zalasta

1. Data: 2005-02-10 14:38:30

Temat: zalasta
Od: "allen" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z forumowiczow wie o tym lekarstwie ZALASTA.
Do czego on sluzy jego dzialanie itd.
pozdr

1. Data: 2005-02-10 14:47:33

Temat: Re: zalasta
Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

allen<a...@o...pl>

> Czy ktos z forumowiczow wie o tym lekarstwie ZALASTA.
> Do czego on sluzy jego dzialanie itd.

http://www.acp.com.pl/i.php?i=nowosci_new:
"Skład:
1 tabletka zawiera substancję czynną olanzapinę odpowiednio 5 i 10mg
Działanie i wskazania:
Zalasta należy do leków zwanych środkami przeciwpsychotycznymi. Lek Zalasta
stosowany jest w leczeniu chorób, których objawami są słyszenie, widzenie
lub czucie zjawisk nie występujących w rzeczywistości, błędne przekonania,
niezwykła podejrzliwość oraz zamknięcie w sobie. Ludzie dotknięci tymi
chorobami mogą również odczuwać depresję, lęk lub napięcie.
Lek Zalasta stosowany jest w leczeniu schizofrenii."

Paff
--
"I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on
to suck other things..."

1. Data: 2005-02-10 14:53:00

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Niezbecki<s...@p...acn.wawa>

[...]
> [...]
> zamknięcie w sobie. Ludzie dotknięci tymi chorobami mogą również
> odczuwać depresję, lęk lub napięcie. Lek Zalasta stosowany jest w leczeniu

Leczy błędne przekonania... No, no... to jakiś cudowny lek ;)

Paff
--
Don't drink & dial

1. Data: 2005-02-10 14:54:18

Od: "allen" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dotknięci tymi chorobami mogą również odczuwać depresję, lęk lub napięcie.
> Lek Zalasta stosowany jest w leczeniu schizofrenii.

A prosze mi odpowiedziec ile trwa leczenie schizofrenii?
Czy tylko tabletkami sie ja leczy.
prosze odpowiedziec

1. Data: 2005-02-10 14:57:33

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

allen<a...@o...pl>

[...]
> A prosze mi odpowiedziec ile trwa leczenie schizofrenii?
> Czy tylko tabletkami sie ja leczy.
> prosze odpowiedziec

Nie odpowiem. Jestem laikiem.
Zawodowców w ogóle tutaj mało.
Proszę zapytać lekarza w przychodni.

Paweł
--
S.A.U.L.O
Synthetic Artificial Unit Limited to Observation

1. Data: 2005-02-10 15:47:27

Od: Szczesiu <szczesiu@_wytnijto_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A prosze mi odpowiedziec ile trwa leczenie schizofrenii?
> Czy tylko tabletkami sie ja leczy.
> prosze odpowiedziec

Schizofrenii nie da się wyleczyć, można się przyzwyczaić do objawów i
przestać ich bać. Stan "chorego" poprawia się wtedy na tyle, że nie musi
brać już leków, które robią z człowieka zombie, albo wręcz pogarszają
jego stan (np. Rispolept w przypadku młodych mężczyzn).

Cudzysłów przy słowie "chory" wynika z faktu, że schizofrenik nie jest w
zasadzie chorym, ale osobą, która przez rozpad osobowości
(niekontrolowany) uzyskała dostęp do stanów świadomości, w których nie
ma już podziału na "moje - twoje" (myśli, stany emocjonalne, itp.) -
stanowi to spory szok dla i tak patologicznej (w sensie -
nieprzystosowanej społecznie) struktury osobowości pacjenta.

Są ludzie, którzy osiągają podobne stany świadomości celowo (jogini,
mistycy itp.), rozpad osobowości w ich przypadku jest kontrolowany
(najczęściej przez tzw. mistrza duchowego), przypomina rozbiór budynku
przez zdejmowanie cegieł od góry, odbywa się najczęściej bez większych
perturbacji i na_tyle_na_ile_można łagodnie.

Rozpad osobowości schizofrenika przypomina częściowe zawalenie się domu,
w którym szwankują i w pewnym momencie zawodzą fundamenty lub ściany na
którymś z niższych pięter - jest nagły i pociąga za sobą nieprzyjemne
konsekwencje w rodzaju choroby. Świat osoby przyzwyczajonej do dzielenia
rzeczywistości na dualizmy "wewnętrzne - zewnętrzne", "moje - twoje"
nagle odsłania nowe, jednorodne i nieprzewidywalne oblicze.
Przestraszona i najczęściej całkowicie nieprzygotowana do tego
jednostka, wychowana w duchu jakiejś dualistycznej religii (katolicyzm),
a często i w niezbyt lotnym intelektualnie i nieprzyjaznym "wariatom"
otoczeniu musi przez jakiś czas zyskać status "chorego", aby w spokoju i
żyjąc na cudzy koszt przyzwyczaić się do tego nowego spojrzenia na
świat. Dla niektórych szok jest tak duży (lub otoczenie nie udziela
wystarczającego wspacia), że nie udaje się to im przez całe życie.

Pomoc w znoszeniu tego stanu niosą leki (aczkolwiek są to po prostu
środki uspokajające w nieco innym wydaniu i dłużej działające) oraz
rozmowy z lekarzem, objawy łagodzi _umiejętna_ psychoterapia psychotyka
(w Polsce bardzo rzadko i pewnie bardzo drogo), a przede wszystkim
miłość w każdym wydaniu (zarówno otwarcie się na jej dawanie, jak i
branie - rodzina, przyjaciele, partnerzy).

W zasadzie jedynym lekarstwem na schizofrenię jest stan określany jako
"przebudzenie" lub "oświecenie", ale do niego nie doprowadzą żadne
książki, czy terapeuci. Pomóc może przewodnik duchowy, ale trzeba
znaleźć takiego, który nie jest szarlatanem ani sekciarzem, a i tak w
najlepszym razie będzie aż i tylko pomocą.

Kiedy zostanie się rzuconym na głęboką wodę, możliwości są dwie - albo
się utonie, albo się nauczy pływać.

Dobra rada odnośnie stanów psychotycznych, to przyzwyczaić się do tego,
że "jedno nie przeczy drugiemu", "i to i to" - można mieć na raz wiele
osobowości, "twarzy" i wszystkie są równie dobre, żadna nie
uprzywilejowana. W schizofrenii zamiast być "jakimś", trzeba się nauczyć
po prostu "być" - bez żadnych etykietek, odpowiadając sobie na pytanie
"kim jestem?", zamiast "jaki jestem".

1. Data: 2005-02-10 16:18:16

Od: "allen" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakie sa najlepsze leki na schizofrenie.Takie przy ktorych m.in nie
wystepuje zwiekszone jedzenie.
I ktore naprawde pomagaja.
(zalasta wydaje sie slaba :( i sie chce bardzo jesc)
pozdr

1. Data: 2005-02-10 16:26:24

Od: "allen" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przezylem szok jak to przeczytalem :(
Gdy faktycznie sie nie da wyleczyc schizofrenii - to ciezkie cale takie
zycie :(:(

1. Data: 2005-02-10 16:32:18

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

allen<a...@o...pl>

> Przezylem szok jak to przeczytalem :(
> Gdy faktycznie sie nie da wyleczyc schizofrenii - to ciezkie cale
> takie zycie :(:(

A Szczesiu jest szczesliwy.

Paff

1. Data: 2005-02-10 16:59:51

Od: Szczesiu <szczesiu@_wytnijto_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Szczesiu jest szczesliwy.

A Paweł wie. Nie wierz pozorom, Pawle, bo wbrew pozorom prawda może
okazać się całkiem inna, niż pozornie mogłoby się wydawać, hehe.

Re: efectin
na ile jest skuteczna psychoterapia
Przyszłość
Po prostu post