zamienniki Ketokonazolu?

1. Data: 2003-05-13 21:38:09

Temat: zamienniki Ketokonazolu?
Od: "Konrad-W" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jakie sa zamienniki Ketokonazolu bez skutkow ubocznych. Jestem ciagle
zmeczony, brak mi energii (spadek poziomu testosteronu?). Watroba na
szczescie nie daje mi znac a przede mna jeszcze 13 dni/tabletek... :(

Konrad-W

2. Data: 2003-05-14 04:36:41

Temat: Re: zamienniki Ketokonazolu?
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie sa zamienniki Ketokonazolu bez skutkow ubocznych. Jestem ciagle
> zmeczony, brak mi energii (spadek poziomu testosteronu?). Watroba na
> szczescie nie daje mi znac a przede mna jeszcze 13 dni/tabletek... :(

Jeśli coś jest odpowiednikiem, to właściwie różni się jedynie producentam i
nazwą handlową. Substancja, dawka , działanie, równiez działania niepożądane
są takie same. Odpowiednik nie będzie bezpieczniejszy dla wątroby.

3. Data: 2003-05-14 07:24:15

Od: "Konrad-W" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyp" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
niepożądane
> są takie same. Odpowiednik nie będzie bezpieczniejszy dla wątroby.

Nie ma innych substancji, ktore dzialaja podobnie?

Konrad-W

4. Data: 2003-05-14 10:08:27

Od: "Margoska" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bezpośrednich zamienników nie ma - jedyną zarejestrowaną u
nas pochodną imidazolową jest niestety ketokonazol. Z
podobnymi wskazaniami (leki przeciwgrzybicze do stosowania
wewnętrznego) zarejestrowane są pochodne triazolowe
(preparaty itrakonazolu i flukonazolu) - jak się podaje
bezpieczniejsze w stosowaniu niż imidazole. Jest też
amfoterycyna, (antybiotyk) stosowana niestety tylko w
postaci dożylnych wlewów i podobnie stosowana (ale już nie
antybiotyk) - flucytozyna.
Ogólnie wszystkie wewnętrzne leki przeciwgrzybicze są dość
wredne pod wzgl. działań niepożądanych. Bez lekarza nic nie
zamienisz. W zależności od konkretnego problemu - może
dałoby się zastosować np. Fluconazol lub Orungal.
Pozdrawiam
Margo

---
Ta wiadomosc nie zawiera wirusow (this mail is certified
Virus Free).
03-05-06

5. Data: 2003-05-14 13:36:50

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

3ec165b2$...@n...home.net.pl,
Konrad-W <konrad-w(usunto)@hot.pl>:
> [...]
> zmeczony, brak mi energii (spadek poziomu testosteronu?). Watroba na
> szczescie nie daje mi znac a przede mna jeszcze 13 dni/tabletek... :(

Orungal (itrakonazol) ma zwykle dużo mniej skutków ubocznych, ale jest
drogi, 108 zl za op. 28 tabletek a 100mg.

--
Robert

pigułki a okres
Spiromycyna a uczulenie