żaówki energooszczędne

61. Data: 2006-06-27 09:51:47

Temat: Re: żaówki energooszczędne
Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> O glebi ostrosci nie musisz mnie uczyc... ak sie sklada ze robie zdjecia od
> czasow... baaaaardzo dawnych (a juz na pewno nie odsylaj mnie do wikipedii
> gdzie kazdy moze kazda glupote wstawic)
> O monitorach LCD... poczytam ale widze ze mnie nie zrozumiales...
> Powiedzenie o "glebi ostrosci" moze niezbyt poprawnie sformuowane ale kazdy
> "normalnie rozumujacy" czlowiek wiedzialby i domyslalby sie o czym mowa...
> Myslenie nie boli... sprobuj...

Aha, czyli nie umiesz wytłumaczyć. Nic dziwneg, bo to nonsens.

> na CRT obraz ma "glebie" jest jakby przestrzeny... na LCD-kach zatraca te
> wlasnosci i staje sie plaski...

Nadal twierdzę, że musiałeś testować jakiś podły LCD. Zwykła
uczciwość sugerowałaby nie wyciągać na tej podstawie ogólnych
wniosków, a w kazdym razie nie dzielić się nimi z innymi.

> a tu fragment (jedne z pierwszych slow... Do wad "płaszczaków" należą
> smużenie obrazu, efekt świecącej czerni, znacznie gorsze niż w modelach CRT
> odwzorowanie kolorów i mniejsze kąty widzenia. ..." i "...niewielki kontrast
> na poziomie 1:450-1:700...."

Ta czerń to jakiś nonsens, to właśnie na CRT zawsze trudno było
uzyskać prawdziwą czerń, podobnie jak w działających na tej samej
zasadzie TV -- każdy chyba pamięta pierwsze "czarne" kineskopy.

> [...]
> rozdzielczości innej niż natywna. Prawie wszystkie przetestowane monitory (z
> wyjątkiem Sony MFM-HT75W, który ma rozdzielczość 1280x768 punktów)
> wyświetlają obraz w rodzielczości nominalnej 1280x1024 piksele. Jeśli chcemy
> używać rozdzielczości np. 800x600 czy 1024x768 pikseli, musimy pogodzić się
> z tym, że obraz zostanie przeskalowany i nie na każdym urządzeniu będzie
> ładnie wyglądał. Czcionki mogą się wtedy stać niewyraźne, a ostre do tej
> pory krawędzie rozmyte i poszarpane. Tylko nieliczne monitory bardzo dobrze

A na cholerę to robić?

> Najpierw poczytaj a potem wpadaj w zachwyt...
> Za 17" dobrej jakosci musze dac minimum 1700 zlotych (za lepszy ale o
> dluzszym czasie odpowiedzi-odpowiednik odwiezania w CRT-kach- juz ponad
> 2500)

Przestań bredzić o tym "odpowiedniku odświeżania", tylko się wreszcie
doucz!

> za tyaka cene kupie solidna 21-ke... a nawet 22" NEC z plaskim czarnym
> kiniolem
> Jeszcze jakies pytania?

To teraz wymień jeszcze wady _każdego_ CRT, ułatwię Ci:

- Migotanie obrazu
- Kiepska ostrość (nawet w topowych modelach gorsza niż w tanich LCD)
- Problemy z geometrią
- Wielkie, grzejące się pudło

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

62. Data: 2006-06-27 10:00:09

Temat: Re: LCD vs CRT (was: Re: żaówki energooszczędne)
Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neas" <n...@n...invalid> napisał w wiadomości

> Możesz rozwinąć ten ciekawy wątek? Zacznij od zdefiniowania "głębi
> ostrości" i korelacji jej domniemanego braku z konkretną "zasadą
> działania i budowy LCD".

Ja tego tez nie rozumiem z ta glebia ostrosci - glebie ostrosci maja
obiekty przestrzenne. no mozna powiedziec, ze monitor CRT ma glebie
ostrosci, bo nigdy nie jest to plaski ekran - bedzie bliski plaskiego,
ale nie calkiem plaski.

--
bqb znaczek wiadomo jaki bqb.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

63. Data: 2006-06-27 12:43:15

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, czyli nie umiesz wytłumaczyć. Nic dziwneg, bo to nonsens.

NIe nie umiem tylko nie bede kazdemu kawy na lawe wykladac...
nauka kosztuje...

> Nadal twierdzę, że musiałeś testować jakiś podły LCD. Zwykła
> uczciwość sugerowałaby nie wyciągać na tej podstawie ogólnych
> wniosków, a w kazdym razie nie dzielić się nimi z innymi.

Nadal twierdze ze glupoty opowiadasz...
Nawet dzis specjalnie zszedlem do qmpla ("monitor 17" LCD marki LG L1730
FLATRON), oraz do drugiego (tez LG tyle ze 19"... modelu nie zanotowalem) i
porownalem obraz z tego samego filmu, tego samego odtwarzacza z obrazem na
moim NEC 22" MultiSync FE2111SB...
nic powtarzam NIC (oprocz wymiarow tamtejszych LCD) nie przemawialo za nimi
Dodam ze monitory i kompy "ustawiane" przez naszych informatykow...

> [...]
> uzyskać prawdziwą czerń, podobnie jak w działających na tej samej
> zasadzie TV -- każdy chyba pamięta pierwsze "czarne" kineskopy.

Teraz zaprzeczasz zrodlu ktore sam podales? Badz konsekwentny... i nie neguj
czegos na co sie przed chwilka sam powolywales...

> A na cholerę to robić?

Patrz wyzej...

> Przestań bredzić o tym "odpowiedniku odświeżania", tylko się wreszcie
> doucz!

A Ty poczytaj co na ten temat pisza... Ok?
I od... ucz sie mowienia tym tonem do starszych :-)~

> To teraz wymień jeszcze wady _każdego_ CRT, ułatwię Ci:
>
> - Migotanie obrazu

NIe stwierdzono (jesli migocze znaczy zle ustawiony , slaba grafa...

> - Kiepska ostrość (nawet w topowych modelach gorsza niż w tanich LCD)

NIe stwierdzono (jesli tak to patrz wyzej + slabe zrodlo)

> - Problemy z geometrią

Nie stwierdzono, jesli wystepuja patrz wyzej

> - Wielkie, grzejące się pudło

Jedyny argument... No moze jeszcze ktos dodac o energochlonosci... choc to
juz nie do konca prawda... na takio monitor zuzycie energii < 112 W to...
raczej niewiele

Jesli miales jedynie takie problemy z CRT-kami... to radze teraz ja...
PODUCZ SIE... i prawidlowo konfiguruj i ustawiaj kompa, karte grafe,
dobieraj ODPOWIEDNIE i WLSCIWE stery a pozniej pouczaj..

Mozesz nie odpisywac... nie licze na nic madrego wiec...
1. EOT
2. PLONK (nie lubie niepotrzebnie zasmiecac sobie kompa byle czym)

64. Data: 2006-06-27 12:45:31

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> No właśnie, ponownie demonstrujesz totalną niewiedzę. Na CRT obraz
> zmienia się z częstotliwością równą częstotliwości odświeżania
> nawet gdy wyświetlasz sobie na nim statyczne zdjęcie, na LCD nie. Weź
> sobie kamerę i sfilmuj obraz z CRT, a potem z LCD to zobaczysz, na czym
> polega różnica. CRT _zawsze_ migocze, kwestia z jaką
> częstotliwością, LCD nigdy (chyba, że jest zepsuty i ma np.
> uszkodzoną świetlówkę).

> Bzdura, nowe są po prostu mniej szkodliwe. Ale szkodliwe są zawsze, ze
> względu na to, o czym napisałem wyżej (przede wszystkim).

Jaaaaaaaaaaaaaasne...dokladnmie znasz jak widze zasade dzialania LCD i
wydzielane przez nie szkodliwe promieniowanie...
Gratuluje...

> Możesz rozwinąć ten ciekawy wątek? Zacznij od zdefiniowania "głębi
> ostrości" i korelacji jej domniemanego braku z konkretną "zasadą
> działania i budowy LCD".

Juz napisalem... nauka kosztuje... sam poszukaj ja niedouczonych nie mam
zamiaru uczyc za free

65. Data: 2006-06-27 13:01:49

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):
> O glebi ostrosci nie musisz mnie uczyc... ak sie sklada ze robie zdjecia od
> czasow... baaaaardzo dawnych (a juz na pewno nie odsylaj mnie do wikipedii
> gdzie kazdy moze kazda glupote wstawic)

To uwazasz ze to haslo zwiazane z glebia ostrosci jest nieprawdziwe?

> [...]
> "normalnie rozumujacy" czlowiek wiedzialby i domyslalby sie o czym mowa...

Oj stary przesadziles chyba troche.
To jest forum dyskusyjne tutaj dykutujemy a nie obrazamy innych.

> na CRT obraz ma "glebie" jest jakby przestrzeny... na LCD-kach zatraca te
> wlasnosci i staje sie plaski...

Mysle , mysle i nadal nie rozumiem.
Mam przed soba monitor CTR i nie widze jego przestrzennosci.
Nie wiem jak obraz wyswietlany na powierzchni ekranu moze byc jakby
'bardziej' przestrzenny.

> A jesli jeszcze masz jakies watpliwosci
> poczytaj:http://www.chip.pl/arts/n/article_170138.ht
ml

przeciez ja Tobie podalem tego linka. Po co mi go podajesz i w dodatku
cytujesz prawie caly artykul???!!!!

> Wystarczy?
> Najpierw poczytaj a potem wpadaj w zachwyt...
Ja wcale nie wpadam w zachwyt nad monitorami LCD.
Kazdy z nich ma swoje wady i zalety.
Chcialem wyprostowac Twoje twierdzeniem jakoby obraz na LCD migotal
poprzez slabe odswierzanie i
zebys wytlumaczyl mi przestrzennosc obrazu CRT.

66. Data: 2006-06-27 18:44:07

Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> [...]
> nic powtarzam NIC (oprocz wymiarow tamtejszych LCD) nie przemawialo za nimi
> Dodam ze monitory i kompy "ustawiane" przez naszych informatykow...

Jak postawisz obok TV 32" to też film będzie fajniej wyglądał i czego
to ma dowodzić? Filmy to dodatkowe zastosowanie monitora komputerowego, a
nie podstawowe.

> Teraz zaprzeczasz zrodlu ktore sam podales? Badz konsekwentny... i nie neguj
> czegos na co sie przed chwilka sam powolywales...

Ja? Chyba mnie z kimś mylisz.

> A Ty poczytaj co na ten temat pisza... Ok?
> I od... ucz sie mowienia tym tonem do starszych :-)~

Brakuje argumentów to podpierasz się wiekiem? Zupełnie załosne.

> NIe stwierdzono (jesli migocze znaczy zle ustawiony , slaba grafa...

Obraz w CRT _ZAWSZE_ migocze, tylko powyżej pewnej częstotliwości
odświeżania nie uświadamiamy sobie tego, co nie znaczy, że przestaje
to wpływać na zmęczenie wzroku czy inne z nim problemy w dalszej
perspektywie.

> NIe stwierdzono (jesli tak to patrz wyzej + slabe zrodlo)

Porównywałeś CRT z sensownym LCD czy z Rubinem?

> Nie stwierdzono, jesli wystepuja patrz wyzej

Nie widziałem żadnego CRT w którym geometria byłaby idealna, nie
widziałem też żadnego LCD w którym by nie była.

> Jesli miales jedynie takie problemy z CRT-kami... to radze teraz ja...
> PODUCZ SIE... i prawidlowo konfiguruj i ustawiaj kompa, karte grafe,
> dobieraj ODPOWIEDNIE i WLSCIWE stery a pozniej pouczaj..

Eh, kolejny "specjalista" od 7-miu boleści. Ja o różnicach w zasadzie
działania, a ten mi o "ustawianiu kompa" i sterownikach.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

67. Data: 2006-06-27 18:45:57

Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> Jaaaaaaaaaaaaaasne...dokladnmie znasz jak widze zasade dzialania LCD i
> wydzielane przez nie szkodliwe promieniowanie...
> Gratuluje...

Nie piszę w ogóle o promieniowaniu, to osobny temat.

> Juz napisalem... nauka kosztuje... sam poszukaj ja niedouczonych nie mam
> zamiaru uczyc za free

Żałosny jesteś, używasz pojęć w niestandardowy sposób, a potem nie
chcesz ich nawet zdefiniować. Każdy wie, czym jest głębia ostrości
ale nijak ma się to do kontekstu.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

frytownica
Acciona - Mostostal - odbiór mieszkania
Dobry stolarz Katowice i okolice
co to za robaczki
Z cyklu co sądzicie o... lodówka Gorenje RK 65365 E