zawory od CO

1. Data: 2009-10-06 14:08:57

Temat: zawory od CO
Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dopiero dzis zagladnalem do szafy z zaworami w nowym mieszkaniu, do ktorego
sie wprowadzilem. Sa tam zawory od cieplej i zimnej wody oraz 2 od CO.
Wszystko bylo zakrecone, dopiero teraz poodkrecalem.

Co do wody to nie mam watpliwosci - mam jednak co do CO. Z tego co widze to
jest tak:

Jedna rura na ktorej jest zawor z okraglym czerwonym pokretlem i cyferkami
0-1-2-3, drugi zawor juz zwykly za licznikiem i jest jeszcze jedna rura, na
ktorej jest tez podobny zawor. Do tej rury jest doporowadzony przewod od
tego gornego licznika. Dolna rura ma niebieska oslonke, a gorna czerwona.
Obie sa cieple. Wszystkie zawory maja byc odkrecone? Czy ta dolna rura to
powrot?

Z innej beczki. W tym mieszkaniu jest tez grzejnik rurowy w lazience.
Pozostale kaloryfery grzeja a ten jest zimny. Zawor odkrecony, grzejnik
odpowietrzylem rano - polecialo troche powietrza i czarnej wody. Teraz leci
normalna woda z niego.

Załączam zdjecie zaworow:
http://img11.imageshack.us/img11/1202/img0298j.jpg

A tutaj zjecie grzejnika rurowego:

http://img410.imageshack.us/img410/8336/grzejnikv.jp

2. Data: 2009-10-06 14:19:05

Temat: Re: zawory od CO
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekkr wrote:
> [...]
> Pozostale kaloryfery grzeja a ten jest zimny. Zawor odkrecony,
> grzejnik odpowietrzylem rano - polecialo troche powietrza i czarnej

ten z grzybem to zawór regulacyjny teoretycznie powinien mieć jakąś nastawę
:) ale jak go odkręcisz an full to źle nie będzie.

wszytskei mają być odkręcone.

> A tutaj zjecie grzejnika rurowego:
>
> http://img410.imageshack.us/img410/8336/grzejnikv.jp

a odkręcony jest ten mały zaworek po prawej stronie grzejnika?

3. Data: 2009-10-06 14:21:48

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a odkręcony jest ten mały zaworek po prawej stronie grzejnika?

Pod nakretka jest jakas sruba na imbus, ktorej nie ruszalem ;)

4. Data: 2009-10-06 14:37:47

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekkr wrote:

> Pod nakretka jest jakas sruba na imbus, ktorej nie ruszalem ;)

a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z wyczuciem
żebyć całkiem nie wykręcił :)

nawet jak trochę zacznie sączyć sie to zakręć potem kapturkiem na szczelnie.

5. Data: 2009-10-06 14:48:25

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z
> wyczuciem żebyć całkiem nie wykręcił :)

Jest do oporu wkrecona. Wlasnie chcialem sie do tego zabrac, ale nie mam tu
wiekszego klucza niz torx T40 i bede sie musial wybrac do sklepu.

6. Data: 2009-10-06 15:24:55

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
t.pl
*Marek Dyjor* napisał(-a):

> a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z
> wyczuciem żebyć całkiem nie wykręcił :)
>
> nawet jak trochę zacznie sączyć sie to zakręć potem kapturkiem na
> szczelnie.

właśnie u siebie sprawdziłem taki imbusowy zawór i dobrze, bo się okazał nie
całkiem odkręcony. nie da się całkiem wykręcić, tak żeby z niego ciekło

--
Big Jack
////// GG: 660675

7. Data: 2009-10-06 19:30:22

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z
> wyczuciem żebyć całkiem nie wykręcił :)

Odkrecilem i grzeje, dzieki ;)

8. Data: 2009-10-06 20:08:33

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> ten z grzybem to zawór regulacyjny teoretycznie powinien mieć jakąś
> nastawę :) ale jak go odkręcisz an full to źle nie będzie.

I tak sie wlasnie teraz zastanawiam... poklikalem troche na tym liczniku i
jest tak:
objetosc ukladu - 252,888m3
chwilowy przeplyw przy ustawieniu na maksa - 0,391m3, jak skrece do polowy
to jest jakies 0,2m3. Ile powinno byc? Rozumiem, ze im mniej przeplywa tym
mniej place, tak? Czy jest tez wtedy mniej cieplo? Przepraszam, jestem
calkiem ciemny w tych sprawach ;) Rozumiem tylko tyle, ze placi sie tez za
roznice w temperaturach na wejsciu i wyjsciu... Teraz chwile się pogrzalo i
w sumie w mieszkaniu jest za cieplo - nie wiem czy lepiej regulowac grzybem
na korytarzu czy zakrecac grzejniki tutaj?

9. Data: 2009-10-07 13:47:54

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekkr wrote:

> [...]
> wyjsciu... Teraz chwile się pogrzalo i w sumie w mieszkaniu jest za
> cieplo - nie wiem czy lepiej regulowac grzybem na korytarzu czy

jak mniej płynie to możesz mieć problemy w szczycie z dogrzenim mieszkania.
ale ile ma byc to ci nie powie, :)

Garnek do gotowania na parze
Piekarnik Teka, lodowka MPM lub BEKO
Farba do metalowych drzwi