żarówki energooszczędne

1. Data: 2003-10-10 09:23:34

Temat: Re: żarówki energooszczędne
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Oct 2003 07:50:57 +0200 I had a dream that /// Kaszpir ///
<u...@s...pl> wrote:
>Ja jedynie stwierdziłem że te "zwykłe" żarówki energooszczedne (chodzi o te
>długie) muszą być skierowane w kierunku sufitu. Nie moga być skierowane z
>dół (do podłogi).

No to jakieś kijowe te żarówki miałeś. Ja mam w pokoju i w kuchni zwykłą
energooszczędną wiszącą w dół i jest naprawdę jasno.

1. Data: 2003-10-10 12:21:17

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to jakieś kijowe te żarówki miałeś. Ja mam w pokoju i w kuchni zwykłą
> energooszczędną wiszącą w dół i jest naprawdę jasno.

Ano kijowe ;)

Jakieś briluxy kupione w Obi za cenę około 10zł sztuka. Dodam że one są
takie "długie" i nie maja wyglądu zwykłej żarówki.

Ale skierowane w górę sufitu dają bardzo jasne światło a w dół ... porażka ,
bardzo ciemno a i kolor światła dziwny ...

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-10-10 20:09:20

Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz policzyć do jakiego wniosku doszedłem. Dla ułatwienia podam ci kilka
wskazówek. Żarówka energooszczędna składa się z dwóch podzespołów. Świetlówki
i układu umożliwiającego jej świecenie. Załóż że napięcie pracy świetlówki to
70V ( nie znam tego napięcia dokładnie ale myślę że oszacowałem poprawnie ).
70V x 0,18A = ~12W. Ten parametr podają na pudełku.
Jak dotkniesz włączoną żarówkę energooszczędną to odczujesz przyjemne ciepło.
Będzie mniejsze niż w przypadku zwykłej żarówki. Takie ciepło nie bierze się
znikąd. Mój wniosek jest prosty. Żarówka energooszczędna pobiera mniej prądu
to fakt, ale światło jakie daje jest gorsze od światła zwykłej żarówki o
halogenowej nie wspominając. Czyli można mieć gorsze światło ale taniej albo
lepsze 2x drożej. Jak to podsumować uwzględniając stosunek jakości do ceny to
wychodzi że zwykła żarówka jest lepsza. Jak chcesz mieć widno i tanio to
zamontuj sobie zwykłe świetlówki. Tam stosunek jakości do ceny jest
najlepszy. Tomek

1. Data: 2003-10-11 20:58:36

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wychodzi że zwykła żarówka jest lepsza. Jak chcesz mieć widno i tanio to
> zamontuj sobie zwykłe świetlówki. Tam stosunek jakości do ceny jest

Mam bardzo złe doświadczenia z briluxami - trwałość ok 1 - 2 miesięcy te które4
były w zamkniętym kloszu ( kuli ) wysiadały najszybciej
philipsy działają latami u moich rodziców

Jack

1. Data: 2003-10-14 09:20:43

Od: "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
,
> bardzo ciemno a i kolor światła dziwny ...

Pewno maja kiepski luminofor i daja duzo UV a ze na suficie masz farbe z
wybielaczami optycznymi ( zeby byla biala/sniezno biala itp ) to sufit
odbija UV jako swiatlo widzialne tak dzialaja wszelkiego typu
rozjasniacze/wybielacze optyczne.
A przy porowananiu mocy swiecenie zarowek chyba nie uwzgledniaj widma
tylko ilosc luxow - przynajmniej niektorzy produceni.

1. Data: 2003-10-14 10:02:08

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A przy porowananiu mocy swiecenie zarowek chyba nie uwzgledniaj widma
> tylko ilosc luxow - przynajmniej niektorzy produceni.

Ok , a są jakieś inne - TANIE - żarówki energooszczedne jakie możesz polecić
? Bo jakoś nie uśmiech mi się wydawac kilkadziesiat złotych na jedną żarówkę
gdyż zanim mi sie zwrócił by koszt tych żarówek to zapewne minęło by kilka
lat a ta żarówka energooszcżedne zapewne by szybciej się spaliła ...

1. Data: 2003-10-15 05:42:00

Od: "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdyż zanim mi sie zwrócił by koszt tych żarówek to zapewne minęło by kilka
> lat a ta żarówka energooszcżedne zapewne by szybciej się spaliła ...

No coz tanich zarowek nie moge ci polecic :-(( Bo mialem do czynie jedynie
z briluxami i neoluxami i z tego co pamietem to te drugie wogule swieca
gorzej. Ale wszytko zalezy od konkretnego egzeplaza. Trafiaja sie lepsze i
gorsze. Ktos kiedys polecal zarowki z ikei. Moze takie zarowki typu kula
benda lepiej swiecily . Mam takie w kuchni co prawda osramowskie ale maja
one podwujny luminofor byc moze to jest rozwiaznie. no i najwzniejsze te
swietlowki tym jasniej swieca im sa cieplejsze dlatego trzeba troche
poczekac zanim zaczna siweci na 100 %. moje osramy na poczatku swieca tak z
polowa mocy :-((

1. Data: 2003-10-15 08:17:51

Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wybielaczami optycznymi ( zeby byla biala/sniezno biala itp ) to sufit
> odbija UV jako swiatlo widzialne tak dzialaja wszelkiego typu

w pełni się zgadzam
Ja też mam energooszczędne i to z tych tańszych
Prawda, kupiłem kiedyś takie tanie w niebieskich pudełkach (nie pamiętam
nazwy, ale nie wiem czy nie neolux) i były koszmarne. W miejscu gdzie padało
swiatło z dwóch różnych typów żarówek miałem wrażenie, że żle scianę
pomalowałem, ponadto wszyscy mieli taki przyjemny kolor cery, tak zdrowo
wyglądali że, brrr ==:-)
Natychmiast ją zmieniłem. :-)
Prawdą jest że świetłowki energooszczędne wolniej osiągają pełną jasność,
ale czasem to dobrze (na przykład wchodząc do kuchn i w srodku nocy, żeby
zrobić dziecku mleczka, nic nie daje mi po gałach, a przyjemnie się
stopniowo rozjaśnia).
Mam na przykład 2*18 w jadalni i 2*18 w kuchni i jest bardzo jasno i
przyjemnie
Kolor też jest w porządku, dla ułatwienia dodam, że w jadalni wiszą w
kloszach otwartych do dołu, a w kuchni plafon i nie widzę specjalnej różnicy
w jasności, poza tą wynikającą z pochłaniania (a może odbijania) części
światła przez klosze.
Cieszy mnie to, że w trosce o swoją kieszeń, nie muszę co chwila gasić
światła (wychodząc na chwilę).
Dodatkowo w łazience zamontowałem zwykłą żarówkę, żeby było widno szybko i
energooszczędną, żeby było jaśniej (ograniczenie mocy na oprawkach do max.
60, a to było za mało).

pzdr.

DJ

1. Data: 2003-10-15 08:37:28

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok , wszystko fajnie ...

Ale podajcie co to za firmy i jaka cena ...

Bo to wazne :)

te Brilluxy chyba 18W (odpowiednik ma być zwykłej żarówki 90W) kupowałem po
8.99 zł :) a to i tak koszt 10x większy od zwykłe żarówki 100W ...

I czy wogóle wart w ten sposób "oszczedzać" . Bo jesli policzymy koszt
zakupu nowych drogich żarówek energooszczednych w stosunku do zwykłych
żarówek i czas ile musi minąc aż ta inwestycja nam się zwróci (pod warunkiem
że żarówka energooszczedna nam nie padnie) to po co ta oszczędnośc jeśli
musimy odrazu zapłacić kilkadzisiąt razy wiecej złotych w stosunku do
zwykłych żarówek a czas zanim nam się zwróci możemy liczyć nawet latami ...

PS. Ja sam chciałbym zainstalowac w pokojach żarówki enerooszcżedne ale
napewno nie takie kóre kosztuja 20-30 lub jeszcze więcej złotych , bo wtedy
to chyba gra nie warta świeczki ...

Laczenie drewna z gipsem
bateria kuchenna z osobną rączką typu bidetta
oczyszczacz parowy - co to warte
praleczki - opnie
guano gołębie na gresie