A jeśli ma jeszcze z
> tyłu taki róg to może to jest zawisak tawulec, pasowałby ten lilak:

> [...]
Tak, to jest dosłownie ta gąsienica! Zdjęcia idealnie pasują do tego
"obiektu" . No ładnie czyli musze uważać na swoje roślinki. Za bardzo nie
chcę jej zabijać bo jakoś tak ładnie wygląda a pomysł z podrzuceniem
sąsiadowi jest baaardzo trafiony :) /czytaj teściowa/ obiegnę na działeczkę
(mam nadzieje że się nie przeniesie na inne roślinki) i "przeniosę " ją w
dogodniejsze miejsce :)

Serdecznie dziękuję za informacje
Sylwia

10. Data: 2006-08-08 11:20:57

Od: "@sica" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

sylvia napisał(a):

> Za bardzo nie
> chcę jej zabijać bo jakoś tak ładnie wygląda a pomysł z podrzuceniem
> sąsiadowi jest baaardzo trafiony :)

Ha, u mnie mogłyby spożyć prawie wszystko, byleby w ogóle były :-)

> obiegnę na działeczkę
> (mam nadzieje że się nie przeniesie na inne roślinki) i "przeniosę " ją w
> dogodniejsze miejsce :)

Przyjmuję niechciane gąsienice zawisaków w każdej ilości :-)

Joanna

mszyce
trawa
Phyllitis scolopendrium
Szczepionka mikoryzowa
drzewka, paliki - zabezpieczenie przed wiatrem?