żarówki LED'owe a oczy

11. Data: 2011-01-23 12:13:19

Temat: Re: żarówki LED'owe a oczy
Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Migotanie zależy od sposobu zasilania, lampy LEDowe
> dostępne w handlu moga miec wieksze migotanie niż swietowki kompaktowe.

Napisz to na grupie elektronika ...
A przekonasz się że piszesz głupoty.
X.x.

12. Data: 2011-01-24 21:15:48

Od: "Lucjan" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ledy są mniej zdrowe niż zwykłe żarówki. Przy żarówce nawet roślina urośnie
przy ledzie nie... ale z drugiej strony dla człowieka lepszy led niż świetlówka.
A żarówki klasyczne są na allegro

13. Data: 2011-01-24 21:30:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2011 21:15:48 +0000 (UTC), Lucjan napisał(a):

> A żarówki klasyczne są na allegro

Tak, tylko pocztowy transport (wstrząsy) mogą im zaszkodzić. Tzn może
oberwac się ten drucik w środku.

14. Data: 2011-01-28 19:45:00

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Migotanie zależy od sposobu zasilania, lampy LEDowe

> Napisz to na grupie elektronika ...

> A przekonasz się że piszesz głupoty.

> X.x.

Jak nie masz pojecia o elektronice to sie nie wypowiadaj.

Dioda zasilana pradem stalym oczywiscie nie bedzie migotala (podobnie jak
swietlówka zasilana pradem stalym),
ale lampy ledowe dostepne w handlu najczesciej zasilane sa pradem
zmiennym wiec moga migotac.

J.K.

15. Data: 2011-01-29 18:41:13

Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swietlówka zasilana pradem stalym),
> ale lampy ledowe dostepne w handlu najczesciej zasilane sa pradem

Ponownie to podtrzymuję.

Komputer też jest zasilany prądem zmiennym i nie migota.
Ciekawe jak to jest zrobione? :-)))))))))))))
O przetwornicach kluczujących z częstotliwościami nadakustycznymi
i dolnoprzepustowymi filtrami wyjściowymi LC to w zasadzie szkoda pisać na
tej grupie.

Przyjmij do widomości że LEDy nie migotają.
X.x.

16. Data: 2011-01-29 18:47:55

Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kurdebalans" <n...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ii1n0j$vod$1@news.dialog.net.pl...

Dodam tylko że wszystko co masz w domu podłączone do sieci jest zasilane
prądem zmiennym.
Jak coś wymaga prądu stałego to ma na wyposażeniu zasilacz.
X.x.

17. Data: 2011-01-31 20:23:39

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Dodam tylko że wszystko co masz w domu podłączone do sieci jest zasilane
> prądem zmiennym.
> Jak coś wymaga prądu stałego to ma na wyposażeniu zasilacz.

Wszystko zależy od jakości zasilacza.
Dostępne w handlu lampy ledowe mają częto bardzo prymitywny zasilacz,
w którym prąd płynący przez ledy trudno nazwać prądem stałym.

J.K.

18. Data: 2011-02-01 19:40:23

Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swietlówka zasilana pradem stalym),
> ale lampy ledowe dostepne w handlu najczesciej zasilane sa pradem

Napisz, proszę coś więcej nt. tych świetlówek zasilanych prądem stałym.
I czym się one różnią od świetlówek zasilanych prądem zmiennym.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))
)))
X.x.

19. Data: 2011-02-01 19:58:34

Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wszystko zależy od jakości zasilacza.
> Dostępne w handlu lampy ledowe mają częto bardzo prymitywny zasilacz,
> w którym prąd płynący przez ledy trudno nazwać prądem stałym.
>
> J.K.

No dobra!
Przeczytaj uważnie,
1. Napięcie sieciowe ~230, 50Hz, jest prostowane w mostku Graetza gdzie
otrzymujemy prąd stały wyprostowany.
2. Za mostkiem znajduje się przyłączony równoległe kondensator
elektrolityczny filtrujący.
3. Taki wyprostowany prąd sieciowy o napięciu trochę ponad 300V zasila
przetwornicę tranzystorową (nie będę pisał jakiego typu bo to nieistotne).
4. Przetwornica wytwarza przebieg zmienny o częstotliwości typowo 20 - 60
KHz (tysięcy cykli na sekundę) a nawet więcej.
5. Przetwornica zasila transformator wykonany na rdzeniu wykonanym
najczęściej z ferrytu wcz.
6. Napięcie na transformatorze jest obniżane do poziomu wymaganego przez
diody LED.
7. Prąd niskiego napięcia jest prostowany w prostowniku wykonanym na diodzie
Schotky'ego (jednej, lub dwóch w układzie przeciwsobnym).
8. Następnie wyprostowany przebieg wcz jest filtrowany za pomocą filtru
dolnoprzepustowego składającego się z kondensatora, żeby nie "siało" i żeby
zlikwidować zjawisko naskórkowości.
9. Taki wyprostowany prąd stały (typowo 12V) zasila diody LED ale przez
oporniki, (O! Pardon!) rezystancje.

Jak tu coś mruga to tylko w Twojej głowie. W kinie obrazy mrugają z
częstotliwością 24 k/s i daje to wrażenie płynności ruchu.
A opisywany zasilacz pracuje na częstotliwości rzędy wielkości większej.

Na takich samych częstotliwościach pracują zasilacze świetlówek
kompaktowych.
Przy takiej częstotliwości pracy świetlówka nie przygasa (nie mruga).

Mam w domu świetlówkę rurową z takim samym zasilaczem + "warm start". Świeci
pięknym żółtawym światłem przypominającym halogeny i o wiele jaśniejszym niż
świetlówka zasilana tradycynym dławikiem.
Zasilacz wykonałem samodzielnie bo fabryczne były bez ciepłego startu. Wg
podanego odsyłacza trwałość powinna sięgnąć 20.000 godzin.

Diody led mają najwyższą sprawność prąd/światło ale mają nieciągłe widmo a
ponadto są drogie. Na ledy trzeba jeszcze trochę poczekać. No i ta barwa.
Dla mnie za zimna.

Świetlówki, owszem, ale tylko takie jak te w marketach które oświetlają
stoiska z warzywami. Te mają wielopasmową miesznkę luminoforów dobraną tak
by świeciły światłem ciepłym z poszerzonym widmem (seria 90x):
http://lumen.iee.put.poznan.pl/studenci/niestacjonar
ne/W3-Swietlowki.pdf
X.x.

20. Data: 2011-02-01 20:42:07

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zlikwidować zjawisko naskórkowości.
>9. Taki wyprostowany prąd stały (typowo 12V) zasila diody LED ale przez

Ja nie piszę o twoim zasilaczu stojącym na twoim stole.
Ja piszę o zasilaczach zabudowanych w handlowych lampach,
Szeregowo połączone: kondesator, mostek prostowniczy i LEDy.

Przypadek dla Dr Housa/ Licze na pomoc
Gdzie przyjmuje Magdalena Hamera-Słynarska (zlamanie)?
Wybity kciuk
Fundacja 'Mama i Tata'-zdrowie i bezpieczeństwo dzieci!
Danone nie pomaga