zameldowanie w nowym mieszkaniu

1. Data: 2003-07-30 07:58:53

Temat: zameldowanie w nowym mieszkaniu
Od: "Faza" <m...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest moze nie do konca TG, ale mam nadzieje ze tutaj znajde kogos kto sie
zetknal z podobnym dylematem...
Pytanie brzmi czy do zameldowania w nowym mieszkaniu ktore kupilem wystarczy
przedwstepna umowa kupna-sprzedazy + protokol zdawczo odbiorczy, czy tez
musi byc akt notarialny?
Pozdrawiam.
Marcin

1. Data: 2003-07-30 08:15:23

Temat: Re: zameldowanie w nowym mieszkaniu
Od: "boby" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wystarczy
> przedwstepna umowa kupna-sprzedazy + protokol zdawczo odbiorczy, czy tez

akt notarialny, meldowac moze tylko wlasciciel, a jak nie masz aktu to nie
jestes wlascicielem

1. Data: 2003-07-30 10:15:49

Od: "vacek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyatnia dotyczace poniekad tematu, jesli pozwolicie...

czy trzeba sie meldowac?

ja w moim mieszkaniu nie bede na stale (tzn. nie na co dzien), jestem
zameldowany u rodzicow na stale (w innym miescie) - czy meldowac sie w nowym
mieszkaniu?

a moze tylko na pobyt czasowy?

jakie korzysci i zobowiązania z tego plyna?

bede wdzieczny za odpowiedz!

vacek

1. Data: 2003-07-30 10:39:19

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vacek" <v...@p...pl> wrote in message
> Pyatnia dotyczace poniekad tematu, jesli pozwolicie...
>
> czy trzeba sie meldowac?

Tak naprawde to nie :-))

> [...]
> mieszkaniu?
>
> a moze tylko na pobyt czasowy?
>
> jakie korzysci i zobowiązania z tego plyna?

IMHO zadne. No moze trudniej zameldowanego wyrzucic z mieszkania, poza tym
czasem panie na poczcie wydajac przesylke awizowaną żądają dowodu z
zameldowaniem. IMHO idiotyzm - gdy spotkalem sie z takim żadaniem nie majac
meldunku - wrocilem do domu, wzialem paszport (w paszporcie nie ma
zameldowania) i bez problemu odebralem przesylke

BTW obowiazek meldunkowy jest jednym z głupich reliktow czasow socjalizmu -
panstwo chcialo wiedziec gdzie kto mieszka i z kim spi. A guzik to panstwo
obchodzi!

Zaslav

1. Data: 2003-07-30 13:09:26

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pyatnia dotyczace poniekad tematu, jesli pozwolicie...
>
> czy trzeba sie meldowac?

Masz obowiązek się zameldować wszędzie gdzie przebywasz powyżej 3 dni (z
bardzo nielicznymi wyjątkami - tutaj nieistotnymi). Zameldować się
powinieneś nawet na kwaterze na wakacjach, w hotelu albo u Cioci na wsi gdy
wyjedziesz na tydzień :-)))
To tyle z rodzaju "czy trzeba" :-)

> [...]
> mieszkaniu?
>
> a moze tylko na pobyt czasowy?
>
> jakie korzysci i zobowiązania z tego plyna?

Jak chcesz skorzystać z ulgi remontowej to bez zameldownia możesz mieć
problemy w US.

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-07-30 13:29:01

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo nielicznymi wyjątkami - tutaj nieistotnymi). Zameldować się
> powinieneś nawet na kwaterze na wakacjach, w hotelu albo u Cioci na wsi

Z tego co ja wiem, to nie masz a miales bo juz nie ma obowiazku
meldunkowego.

> Jak chcesz skorzystać z ulgi remontowej to bez zameldownia możesz mieć
> problemy w US.

Nieprawda. Do ulgi remontowej potrzebujesz aktu wlasnosci a nie
zameldowania.

pozdrawiam

MarcinP

1. Data: 2003-07-30 15:55:17

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> Z tego co ja wiem, to nie masz a miales bo juz nie ma obowiazku
> meldunkowego.

Wogóle??? A jakim to rozporządzeniem weszło?

> Nieprawda. Do ulgi remontowej potrzebujesz aktu wlasnosci a nie
> zameldowania.

No to proponuję poczytać "praktyczne" historie ludzi, którym US
zakwestionował odliczenie bo nie byli zameldowani - proponuję poczytać
archiwum gazeta.pl.
Zwróć uwagę, że jak Cię kilku łysoli "poprosi" o kasę - to też nie masz
żadnego obowiązku im dać pieniędzy :-))) Jeśli ktoś chce ryzykować sprawy
sądowe z US to proszę bardzo.

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-07-31 07:16:25

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to proponuję poczytać "praktyczne" historie ludzi, którym US
> zakwestionował odliczenie bo nie byli zameldowani - proponuję poczytać
> archiwum gazeta.pl.

Wiem, ze historie z US to jak z archiwum X. Ja w identycznej sytuacji
(zameldowanie w jednym miejscu, remont w innym) skorzystalem z ulgi i
zadnego problemu (poki co) nie mialem. Wczesniej zadzwonilem do trzech
urzedow skarbowych w moim miescie i dwoch w sasiednich i wszedzie
dostalem ta sama odpowiedz: liczy sie akt wlasnosci. Rozbieznosci byly
na ktory adres wystawiac faktury (zameldowania czy remontowanego
mieszkania) , dwa urz. sk. twierdzily ze na pierwszy adres, drugie dwa ze na
drugi a piaty urzad powiedzial ze wszystko jedno bo oni i tak akt wlasnosci
sprawdzaja. Ja wzialem na adres zameldowania, bo stwierdzilem, ze adres
na fakturze sluzy identyfikacji platnika a nie remontowanego mieszkania.

pozdrowienia
MarcinP

1. Data: 2003-08-02 07:42:14

Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

KK wrote:

> No to proponuję poczytać "praktyczne" historie ludzi, którym US
> zakwestionował odliczenie bo nie byli zameldowani - proponuję poczytać
> archiwum gazeta.pl.

Słabo się w takim razie bronili. Nic przecież nie stoi na przeszkodzie,
żeby mieszkać w dwóch albo nawet rzech miejscach jednoczesnie (np. 2 dni
w tygodniu w jednym miejscu, 2 dni w drugim i trzy dni w trzecim)
i nic nikomu do tego. Taki masz styl życia. A zameldować się w trzech
miejscach jednocześnie przecież nie możesz.

Na dodatek zamieszkiwanie w remontowanym mieszkaniu nie jest przyjemne
- więc przynajmniej na czas remontu wypada się wyprowadzić (i przemeldować).
Zatem zarzut US, że nie jesteś tam zameldowany jest trochę śmieszny.
--
Slaw

skąd się biorą rzeczy pogięte? ;)
Nietypowy daszek balkonowy
[spam] 4 okazje na allegro
[spam] Projek i kosztorys instalacji wew. gratis. Cała Polska
tekst umowy przedwstepnej-kupno mieszkania