zawartosc retinolu we krwi

1. Data: 2005-07-05 18:42:12

Temat: zawartosc retinolu we krwi
Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy ktos wie gdzie mozna sobie zrobic badanie sprawdzajace zawartosc
retinolu (czyli zdaje sie - witaminy A) we krwi? Takie badanie powinno dac sie
zrobic, gdyz w naukowych zrodlach podane jest, ze "Prawidłowe stężenie retinolu
we krwi wynosi 0,15-0,60 ug/ml (0,5-2,1 umol/l)" - stad wniosek ze da sie to
zmierzyc.
Ewetnalnie slyszalem tez, ze da sie sprawdzic na podstawie badania wlosow - ale
to juz chyba troszke co innego?
Poza tym, jesli ktos wie czy da sie sprawdzic zawartosc innych witamin to
bylbym wdzieczny za informacje.

Dzieki i pozdrawiam,

2. Data: 2005-07-05 19:16:06

Temat: Re: zawartosc retinolu we krwi
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:33a6.000000a9.42cad483@newsgate.onet.pl...
> [...]
wlosow - ale
> to juz chyba troszke co innego?
> Poza tym, jesli ktos wie czy da sie sprawdzic zawartosc innych witamin

da sie ewentualnie zrobic - jak wiele innych dziwnych badan - , ale po
co?

pozdro
ape

3. Data: 2005-07-05 19:59:43

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie to
> wlosow - ale
>
> da sie ewentualnie zrobic - jak wiele innych dziwnych badan - , ale po

moze po to zeby sprawdzic poziom?
pytanie brzmialo "gdzie?", bo tego niestety nie wiem.

wiesz moze gdzie mozna zrobic takie badania?

dzieki.

4. Data: 2005-07-05 20:08:13

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> moze po to zeby sprawdzic poziom?
> pytanie brzmialo "gdzie?", bo tego niestety nie wiem.
>
> wiesz moze gdzie mozna zrobic takie badania?

na teraz nie wiem, ale - jesli poznam zasadnosc tego rodzaju badania -
postaram sie ustalic gdzie je wykonac
badanie "dla badania" pewnie wykona np. polska akademia nauk. moje
pytanie brzmi: po co?

pozdro
ape

5. Data: 2005-07-05 20:38:26

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> postaram sie ustalic gdzie je wykonac
> badanie "dla badania" pewnie wykona np. polska akademia nauk. moje

no zeby sprawdzic poziom we krwi, czy miesci sie w normie. wiem ze to samo
teoretycznie mozna sprawdzic objawowo (np. po paznokciach), ale to mi nie
wystarcza. a po badaniu jest czarno na bialym - konkretne liczby, za duzo, za
malo albo w normie. w sumie troche mnie to dziwi - nie praktykuje sie wogole
takich badan? sa drogie?

pozdro,

6. Data: 2005-07-05 21:11:41

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:33a6.00000103.42caefc2@newsgate.onet.pl...

> [...]
duzo, za
> malo albo w normie. w sumie troche mnie to dziwi - nie praktykuje sie

mozna ewentualnie przeprowadzic tego typu badania prowadzi sie jesli
symptomy nie sa zbyt jasne.
nie bardzo rozumiem celowosci przy ich braku. sztuka dla sztuki?
nie jest dla mnie rowniez jasna koniecznosc badania przy ewidentnej
hipowitaminozie. tu nalezy braki niezwloczxie kompensowac do ustania
wyraznych objawow.
jakies inne w miare logiczne propozycje?

pozdro
ape

7. Data: 2005-07-06 05:59:05

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> hipowitaminozie. tu nalezy braki niezwloczxie kompensowac do ustania
> wyraznych objawow.
> jakies inne w miare logiczne propozycje?

niektore symptomy moga byc wywolane brakiem witaminy A, lecz moga byc tez
wywolane innymi czynnikami. np. luszczenie skory jest jednym z objawow
niedoboru, ale przyczyna moze byc pewnie bardzo wiele rzeczy. problem polega na
tym, ze w przypadku witaminy A jej nadmiar jest tez bardzo szkodliwy, a byc
moze jej poziom mam w normie - nie wiem. ktos pewnie by powiedzial, ze w 95%
przypadkow sprawdzenie na podstawie objawow wystarczy, jednak ja chcialbym miec
wiecej pewnosci. najchetniej bym zrobil badania przekrojowe po wszystkich
witaminach/pierwiastkach, ale akurat braki wit. A najbardziej pasuja do objawow.

czy taki powod jest wystarczajacy?

pozdro

8. Data: 2005-07-06 11:49:22

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:33a6.0000016b.42cb7329@newsgate.onet.pl...

> [...]
wszystkich
> witaminach/pierwiastkach, ale akurat braki wit. A najbardziej pasuja

nie bardzo mnie mimo wszystko przekonales. jednak nie w tym rzecz...
w typowym laboratorium prywatnym nie przeprowadza sie tego typu badan,
wiec pieniadze ci sie raczej nie przydadza. .
bedziesz wiec musial przekonac lekarza opieki podstawowej, zeby ci
wystawil skierowanie.

pozdro
ape

9. Data: 2005-07-06 17:01:31

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek wrote:

> [...]
> witaminach/pierwiastkach, ale akurat braki wit. A najbardziej pasuja do objawow.

Po pierwsze: tnijcie cytaty! Nie dość, że cytujesz cały post to jeszcze
cały jest rozkrzaczony.

Jeśli znajdziesz lekarza, który da Ci skierowanie na takie szczegółowe
badanie krwi to będziesz miał szczęście. Jakoś mam przekonanie, że
niedobory substancji odżywczych są ostatnią rzeczą, braną pod uwagę
przez lekarzy stawiających diagnozę. Nie wiem z czego to wynika, chyba z
niewiedzy - w końcu lekarz medycyny to nie dietetyk.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

10. Data: 2005-07-06 17:02:38

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiec pieniadze ci sie raczej nie przydadza. .
> bedziesz wiec musial przekonac lekarza opieki podstawowej, zeby ci

ok, a czy wiesz gdzie sie robi tego typu badania, gdy juz lekasz wystawi
skierowanie?

dzieki

wizyta u lekarza w innym wojewodztwie niz lek. rodzinny
Jaka żywnościa uzupełnić flora bakteryjna jelit?
Czy zapalenie ucha jest zarazliwe?
Skutki uboczne leku na depresje.
Wirusowe zapalenie watroby typu C