żarówki LED'owe a oczy

1. Data: 2010-12-20 17:08:04

Temat: Re: żarówki LED'owe a oczy
Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...z.wonsami> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Grześ " napisał:
> [...]
> Świetlówki kompaktowe w moim przypadku odpadają - bolą mnie oczy i już
> wolę
> szczerze kupić na bazarze szmuglowaną żarówkę zza Buga niż później wydać
> majątek na wizyty u okulisty, dla mojego oka żarówka tradycyjna jest dużo
> lepsza. Mam jednak pytanie czy trzecie rozwiązanie - żarówki na diodach
> LED są
> w stanie zapewnić takie światło, które nie męczy oczu? Wiem że są drogie,
> ale
> świetlówki kompaktowe jak wchodziły na rynek w połowie lat 90tych też były

niestety śfiatło LEDowe jest tak samo szkodliwe dla oka jak śfietlufkowe, bo
mają zbliżone charakterystyki, jusz dziś możesz sobie sprawdzić co warte są
te ledy kupując latarkę ledową, śfieci super jasno ale nic nie widać, tak to
wygląda, śfiatło ledusf jest intensywne wyłącznie w wąskich prąszkach, a w
reszcie pasma ciemność, widzisz niewiele, rozdziawiasz gały, a siatkufkę
wypalają te jasne prąszki, to kosztuje kupe i niszczy zdrowie tak samo lak
śfietlufki, bo wyłącznie w tym celu zostało wyprodukowane i fprowadzone
siłą, jak chcesz sie bronić ro ich nie kupuj, szmugluj żarufki, niedługo
będzie to zakazane i zagrożone pałką w łep!:O(

2. Data: 2010-12-20 18:25:23

Temat: żarówki LED'owe a oczy
Od: "Grześ " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
świetlówki kompaktowe jak wchodziły na rynek w połowie lat 90tych też były w
podobnej cenie.

pozdr
Grzesiu

3. Data: 2010-12-20 19:41:16

Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grześ " napisał w wiadomości grup
> Witam. Mam pytanie na temat sztucznego oświetlenia. Niedługo wycofają w
> całości tradycyjne żarówki. Będzie trzeba albo kupować szmuglowane z Rosji,
> Ukrainy czy Białorusi; albo przesiąść się na tzw. żarówki ekologiczne.

Już dawno takich bredni nie czytałem.

4. Data: 2010-12-20 20:32:40

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno zdrowsze od świetluwek, bo nie migoczą,
i mają lepszą dla oka barwę, ale na razie nie myśl o tym, nie ten etap:
są za słabe, zbyt wiele tszeba by tego na jedno światełko.
Jeszcze nie te czasy.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

5. Data: 2010-12-20 21:25:12

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grześ " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ale
> świetlówki kompaktowe jak wchodziły na rynek w połowie lat 90tych też były

może jakiś barwiący/filtrujący klosz i jednak świetlówki?

6. Data: 2010-12-20 21:33:14

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> może jakiś barwiący/filtrujący klosz i jednak świetlówki?
Barwienie migotaniania nic nie da, migotanie zostanie tyle , że z inną
barwą.
A filtr? Kolorowy to to samo, czyli nic nie da.
Może palaryzujący? Ale to też nie na temat.
Ja myślę, że świetluwki po prostu nie są najlepsze do oświetlenia
pomieszczenia mieszkalnego.
Są fajne w neonie, itp,nie w domu.

7. Data: 2010-12-21 23:48:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Dec 2010 18:25:23 +0000 (UTC), Grześ napisał(a):

> [...]
> majątek na wizyty u okulisty, dla mojego oka żarówka tradycyjna jest dużo

Potwierdzam z doświadczenia. Puść to na pl.rec.dom - tam Ci wytłumaczą, że
piszesz androny i światło wszelkich świetklówek i halogenów jest the best
:-/
A w tradycyjne zarówki zaopatrzyłam się na jakieś 10 lat... Potem już tylko
umrzeć ;-)

8. Data: 2011-01-14 18:04:08

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Mam pytanie na temat sztucznego oświetlenia. Niedługo wycofają w

Najnowsze diodowe żarówki są już dobre. Trzeba dobre kupić i dobrać barwę.
Spełnia swoje zadania jako lampka do oświetlenia stanowiska pracy. W ogólnym
oświetleniu potrzeba więcej takich lampek. Nic nie piszą na temam
ewentualnego migania, ale jest to łatwe do usunięcia. Lepiej sprawdzają się
lampki o płaskiej budowie.

9. Data: 2011-01-23 07:46:32

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Podobno zdrowsze od świetluwek, bo nie migoczą,

> i mają lepszą dla oka barwę, ale na razie nie myśl o tym, nie ten etap:

> są za słabe, zbyt wiele tszeba by tego na jedno światełko.

> Jeszcze nie te czasy.

Efekt koncowy, czyli swiatlo jest dokładnie takie samo jak w swietlowkach
kompaktowych(promieniowanie ultrafioletowe wzbudza luminofor). W lampach
ledowych dostepnych w handlu migotanie może być wyższe niz w świetlowkach
kompaktowych.

10. Data: 2011-01-23 07:53:13

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> oświetleniu potrzeba więcej takich lampek. Nic nie piszą na temam

> ewentualnego migania, ale jest to łatwe do usunięcia. Lepiej sprawdzają się

Maja tylko przyjemnijsza barwe, ale widmo (podobnie jak w swietlowkach nie
posiada pelnego widma). Migotanie zależy od sposobu zasilania, lampy LEDowe
dostępne w handlu moga miec wieksze migotanie niż swietowki kompaktowe.

Przypadek dla Dr Housa/ Licze na pomoc
Gdzie przyjmuje Magdalena Hamera-Słynarska (zlamanie)?
Wybity kciuk
Fundacja 'Mama i Tata'-zdrowie i bezpieczeństwo dzieci!
Danone nie pomaga